[WinXP] unattended instal.. zonder flop

Pagina: 1
Acties:

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb in mijn pc geen floppy meer zitten, weet iemand hoe ik nu zo'n unattended installatie van xp uitvoer ?
Kan ik een nieuwe winxp cdbranden en dan de .sif in de root, het liefst wil ik dit zonder een parameter achter winnt.exe, dus gewoon booten een gaan(zonder flop) :)

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Whoppa: Howto: Windows XP/2000 Unattended Installatie
in de faq ;)

[rml][ XP] Install op SATA zónder floppy?[/rml]
elevator schreef op 18 oktober 2003 @ 20:26:
Een floppy kopen is de meest handige oplossing maar er zijn nog wel andere oplossingen, afhankelijk van hoever je wilt gaan.

Een relatief gemakkelijke manier is een netwerk installatie:
• Je boot van een DOS diskette met netwerk ondersteuning (www.bootdisk.com enzo)
• Je mount een share waarin jij je geprapeerde WindowsXP unattended install hebt staan
• Deze unattended WinXP install bevat jouw RAID driver.

Hoe je zo'n unattended install kan maken is een beetje moeilijk omdat het nogal klooien is. Zoek eens wat rond (unattend + windows xp + massstoragedrivers bv), en kijk eens op http://unattended.sf.net/ - al met al moet je dan een heel eind komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 07-06-2004 10:02 ]

Wauw, een sig!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 22:24
Kijk hier eens, zat info.

Roomba E5 te koop

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

elevator schreef op 18 oktober 2003 @ 20:26:
Een floppy kopen is de meest handige oplossing maar er zijn nog wel andere oplossingen, afhankelijk van hoever je wilt gaan.

Een relatief gemakkelijke manier is een netwerk installatie:

Je boot van een DOS diskette met netwerk ondersteuning (www.bootdisk.com enzo)

Je mount een share waarin jij je geprapeerde WindowsXP unattended install hebt staan

Deze unattended WinXP install bevat jouw RAID driver.

Hoe je zo'n unattended install kan maken is een beetje moeilijk omdat het nogal klooien is. Zoek eens wat rond (unattend + windows xp + massstoragedrivers bv), en kijk eens op http://unattended.sf.net/ - al met al moet je dan een heel eind komen.

Leuk hoor, maar eerst zegt ie dat een goedkope oplossing is een floppydrive kopen, maar het kan ook anders.
Een bootDISKETTE downloaden met netwerkondersteuning. Waar zijn we van plan die DISKETTE in te doen? :D Dit gaat dus niet werken, via het netwerk installeren.

edit:
als de bovenstaande reactie te negatief overkwam, mijn excuus, was meer grappig bedoeld. Ik had er beter ff een smiley bij kunnen plakken misschien :D

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 07-06-2004 13:39 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hann1BaL schreef op 07 juni 2004 @ 10:15:

Leuk hoor, maar eerst zegt ie dat een goedkope oplossing is een floppydrive kopen, maar het kan ook anders.
een bootDISKETTE downloaden met netwerkondersteuning. Waar zijn we van plan die DISKETTE in te doen? Dit gaat dus niet werken, via het netwerk installeren.
foutje van mij.. niet helemaal gequoted ;) maar je had zelf ook normaal kunnen reageren ;)
elevator schreef op 18 oktober 2003 @ 20:39:
[...]

:X :X |:( 8)7

Mjah. Dat is niet echt handig van me. Wat je dan eventueel zou kunnen doen, is van die disketten een image te maken en dan via PXE booten. 3Com heeft hier een erg gemakkelijk te gebruiken tooltje voor in de vorm van MBA utilities (click)

Wauw, een sig!

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Lezen is een kunst he! :)

Alleen cd! niet netwerk... niets, gewoon de cd...

Maar ik heb het al gevonden, die winnt.pif moet gewoon in i386 op de xp cd, dan komt alles goed.

Bedankt voor die link sig69, daar kon ik wat mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Beat691 op 08-06-2004 09:11 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Pagina: 1