Toon posts:

Dimension 4100 boot pas na het drukken van [del] knop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb benee een server dimension 4100 servertje staan waar af en toe mn ouders op zitten te internetten, maar tegenwoordig boot hij aleen als ik <del> ik druk, hier een screenie ervan. Er staat ook FIXED Disk 0: MAxtor.. das niet ge bedoeling volgens mij?
Overigens voor de tijd dat dit probleem er was ging het booten ook al oppervlakkig. als je hem bv aanzetten gingen eerst voor iets van 20 sec de fan van de voeding draaien en daarna ging pas het gehele systeem aan. voeding is dus ook niet meer helemaal lekker neem ik aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 09:38 ]

Verwijderd

Error:Fixed Disk n Failure;

Oorzaak:Fixed Disk Controller Failure The hard drive specified by n is not working or not configured correctly

Oplossing:Ensure that the drive is installed correctly in the chassis and defined coracle in the system setup program

vond ik op google na 2 minuten zoeken.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 13:30

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 09:36:
Overigens voor de tijd dat dit probleem er was ging het booten ook al oppervlakkig. als je hem bv aanzetten gingen eerst voor iets van 20 sec de fan van de voeding draaien en daarna ging pas het gehele systeem aan. voeding is dus ook niet meer helemaal lekker neem ik aan.
Cold boot probleem, probeer je Vcore te verhogen B)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 09:43:
Error:Fixed Disk n Failure;

Oorzaak:Fixed Disk Controller Failure The hard drive specified by n is not working or not configured correctly

Oplossing:Ensure that the drive is installed correctly in the chassis and defined coracle in the system setup program

vond ik op google na 2 minuten zoeken.
oh hehe, ik ziet het ja, ik dacht er ff niet bij na dat google dat zou vinden :o

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fixed Disk 0 aangeven bij de boot klopt gewoon hoor.
Hij herkend gewoon je hdd.
De oplossing van downtime is leuk als je hdd niet herkend zou worden of problemne zou geven, maar dat doet hij hier niet.

Verwijderd

Probeer de bios batterij eens te vervangen op het moederbord van de PC.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 07 juni 2004 @ 10:12:
Fixed Disk 0 aangeven bij de boot klopt gewoon hoor.
Hij herkend gewoon je hdd.
De oplossing van downtime is leuk als je hdd niet herkend zou worden of problemne zou geven, maar dat doet hij hier niet.
het hoort dus wel zo? wat zou het probleem zijn. als het eenmaal opgestart is werkt het syteem perfect. het probleem is namelijk dat ik hem vaak vanaf mijn pc restart en dan moet ik alsnog naar beneden lopen om del in te drukken.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 10:15:
Probeer de bios batterij eens te vervangen op het moederbord van de PC.
jah dat zal ik vanaaf wel ff proberen. ik download net ff starwars galaxies na een wachtrij van 8 uur ofzo :P

Verwijderd

En BIOS resetten naar standaard instellingen en daarna harde schijf instellen ipv auto detect, daar ken hij met opstarten wat sneller van worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 10:20:
En BIOS resetten naar standaard instellingen en daarna harde schijf instellen ipv auto detect, daar ken hij met opstarten wat sneller van worden.
in bios heb ik al het mogelijke al geprobeerd, maar niks daarvan mocht baten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 09:36:
Ik heb benee een server dimension 4100 servertje staan waar af en toe mn ouders op zitten te internetten, maar tegenwoordig boot hij aleen als ik <del> ik druk, hier een screenie ervan. Er staat ook FIXED Disk 0: MAxtor.. das niet ge bedoeling volgens mij?
Kan aan een paar zaken liggen:

HDD is stuk en start te traag die komt pas online nadat in bios de max wachtijd op je HD is verstreken. Bij de tweede keer booten staat je HD al onderstroom en wordt dus optijd herkend.

Tweede mogelijkheid kan inderdaad een brakke voeding zijn maar dat is vrij eenvoudig te schecken door er mee naar de PC zaak toe te gaan om het te testen met een nieuwe voeding.

Hmm, trouwens als dat je servertje is waarom staat hij dan uit! ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topictitel minder crytisch gemaakt :)
Pagina: 1