Toon posts:

W2k3 read only mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht in de oudere topics daar kom ik een soort gelijk probleem tegen, maar geen oplossing, en mijn situatie is iets anders nl de volgende:

Na een migratie van NT 4 Server naar Windows 2003 Server (SBS) hebben we het volgende probleem.

De oude disk is overgehangen van de NT 4 naar de W2k3 nu moet er een update geplaatst worden van een programma, nu blijkt de map read only te zijn zowel op het werkstation als op de server. Of ik nu met een user of als admin inlogt maakt geen verschil. Server een reboot gegeven, ook dan komen de read only rechten gewoon terug. Administrator speciale rechten gegeven: oa owner, full control , auditing rights enz.

Dit alles mag niet helpen, heeft iemand enig idee 8)7

Verwijderd

read only uitvinken lijkt me... (read only != ntfs rechten)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat inderdaad maar na op OK drukken sprint het vinkje gewoon weer terug op read only

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dit verhaal, maar een verklaring dat ik geen mappen en/of bestanden kan wijzigen/maken wordt nergens gegeven

Als alleen de melding dat ik als Enterprise Admin geen bevoegdheid heb om iets te wijzigen omdat de bestanden gemarkeerd zijn als Read-Only

8)7 :(

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 13:58

wielhelm

80/86 ST bladebladed

security > advanced>owner staat hier administrator?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 13:58

wielhelm

80/86 ST bladebladed

wielhelm schreef op 08 juni 2004 @ 14:44:
map>security > advanced>owner staat hier administrator?

Verwijderd

je kan tenminste proberen met attrib read only weg te halen.

het ms doc is overigens niet voor win2k3 geschreven...

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
ERD commander
resetten van de rechten/attributen van een map

Ik heb trouwens op m'n broertjes pc wat anders geflikt, hij heeft nu een map die geen map meer is volgens windows :P
't is een bestand waar je dingen in kan zetten.
alles al geprobeerd kwa rechten enzo, ook als Administrator ingelogd en alles normaal proberen te krijgen.
:P
hij zit er nu nog mee
:P

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 14:46:
je kan tenminste proberen met attrib read only weg te halen.

het ms doc is overigens niet voor win2k3 geschreven...
Dat heeft hij dus al geprobeerd ;)
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 10:35:
Dit gaat inderdaad maar na op OK drukken sprint het vinkje gewoon weer terug op read only
Misschien in via de MS Recovery console (vanaf de install cd booten en dan aangeven dat je een installatie wilt herstellen). Misschien kan je zo read-only uit zetten. Windows kan het dan immers niet metteen weer terug zetten :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

the_shadow schreef op 08 juni 2004 @ 15:58:
[...]

Dat heeft hij dus al geprobeerd ;)
dan kan je beter lezen dan ik...

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de late reactie!! ;(

met Attrib toch het commando uitgevoerd voor de Read Only weg te halen (ondanks dat dit niet actief was)
Nog steeds Read-Only

Een recovery uitvoeren "beetje"riskant?? het halve netwerk draait via deze bak, en ik heb geen backup server draaien die tijdelijk zijn functie kan overnemen.

Waarom geeft Microsoft hier geen support op, ik heb nog nooit zoiets vreemds meegemaakt.

ook Administrator is OWNER van de MAP en de BESTANDEN

Zijn er nog andere opties???? :? :?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:27
Bij mijn W2K3 staan ook alle mappen aangegeven als read-only, ook na het uitgevinkt te hebben.
Ik kan er echter wel alles mee doen wat ik wil.

Kan je niet de volledige inhoud van de schijf naar ergens anders kopieren (aangezien het geen systeemschijf is), en deze dan eens formatteren. Aangezien NT met een oudere versie van ntfs werkt, veroorzaakt dit misschien het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Is nog een idee (heb hier niet aan gedacht)

thnx ga het proberen en laat weer iets horen of dit idd de oplossing is, klinkt wel heel logisch.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Zou het misschien kunnen dat die mappen hun rechten erven van een bovengelegen map? (aan de andere kant, dan krijg je geloof ik een bericht)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 05:00
Je hoeft dan je data niet op een andere schijf te zetten (nou is een backup altijd lekker, natuurlijk), maar je kan dit ook doen door het programma 'convert' te gebruiken, en je schijf te converteren (niet formatteren naar ntfs 5.x)

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Pagina: 1