[CSS] Div probleem icm refresh?

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een site waarbij de layout via div's wordt opgebouwd. Na een hoop gepruts en getest heb ik de site nu dat ie er vanaf HD in zowel Mozilla FireFox als IE goed uit ziet.

Wanneer ik echter de site laad vanaf server krijg ik bij beiden een probleem dat div's de eerste keer niet helemaal lekker gepositioneerd worden (FireFox) of niet helemaal doorlopen zover zou moeten in IE. Na een reload gaat het dan wel goed.

Ik vraag me een beetje af of dit een bekend probleem is en eventueel makkelijk te fixen is. Kan geen URL geven en zal jullie nog even niet vermoeien met een akelig lange CSS, hoop dat zo iemand nog wat suggesties kan doen.

Voor refresh:

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/css01.jpg

Na refresh:

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/css02.jpg

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Code checken op errors? Validaten? Lijkt me afgezien daarvan stug dat het door de code komt. Op ander systeem proberen? Wat verschilt de server van configuratie met je workstation?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ik herken het wel als een bug in IE, staat je doctype op xhtml strict? Probeer hem dan eens op transitional te zetten.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Ik heb het wel eens gezien, vaak ligt het aan code die niet helemaal correct is opgebouwd. Had je de validator al geprobeerd.

[ Voor 100% gewijzigd door André op 07-06-2004 10:08 ]

• Willem
Kan geen URL geven en zal jullie nog even niet vermoeien met een akelig lange CSS :z

Verwijderd

Ik gebruik dreamweaver en als je daar een layer invoegt (dus <div>) dan zet hij er ook een scriptje in, Javascript, dat de pagina aanpast als het window wordt geresized. Nou heb ik niet zoveel verstand van javascript, maar volgensmij wordt dit script alleen uitgevoerd onder Netscape4. Misschien nuttige opmerking, probleem lijkt iig een beetje hetzelfde.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 10:12:
Ik gebruik dreamweaver en als je daar een layer invoegt (dus <div>) dan zet hij er ook een scriptje in, Javascript, dat de pagina aanpast als het window wordt geresized. Nou heb ik niet zoveel verstand van javascript, maar volgensmij wordt dit script alleen uitgevoerd onder Netscape4. Misschien nuttige opmerking, probleem lijkt iig een beetje hetzelfde.
Hier heeft TS niets aan want die heeft niet bij elke layer een scriptje gemaakt denk ik zo. Is ook heel erg ranzig want met goede css ben je daar geen script voor nodig.

• Willem
Gok het op een renderbug. Wat je kunt proberen is een forced overflow:

code:
1
2
3
div#melp {
  overflow:auto !important;
}

Verwijderd

Wordt de CSS geserved met de correcte MIME-type door de server?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik heb het een klein beetje opgelost. Dat wil zeggen, in IE werkt het nu naar behoren. Had te maken met het div-in-div ding.

Oude setting

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div id="container">
  <div id="center">
     <div id="header"></div>
     <div id="visuals"></div>
     <div id="content"></div>
     <div id="menu"></div>
  </div>
</div>

Nieuwe setting

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div id="container">
  <div id="center">
     <div id="header"></div>
     <div id="visuals"></div>
  </div>
  <div id="content"></div>
  <div id="menu"></div>
</div>

Nu kan in elk geval 96% van de mensheid um weer goed zien. Vanavond nog maar even puzzelen wat betreft andere browsers.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1