Toon posts:

[XP] Problemen USB muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Systeem Packard Bell I-connect

Probleem, Wanneer ik een Erikson ADSL USB modem aansluit op de computer werkt de USB muis niet meer. Dus wanneer ik ADSL weer eruit haal doet hij het weer als een zonnetje.

Logitech software wordt op dit moment gedeinstalleerd. We horen zo dadelijk of dit helpt.

Dan vraag je je misschien af waarom niet PS/2. Deze werkt niet. Dit omdat de eigenaar de plug achterop het moederbord helemaal kapot heeft gemaakt.

Na de test is moederbord, videokaart, geheugen, processor, hdd allemaal ok.
Lijkt dus op een software probleem.

Iemand dit eerder meegemaakt. En zo ja, wat was de oplossing?

Verwijderd

Is dit toevallig een Packard Bell I Connect waar nu Windows XP op staat en eerst een ander besturingssysteem opgestaan heeft?

Zo ja dan is een update van de bios je oplossing. Op www.packardbell.nl kun je die downloaden aan de hand van het serienummer van het systeem. Als dat niet werkt (niet alle sn'n staan in die DB geloof ik) zul je ff moeten kijken of je kan vinden wat voor mobo erin zit. Als je dat ook niet kan achterhalen kun je dat te horen krijgen van de klantenservice of ook vinden op dezelfde website.

Als 't origineel al een windows XP systeem was weet ik 't zo een twee drie ook niet. Ik zou bijna zeggen dat 't modem de USB poort stroomtechnisch gezien overbelast? Alhoewel dat niet mogelijk zou moeten zijn maar toch... Misschien ff checken of de stekker van 't moden wel aangesloten zit :P

Verwijderd

Zo'n PS2 connector is prima te recyclen van een oud dood moederbord. Kwestie van (laten) oversolderen en klaar ben je ;)
PS/2 maar 400 DPI i.p.v. 800
Niet als je de PS2 rate hoger zet afaik...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 10:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 10:23:
Zo'n PS2 connector is prima te recyclen van een oud dood moederbord. Kwestie van (laten) oversolderen en klaar ben je ;)
Biosupdate is makkelijker, en als je een muis hebt uit de MX lijn van Logitech draait ie op PS/2 maar 400 DPI i.p.v. 800 ;)