[DHCP] + [Server] vraagje

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-05 18:09
Ik heb altijd thuis een Chello abonnement gehad. Dit was altijd een statisch ip adres. Nu ben ik op mezelf gaan wonen en heb ik (weer) een chello classic abonnement alleen nu met een dynamisch ip adres.

Nu heb ik thuis een servertje staan en een domein naam gekocht alleen krijg ik zo om de 2 weken een nieuw adres van chello. Ik word hier echt helemaal simpel van want ik blijf mijn dns server gegevens maar aanpassen en ik zit continu weer met downtime.

Ik heb al geprobeerd het ip adres gewoon statisch op te geven maar dan werkt na 2 weken gewoon mijn internet niet meer en moet ik hem toch weer op dhcp zetten voor mijn nieuwe ip gegevens :(

Is het trouwens zo dat de hostname van chello wel altijd gewoon het zelfde is? Dan zou ik mijn mx records gewoon naar de hostname kunnen verwijzen.

Is er ook een manier de a records in de dns naar een hostnaam te laten verwijzen ipv een ip adres?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem oplos?

Een andere provider is geen optie want ik heb geen telefoonlijn (en chello heeft hier de monopoly).

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31
Ik weet niet wat voor OS je op je server hebt, maar een statisch IP voor de NIC in die bak is toch niet zo'n punt? :)

Denk dat het probleem inderdaad bij Chello ligt.
Dynamisch IP is de bottleneck

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 22:08

glashio

C64 > AMIGA > PC

DynDns.org.
Hier kan je ook Tooltjes downloaden die continue je IP update'n in een DNS systeem.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 13:56

BCM

OhMyGod schreef op 07 juni 2004 @ 08:10:
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem oplos?
www.dyndns.com

Zoekt en gij zult vinden.

Cedo Nulli

Verwijderd

DynamicUpdate (even zoeken) en een account bij zoneedit is een gouden combinatie vind ik. Het proggy is lekker stabiel en zoneedit is naast gratis ook simpel te onderhouden met redelijk veel mogelijken. De moeite waard om hier wat aandacht aan te besteden. Je moet wel al domeinnaam hebben...

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

OMG wat heeft cHELLo nu weer bedacht zeg! Als thuisgebruiker is het misschien wel wat, maar als gevorderde computeraar is het blubber met die gasten! straks gaan ze ook nog inkomend TCP verkeer blokkeren, zodat je geen servertjes meer kan hebben draaien..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

elke isp heeft een hekel aan de "gevorderde" gebruikers. ze hebben alle recht om geen statisch ip te geven, daar komt bij dat je bij chello niet eens een "server" mag draaien dus het is aan de gevorderde gebruiker om je aan te passen...

TS: volgens mij kan je idd cnames aanmaken op je zone naar je chello dns name.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:17:
elke isp heeft een hekel aan de "gevorderde" gebruikers. ze hebben alle recht om geen statisch ip te geven, daar komt bij dat je bij chello niet eens een "server" mag draaien dus het is aan de gevorderde gebruiker om je aan te passen...
volgens mij mocht je tegenwoordig wel een server draaien.

zelf heb ik geen problemen met dat zogenaamde dynamische ip, in het begin wel toen we een ander modem kregen, elke dag een ander ip, maar nu weer net als vroeger steeds hetzelfde ip :)
TS: volgens mij kan je idd cnames aanmaken op je zone naar je chello dns name.
die je dus ook steeds aan moet passen want je hostname == ip bij chello ;)

Verwijderd

Als je een DynDNS aanmaakt dan kan je toch je domain linken aan je dyndns.

Dan zou het op de volgende manier moetten werken (theorie)
www.jousite.nl (statisch doorverwijzen naar) -> jousite.dyndns.org (automatisch geupdate door tool) -> jou thuiscompuer.

Ik weet echter niet of dit kan en mag :+

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:36:

www.jousite.nl (statisch doorverwijzen naar) -> jousite.dyndns.org (automatisch geupdate door tool) -> jou thuiscompuer.

Dit kan en mag. Heb zelf 2 domeinen op deze manier draaien. DNS record bij DynDNS is 60 seconden geldig, dit is niet conform de DNS standaard maar het werkt wel.
De domeinnaam registrant (.nl doet dyndns niet) moet wel delegatie ondersteunen, hier willen ze wel eens moeilijk over doen. WideXS doet hier niet moeilijk over en bij registratie kun je zelfs al de nameserver van dyndns opgeven.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:17:
ISP's hebben hekel aan bandbreedte verslindende p2p/usenet freaks en niet perse de gevorderde gebruikers. Ik zeg ook niet dat ze het recht niet hebben btw, ik (als gevorderde gebruiker) geef gewoon aan dat ze voor ons niet goed bezig zijn (en waarschijnlijk is dat commercieel gezien wel de beste oplossing voor hun) Ik denk niet dat ze er iets op tegen hebben dat ik ergens anders mijn servertjes overneem via remote desktop, maar als je IP steeds wijzigd is dat ook behoorlijk irritant.

En het is dus aan de gevorderde gebruiker om over te stappen naar een ISP die wat tweaker vriendelijk is B)

Mijn iRacing profiel

• L0g0ff
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:36:

Ik zit alleen wel achter een router... welke tool kan ik dan het beste gebruiken?

• L0g0ff
Nou ik heb geluk , mijn router heeft een ddns functie :*)

Ik heb een sitecom dc202 en deze past bij het wijzigen van mijn ip automatisch www.dyndns.org aan.

Mensen bedank voor de info (wat moet ik toch zonder jullie _/-\o_ )

Ik heb nog wel een klein vraagje:

Zijn er ook betaalde diensten die deze services ondersteunen waar ik een 99,9% uptime garantie heb? Ik denk dat dit zakelijk ook een hoop problemen afvangt als je je webserver heel snel draaiende wilt hebben op een andere lokatie met een ander ip adres.

Of is je (microsoft) dns ook zo in te stellen dat je een alias www record aanmaakt die laat verwijzen naar een host (a) record en die een time to live geeft van een paar minuten.

Of praat ik nu echt onzin :?

[google]http://www.oth.net/dyndns.html[/google]

[ Voor 4% gewijzigd door L0g0ff op 09-06-2004 13:07 ]

Pagina: 1