Toon posts:

Voodoo 2 vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 voodoo 2 kaarten met 12Mb geheugen.
De 1 is een Hercules (met een koellichaampje op 1 van de chips) en de ander is een diamond monster 2. Er gaat er 1 weg, welke kan ik het beste houden?
Oh ja, ik krijg nog een 16Mb Voodoo Banshee (AGP) , is dat wat?

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Welke je moet houden? Eum, degene die het snelste en stabielste is......

Een Voodoo Banshee is in principe een Voodoo 2 met een 2D-gedeelte, en op 125 Mhz geklokt (guys, correct me if I'm wrong). Normaal gesproken zou een Banshee dus sneller moeten zijn dan een enkele Voodoo 2.

sigloos

Verwijderd

Gooi er geneen weg en knoop ze aan elkaar met SLI. Dat is lekker snel... :) Als je er toch eentje wil weggooien moet je de Diamond houden want die zijn van zeer goede kwaliteit.

Een Banshee is eigenlijk een snelle Voodoo 1 met een 2D chip. Een Voodoo 2 ondersteunt multi texturing, een Banshee niet. Ik zou lekker gaan voor een goede 2d kaart en de Voodoo 2's er in SLI achter.

Verwijderd

Topicstarter
voodoo's van verschillende merken kunnen niet in SLI

Verwijderd

Jawel hoor.... Gewoon goed oppassen dat de beide borden dezelfde revisie zijn en dat je de 3dfx reference fdrivers gebruikt, dan moet het lukken. En om zeker te zijn ff de serienummers vergelijken.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Voor 2 Voodoo 2's in SLI moet je er 2 hebben van hetzelfde merk en hetzelfde type. Verschillende merken door elkaar werkt niet.

Inderdaad is het gebrek aan multi-texturing een nadeel van de Banshee. Je mist het pas als je spellen speelt die multi-texturing ondersteunen, zoals Unreal. Een voordeel van de Banshee is dat hij wél resoluties als 1024x768 aankan, waar een enkele Voodoo 2 ophoudt bij 800x600.

Ik heb het trouwens even nagekeken, en de meeste Banshee's werken op 110/115. De Diamond Fusion werkt echter op 115/125.

sigloos

Verwijderd

Nou wil het dat ik 2 voodoo 2's van 2 verschillende merken aan mekaar heb gehad. Werkt perfect, nooit ene probleme mee gehad.
Een APAC en een Helios. Gewoon met reference drivers. Werkt perfect.

Let op: Er is een uitzondering! Al die bordjes zijn in principe hetzelfde, allemaal reference design. Er is een fabrikant die daar van af week en er een tv-out opgezet heeft. Maar als er geen tv-out bijzit dan zijn ze in principe prima op elkaar aan te sluiten.

Gebruik alleen wel reference drivers van 3dfx. Wellicht werken ze ook met drivers van diamond of creative of welke dan ook. Nooit getest.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op vrijdag 22 december 2000 00:41 schreef Apoc2 het volgende:
Nou wil het dat ik 2 voodoo 2's van 2 verschillende merken aan mekaar heb gehad. Werkt perfect, nooit ene probleme mee gehad.
Een APAC en een Helios. Gewoon met reference drivers. Werkt perfect.
Da's best wel handig, ik dacht echt dat het niet kon.

sigloos

Verwijderd

Leg de plankjes maar eens naast elkaar. Zul je zien dat ze exact hetzelfde zijn.

De grootste verschillen zijn dat bv de connector van de ene een ander kleurtje heeft ofzo.

Overigens werkt het volgens mij ook niet als ze niet alelbei dezelfde hoeveelheid geheugen hebben.

Ik zou trouwens niet voor de banshee gaan. Wil nog wel eens compatibiliteitsproblemen geven geloof ik.

En die dual voodoo 2 is volgen mij nog sneller ook. Ik heb er overigens nog 2 liggen dus. Iemand kopen? >:)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Op vrijdag 22 december 2000 00:41 schreef Apoc2 het volgende:
...
Gebruik alleen wel reference drivers van 3dfx. Wellicht werken ze ook met drivers van diamond of creative of welke dan ook. Nooit getest.
Nou wil het geval zijn dat creative voodoo2's beter werken met de diamond drivers... (of andersom, is al weer tijdje geleden :Z )

I’m not like the OTTERS

• HaaZ
  • Laatst online: 20:34

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op donderdag 21 december 2000 23:33 schreef GiMLi het volgende:
Een Banshee is eigenlijk een snelle Voodoo 1 met een 2D chip. Een Voodoo 2 ondersteunt multi texturing, een Banshee niet.
:? dacht dat de Rush op de voodoo1 gebaseerd was, maar dan met 2d, en de Banshee op de voodoo2 gebaseerd, maar dan zonder multi texturing, waardoor ie ietsjes langzamer is...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Rush is een voodoo 1 kaart die 6 mb heeft en ook 2D weer kan geven.

Banshee is een voodoo 2 kaart met 16 mb en ook 2D weer kan geven.

Ik las vandaag overigens ergens dat Voodoo 2 SLI bijna altijd sneller is dan Banshee. Banshee loopt ook maar op 100 MHz (en niet 125) en Voodoo 2 op 90 MHz. Er zijn zat progjes waarmee je je voodoo 2 naar 100 MHZ kan tillen. Nadeel is wel dat bij SLI configuratie de voodoo 2's in de PCI sloten naast elkaar moeten zitten en zo hun warmte niet meer zo goed kwijt kunnen. Dus of overclocken dan makkelijk gaat?
Pagina: 1