Ik heb een gastenboek (sorry, stereotyper ging niet) op een site bij mijn provider dat verplicht gebruik maakt van hun cgi-scripts (geen custom scripting dus). Attent als ze zijn, is dat natuurlijk niet voorzien op xhtml-validatie.
Men heeft namelijk besloten dat het begin van het guestbook gemarkeerd wordt met <ENTRIES>. Uitdaging.
Om dit toch te laten valideren tegen een dtd (zij het niet als xhtml), heb ik de XHTML 1.0 Scrict DTD gedownload, en de volgende aanpassingen gemaakt:
Vanuit de XHTML refereer ik als volgt:
Vervolgens heb ik het door de w3c validator gegooid. Geen fout op het custom DOCTYPE, maar toch nog:
Men heeft namelijk besloten dat het begin van het guestbook gemarkeerd wordt met <ENTRIES>. Uitdaging.
Om dit toch te laten valideren tegen een dtd (zij het niet als xhtml), heb ik de XHTML 1.0 Scrict DTD gedownload, en de volgende aanpassingen gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <!-----------------------------------------------------------------> <!-- 'phrase' bestond reeds. Hier is '| ENTRIES' aan toegevoegd. --> <!-----------------------------------------------------------------> <!ENTITY % phrase "em | strong | dfn | code | q | samp | kbd | var | cite | abbr | acronym | sub | sup | ENTRIES"> <!-----------------------------------------------------------------> <!-- Voor 'ENTRIES' is een nieuw element aangemaakt + attributen --> <!-----------------------------------------------------------------> <!ELEMENT ENTRIES %Inline;> <!-- ENTRIES --> <!ATTLIST ENTRIES %attrs;> |
Vanuit de XHTML refereer ik als volgt:
code:
1
2
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//xxx//DTD XHTML 1.0 Guestbook//EN" "http://www.xxx.be/guestbook/xhtml1-strict-guestbook.dtd"> |
Vervolgens heb ik het door de w3c validator gegooid. Geen fout op het custom DOCTYPE, maar toch nog:
Echter, als ik de validator van de Web Design Group gebruik, is er geen vuiltje aan de lucht.element "ENTRIES" undefined
Mijn vraag is bij deze tweeledig:Congratulations, no errors!
- Is het mogelijk om w3c een custom DTD in beschouwing te laten nemen?
- Heeft iemand misschien een suggestie hoe ik met die ENTRIES-restrictie toch een XHTML 1.0-doc in elkaar zou kunnen knutselen? (met CDATA lukt het mij in ieder geval niet).
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be