Toon posts:

Storing met onboard audio van Asus mobo's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wou aan hen vragen, die ook een ASUS moederbord hebben liggen of ze ook niet dezelfde ervaringen hebben als ik, nl. storingen op je soundcard, ik bedoel hiermee dat wanneer ik het volume op maximum zet, dat je dan het gezoem hoort van je fan bijvoorbeeld.
Ik heb eens de A7V8X-X gehad en nu heb ik de A7N8X-X en ervaar net hetzelfde.
Ik ben van plan om mij binnenkort de A7V600 aan te schaffen, maar als blijkt dat het 'zoem'-probleem een traditie is bij de Asus moederborden, dan zal ik een ander merk kiezen ipv bij Asus te blijven.

Mvg

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Heb wel een asus, maar heb gewoon een goedkoop kreng van 50 euro ofzo niet eens denk ik gekocht, Werkt net zo goed.

Blaad

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb hetzelfde bordje als je nu hebt, heb nergens last van.

ik meen me te herinneren dat het niet zozeer met het merk te maken heeft, maar met de aardlus ofzo... zoek maar in de search op aardlus.

Verwijderd

Is je computer wel geaard. Dit kan namelijk het gezoem veroorzaken. En staat de mic en andere ingangen op mute ?

Verwijderd

Topicstarter
de mic staat uit, er zijn geen transfo's in de buurt van de pc en wat de aarding betreft kan ik niet veel over zeggen, omdat ik niet weet hoe ik dat kan nachecken, maar wat ik hierboven te lezen heb gekregen over een aardlus, lijkt me wel interessant, ik heb net zitten googelen en zal me hoogstwaarschijnlijk zo'n ding kopen, het zuivert als het ware alle storingen heb ik zonet gelezen.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ik heb mijn asus plank hier geen enkel probleem mee, ook niet met die van mijn pa.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Kheb 2 Asus mobo's in huis en onlangs 1 ingebouwd in een pc (1x A7V8X-X en 1x A7N8X-X in huis en 1x A7N8X-X ingebouwd) maar geen van allen hebben last van 'gezoem' :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

a7v266-e en a7n8x-e deluxe, beide geen problemen al heb ik het idee dat ik minder ruis had op de a7v266-e ookal lijkt dat niet logisch omdat die een minder goede geluidschipset had

ik heb het hier wel over ruis op zeer hoge volumes met een 20 jaar oude versterker

Verwijderd

Hier had ik ook lastvan bij mijn A7V8X-X, en toen dacht ik eerst dat het moederbord stuk was.

Maar ik heb ff bij Volume Control alle dingen die ik niet gebruik gedempt, moet je wel ff kijken of je wel alles hebt aangevinkt bij opnemen en afspelen, want anders geeft ie niet alle apparaten weer.

Want ik moest ook dingen zoals modem en dergelijke dempen.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Ik heb er wel last van (A7N8X-X) als ik grote hoeveelheden data wegpomp van de schijven op mijn insteek IDE controllertje, maar ik heb nog geen moeite gedaan om uit te zoeken waarom.

Verwijderd

Aarding kan je ff checken door je case of een ander metaal voorwerp (van je comp) aan de verwarming ofzo te hangen dmv een draad. Of desnoods die draad van je comp naar de randaarde van een stopcontact brengen.

Trouwens heb je al gecheckt of er geen snoertjes of kabels van je comp storen op elkaar...of misschien losse connectoren hebben??

Succes
Pagina: 1