Toon posts:

SCSI-problemen (Abit KT7A)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik ben eens aan het expirimenteren geslagen met mijn pc.

Het probleem is op dit moment dat hij de SCSI kaart niet accepteert bij het booten van de PC

Bij SCSI Boot geeft hij simpelweg aan (boot disk Failure) terwijl het complete OS (win2KServer) eropstaat.

Bij IDE boot geeft hij een fout van onvoldoende geheugen aan, XMS wordt niet geladen en Himem.sys niet gevonden, en blijft hangen op DOS

Nog even de specs

Abit KT7A
Athlon MP2000
256MB kingston ecc valueram
Intel SRCU31LA U160 SCSI Raidcontroller
IDE OS: Win98 SE
SCSI OS: WIN2k SP4

Ik hoop dat jullie me verder op weg kunnen helpen, ik vind het wel een leuk expiriment. :)

Verwijderd

Je geeft wel erg weinig info over wat je gedaan hebt. Je was aan het experimenteren, maar wat is het experiment?

Ik neem aan dat het je om die SCSI schijf gaat, hoe is windows 2k daar opgekomen? Ik bedoel: heeft de setup gewerkt?

Voor win98:

check je config.sys en autoexec.bat. Als windows in de c:\windows map staat, kan het volgende helpen om iig te booten:

code:
1
2
3
DEVICE=C:\windows\himem.sys
DEVICE=C:\windows\emm386.exe RAM NOEMS
DOS=HIGH,UMB

Daar kun je nog ander geneuzel aan toevoegen, maar zou in principe voldoende moeten zijn.

Voor de 2k install: download en installeer de drivers van je SCSI controller en boot vanaf je installatie-CD-rom.

Hoe laat je 'm booten van SCSI?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 01:44:
Je geeft wel erg weinig info over wat je gedaan hebt. Je was aan het experimenteren, maar wat is het experiment?

Ik neem aan dat het je om die SCSI schijf gaat, hoe is windows 2k daar opgekomen? Ik bedoel: heeft de setup gewerkt?

Voor win98:

check je config.sys en autoexec.bat. Als windows in de c:\windows map staat, kan het volgende helpen om iig te booten:

code:
1
2
3
DEVICE=C:\windows\himem.sys
DEVICE=C:\windows\emm386.exe RAM NOEMS
DOS=HIGH,UMB

Daar kun je nog ander geneuzel aan toevoegen, maar zou in principe voldoende moeten zijn.

Voor de 2k install: download en installeer de drivers van je SCSI controller en boot vanaf je installatie-CD-rom.

Hoe laat je 'm booten van SCSI?
Het expiriment is mij om de controller en schijf 100% functioneel te krijgen. :)

Win2k is er vanaf een andere machine (Intel Koa Cabrillo) opgekomen, en de controller tezamen met de schijf.

Er zit een functie in de bios om hem van SCSI te booten, dus dacht ik het van die manier op te lossen, dat blijkt helaas niet te werken. :S

+------------------------------- C:\CONFIG.SYS ----
ŜRem TShoot: DEVICE=C:\WINDOW\HIMEM.SYS
ŜDEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS /testmem:on
ŜDEVICE=C:\WINDOWS\setver.exe
ŜDEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE noems
Ŝdevice=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
ŜCountry=031,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys
ŜDOS=High,UMB
Ŝ
Ŝ

Bestand Bewerken Zoeken Beeld Opties Help
+------------------------------ C:\AutoExec.Bat ----------------
ŜC:\PROGRA~1\NETWOR~1\MCAFEE~1\SCAN.EXE C:\
Ŝ@IF ERRORLEVEL 1 PAUSE
Ŝ
ŜREM Environment Settings For McAfee VirusScan
ŜSET PATH=%PATH%;C:\PROGRA~1\NETWOR~1\MCAFEE~1
Ŝ
Ŝ
ŜSET GMAXLOC=C:\gmax\
Ŝ
Ŝmode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
Ŝmode con codepage select=850
Ŝkeyb br,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys
Ŝ
Ŝ
Ŝ