SBLive en Audigy 2 vragen...

Pagina: 1
Acties:

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 13:17
Ik heb nu even een SBLive 5.1 in m'n pc gegooid om te testen met m'n gitaar erop. Zo'n SBLive heb je tegenwoordig al voor 30 euro ofzo en per effect voor gitaar betaal je normaal zo'n 50-70 euro, dus zelfs als er maar 1 effect in zou zitten is het al goedkoper... Ok, werkt op zich best fijn allemaal, maar:
-Ik zou graag meer effecten tegelijk erin willen zetten, flanger + wah + morpher ofzo zou cool zijn, maar je kunt er hier maar 2 tegelijk van pakken...
-Effect frequentie verschuiving werkt niet. Zegt ie altijd dat ik te weinig bronnen beschikbaar heb. Werkt dit normaal wel op een SBLive? Of hoort dit bijvoorbeeld niet te werken, maar is het eigenlijk een Audigy effect?

Nou zou ik eigenlijk willen weten of er op een Audigy 2 wél meer effecten tegelijk zouden kunnen. En werkt dat frequentie verschuiving effect daarop wel?

En zou het mogelijk zijn (met de SBLive of Audigy 2) om van die ingestelde effecten met een toets combinatie aan te spreken. Dus bijvoorbeeld ctrl + alt + f1 = distortion, ctrl + alt + f2 = flanger, ctrl + alt + f3 = distortion + flanger, etc etc...
Dan bouw ik namelijk een oud toetsenbord om en maak ik een eigen voetpedaal voor gitaar met ctrl + alt + f1 ofzo doorverbonden onder 1 knop voor je voet...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien is het een idee om eens op zoek te gaan naar andere software. :)

De problemen die je omschrijft liggen meer aan de software dan de hardware.
Er zijn denk ik wel betere programma's te vinden dan de standaard Creative programma's.

Senile! Senile Oekaki

• DannyXP1600
Zo ver ik kan uitvinden zijn het de drivers waarin je alle instellingen kunt regelen. Er zijn wel drivers die niet gemaakt zijn door Creative, namelijk het KX Project, maar deze ondersteunen alleen maar Reverb en Chorus, de MINST gebruikte effecten door mij. Ze ondersteunen wel andere effecten, maar dan alleen vanuit spellen, zo rechtstreeks staat nog in hun to do lijst.

Met een macrorecoder kan ik nu met een toetscombinatie gelijk een effect selecteren, als iemand een beter idee heb hoor ik het graag...

Dus nou even de 2 belangrijkste dingen:

-ondersteunt de audigy 2 meer effecten tegelijk?
-Werkt frequentie verschuiving effect er wel op?

Want op de SBLive cd staan in 1 en dezelfde directory Audigy bestanden en Live bestanden, waardoor ik denk dat het in principe dezelfde drivers zijn, maar dat een audigy alleen die frequentie verschuiving ondersteunt...

Want hij zegt dat ik te weinig bronnen beschikbaar heb. Kan er niet aan liggen dat er al andere effecten geladen zijn, want als ik net opstart en het probeer werkt het al niet.
En te weinig geheugen zal ook wel niet zijn, heb 512mb intern geheugen... Ik zorg er ook altijd voor dat er geen rotzooi dingen starten bij het booten, alleen virusscanner en msn starten op (want als je msn uitschakeld ben je toch aangemeld maar kun je niet reageren (??), dus in principe wordt hij toch gestart, ook al start hij niet)
Te weinig processor bronnen is ook al niet, want met alleen het SBLive EAX controle paneel open staat m'n P4 2.6 HT uit z'n neus te eten met 1-2% processor belasting...
En hardeschijfruimte is er zelfs ook nog, nog 20 gb beschikbaar, lijkt me dat hardeschijf er helemaal al niks mee te maken heeft, maar just in case heb ik toch genoeg vrij zelfs...

Verwijderd

Hoe kan je je gistaar nou aansluiten op je pc? Je gitaar vraagt toch stroom, trekt je geluidskaart dat wel?

• DannyXP1600
gitaar versterker trekt stroom ja, maar gitaar zelf niet...
Gitaar doet het in principe toch ook zonder versterker? Het gaat alleen heel zacht dan... Dan sluit je gewoon een kabel met grote jackplug in je gitaar aan en met een kleine jackplug in je line-in van je geluidskaart... Dus m'n versterker aan m'n PC (=vrij vette met 2x 100W RMS + 2x 200W RMS boxen met 38CM woofers, lekker hoor!) wordt dan de gitaarversterker, zodat ik lekker naar hartelust kan rammen op m'n gitaar...
Zo'n klein gitaarversterkertje is al niet te betalen en zo'n grote van 100W RMS al helemaal niet meer, das dan nog duurder dan m'n 2 boxen + versterker gekost hebben en gaat toch ook heel hard...

• DannyXP1600
Is er nou niemand die weet hoeveel effecten tegelijk daadwerkelijk gedraaid kunnen worden (dus niet volgens creative opgegeven specificaties ofzo, die stereo geluid dan al als effect rekenen ofzo, omdat ze altijd veel te veel opgeven...hehe)??
Draai eens een mp3 af op je Audigy 2 en gooi er even wat effecten in via AudioHQ => EAX config...
Standaard staat er bij m'n SBLive al aan en kunnen niet uit het lijstje gehaald worden:
-Origineel geluid
-Reverb
-Chorus

Onder toevoegen kan ik:
-Autowah
-Pitch verschuiving
-Vocal Morpher
-Frequentie verschuiving
-Normalizer
-Flanger
-Vervorming
-Parametrische equalizer
-Echo
-Ringmodulator

Maar als ik frequentie verschuiving kies krijg ik ALTIJD in beeld dat er te weinig bronnen beschikbaar zijn...

Kijk eens of dat wel lukt met de Audigy 2...
En ik kan maar een paar effecten tegelijk doen, kan dit met Audigy 2 meer?
Probeer eens:
-Eerst kijken of er echt geen effecten aanstaan
-Toevoegen Autowah
-Toevoegen vervorming
-Als ik nu toevoegen klik, is m'n lijstje aanzienlijk korter. Als ik dan flanger toe wil voegen zegt hij weer dat er niet genoeg bronnen beschikbaar zijn... Dus kijk eens of het lukt met een Audigy 2...
-Liever zou ik eigenlijk óók nog eens de vocal morpher erbij aanzetten... Kijk eens of dat lukt...

Bedankt voor alle moeite... Maar als dit toch allemaal maar net zo werkt als op de SBLive, dan hoef ik dus geen Audigy 2 te gaan kopen...

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:28
de audigy 2 heeft studio effecten omgevings effecten en geavanceerde eq en karaoke.
die studio effecten schijnen goed te zijn voor externe instrumenten (zit veel voor gitaar bij!)
er zitten 12 effecten voor gitaar in (bewerkbaar) en 2 voor midi
ik hoor wel of dit is wat je wilde

de audigy 2 kan 64 geluiden (tegelijk) afspelen en de live 32, dus dat is ook een verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door gelukkie op 11-06-2004 07:57 ]

Pagina: 1