-1 Foute Informatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Een vriend van me had net een (imho) goed idee voor op de frontpage.

Een optie "-1 Foute Informatie" in het mod-systeem.

Heel vaak zie je dingen staan die gewoon niet kloppen maar heb je geen zin om een hele post te doen over wat er allemaal mis is. In zo'n geval kun je mensen erop wijzen dat ze niet moeten geloven wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Hmm, volgens mij is dit al eerder besproken Maar misschien kan jij nieuwe argumenten aanvoeren waarom het toch een goed idee is..

(move to TMF)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het grootste gevaar is dat mogelijk mensen vanuit een foutief inzicht gaan denken: 'ah, dat is fout, die geef ik een -1'

de moderatietags zijn nu juist niet bedoeld de discussie in te delen in een zwart-wit, dit is correct en dit is het niet, hooguit worden flames en trolls om een stelling te onderbouwen als negatieve argumenten gewaardeerd, maar verder kan ook een post die feitelijk onjuist is, wel een interssante insteek binnen een discussie zijn;
bovendien, als hierop een reactie van iemand anders komt, die uitlegt waarom iets fout is en hem correct verbeterd is het geheel juist enorm informatief.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

move FA > TMF :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
En dan zit je weer met het probleem dat misschien de modder het bij het foute eind heeft en een reactie die wel juist is staat op -1 Foute Informatie. Hoe brei je dat weer recht?

En dan heb je nog het subjectieve element. Een reactie als "Microsoft is een heel goed bedrijf." wordt natuurlijk meteen als Foute Informatie bestempeld. Ik zie veel problemen opdoemen met een dergelijke tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:51

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien een idee om alleen FP Admin/Mod's de optie -1 Foutief te laten gebruiken.

Dit natuurlijk alleen met een argument waarom de gemelde info onjuist is (niemand is natuurlijk onfeilbaar.

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Buzz_Lightyear schreef op 07 juni 2004 @ 07:49:
Misschien een idee om alleen FP Admin/Mod's de optie -1 Foutief te laten gebruiken.

Dit natuurlijk alleen met een argument waarom de gemelde info onjuist is (niemand is natuurlijk onfeilbaar.
Vind ik nog een slechter idee. Op die manier verlies je juist het democratische principe van het modden en dat mag helemaal niet de bedoeling zijn. Bovendien zou het een flinke drempel opleveren als je elke keer weer ergens (waar trouwens?) moet gaan melden waarom de informatie dan wel onjuist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:51

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Admins niet, posters niet...dus dan kan het idee misschien maar beter opgeschort worden.

Overigens heeft Steve wel gelijk als het gaat om het "democratische" principe, alhoewel men op GoT ook gewend is aan Mods...slechts weinigen klagen over gebrek aan democratie

[ Voor 7% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 07-06-2004 08:08 ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Iedereen die kan modden op de FP, kan ook posten op de FP. Als je vindt dat een bericht foutief is post je er gewoon een reactie op waarin je dat (beargumenteerd) zegt. Dat lijkt me een veel betere oplossing dan zo'n onbeargumenteerde moderatietag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

polaris schreef op 07 juni 2004 @ 08:09:
Iedereen die kan modden op de FP, kan ook posten op de FP. Als je vindt dat een bericht foutief is post je er gewoon een reactie op waarin je dat (beargumenteerd) zegt. Dat lijkt me een veel betere oplossing dan zo'n onbeargumenteerde moderatietag.
^^With stupid ^^
Pagina: 1