pci kaart voor verzenden draadloos internet signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
wat mij nou na veel spitten in de faqs nog niet duidelijk is of het mogelijk is simpel weg een kastje (aan een extra netwerk kaart in je pc) of apparte pci kaart aan te sluiten die een draadloos netwerk signaal verspreid?

ik ben in topicz als http://print.tweakers.net/?reviews/294 beziggeweest en kon alleen informatie over netwerken met ap's vinden, maar dat is nou juist iets wat ik dan beter niet kan gebruiken voor de volgende opzet:

MODEM -- > PC1 --> LAPTOP MET DRAADLOOS INTERNET KAART

dus bij de opzet die ik beschrijf moet PC1 aan staan als ik ondertussen met de laptop wil internetten, dat is geen bezwaar.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Geen probleem, je zorgt ervoor dat je in PC1 een WLAN PCI kaart hebt en laat die in Ad-Hoc mode connecten naar de WLAN kaart in je laptop.

Maar qua prijs zal het bijna niks schelen of je nou een WLAN PCI kaart of een AP met ingebouwde router koopt, dus ik zou eigenlijk gewoon dat laatste overwegen :)

Je sluit dus de AP+router direct achter je modem aan, en gooit een bedrade verbinding van je router naar PC1 en een wireless verbinding naar de laptop.

[ Voor 21% gewijzigd door Korakal op 06-06-2004 23:43 ]

Dit topic is gesloten.