Toon posts:

2 problemen met Sweex 54G router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen heb 2 vage probleempjes met een sweex wireless 54G router.

Ik zal even de thuissituatie uitleggen.

Internet: Wanadoo Cable premium met Com21 modem

Router: Draytek Vigor 2200E deze staat direct in verbinding met 2 PC's, daarnaast met een switch waar 2pc's aan hangen, en als laatste één waar de Sweex wireless router aanhangt. Alle PC´s werken goed en heb verder geen klachten.

Nu het wireless gebeuren.
Ik heb een Acer Aspire 1511LMI(AMD 64 3000+) met een 54mbit wlan geinteregeerd en een iPaq 4150 met 11mbit wlan geinteregeerd.

Het volgende is er aan de hand.

Ik kan bepaalde sites niet op via het Wlan zoals www.google.nl, www.altavista.nl en downloaden vanaf msn gaat ook niet. Dit geld voor zowel de iPaq als de Laptop. De firewall van de Sweex router staat uit en de NAT instellingen staan op de standaard fabrieksinstellingen. Ik heb de laatste firmware erop gezet maar ook met deze werkte het niet. Op de laptop staat WinXP prof. NL met Service pack 1 en alle updates en de iPaq staat WM2003 op en zover ik weet helemaal up to date. Als ik de Laptop met een kabel direct aan de draytek router hang kan ik wel gewoon naar google en dergelijke

Het andere probleem is dat wanneer ik de DHCP van de sweex router uitzet ik geen automatisch IP adres krijg toegewezen van de Draytek router.
zou dit kunnen komen doordat je van de WAN poort gebruik maakt? zoja kan ik gewoon één van de andere RJ45 poorten gebruik maken?

Een laatste probleem wat denk ik het gevolg is van bovenstaande is dat ik als ik Wlan gebruik de andere PC's die vast zijn aangesloten niet kan zien in mijn netwerkomgeving ik kan er WEL naar pingen FTP'en, HTTP'en en Remote desktop via een intern IP adres werkt ook

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb de kabel die vanaf de Vigor router naar de sweex router loopt uit de WAN van de sweex gehaald en in één van de andere poorten geprikt en na wat gekloot hier en daar werkt het nu allemaal perfect.

Ik blijf het toch een vaag probleem vinden maar goed niemand had er blijbaar ervaring mee of een oplossing voor