Toon posts:

Sweex router -> vpn naar corporate lan inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer met mijn onlangs aangeschafte Sweex adsl modem/router model CC300100 via VPN verbinding te maken met LAN van mn werk. Het schijnt daarvoor noodzakelijk te zijn dat de pc welke ik gebruik transparant is voor het internet, dwz, vanaf buiten zichtbaar is.

Op eerder advies van de sweex helpdesk is mij daardoor aangeraden op in de configuratie DMZ op enabled te zetten, en deze toe te wijzen aan het ip adres van mijn pc. Dit heeft echter nog niet het gewenste effect. Net zoals tijdens de instelling dat de pc nog niet in de DMZ stond, blijft de verbinding hangen op "verifying user and password", gevolgd door de melding "opening port". Voorbij deze melding kom ik niet. DMZ of niet, maakt dus niet uit.

Heeft iemand wellicht nog andere suggesties voor het opzetten van deze vpn verbinding? Kan ik bv nog ergens het ip adres van de vpn verbinding ergens in de router instellen? De vpn verbinding maakt gebruik van het mschap protocol.

Toen ik nog gebruik maakte van mn oude alcatel modem, kon ik probleemloos en snel verbinding maken.

Dank