Toon posts:

Zwart water na plaatsen van dangerden micro 2 radiator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb laatst een nieuwe radiator bij me aquarius 2 setje er bij geplaatst
doet verder oke maar na 2 dagen begon me water te verkleuren en nu 3 dagen later is het pik zwart geworden ik weet wel zeker dat die radiator het gedaan heeft
(Dangerden Micro 2 radiator voor een 80mm fan.

Nu is mijn vraag weten jullie wat het is of wat ik er aan kan doen ik denk zelf in iedergeval me water verversen maar dan wordt het denk weer zwart :X

Ik heb er gewoon gedeminiraliseerd water in zitten met groen uv vloeistof er in, dat spul is geen meuk ofzo het is gemaakt voor watercooling ook het het niet agressief spul (als je het drinkt gebeurt er niks). Merk Cooltek.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 22:25

vehpol

Go Go Gadget!

Wat je in ieder geval zou kunnen proberen is om de radiator er uit te halen en keer gewoon met de kraan goed door te spoelen.

Ceci n'est pas une signature!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 22:53:

Ik heb er gewoon gedeminiraliseerd water in zitten met groen uv vloeistof er in, dat spul is geen meuk ofzo het is gemaakt voor watercooling ook het het niet agressief spul (als je het drinkt gebeurt er niks). Merk Cooltek.
Je drinkt je koelwater? :X

Heb je je rad (voor je hem plaatste) niet eerst schoon gemaakt dan? Dat zou ik dan eerst doen (staan wel voorbeelden op GoT over mengsel).

[ Voor 1% gewijzigd door Roamor op 06-06-2004 23:02 . Reden: d ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zitten er geen onderdelen van verschillende metalen in? want ik lees nix over waterwetter OID.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

ik denk dat je koperen waterbloken hebt en een alu radiator. En dat zit nu lekker met elkaar te reageren. Het beste wat je kan doen is een opoferingsmetaal aan brengen in je setup zodat de rest van je waterkoeling niet meer aangetast word.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-02 16:44

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik geloof niet dat Dangerden alu radiators verkoopt, hoewel ik deze niet op hun site kan vinden.

Leuke lamp, overigens !!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 20:09

Epsilon

een micro2 is geen alu radiator

Waar het aan ligt kan ik je niet zo vertellen. Maar ik zou zeggen: mail naar dangerden over het probleem. Ik weet zeker dat hun iets kunnen regelen als je dit probleem blijft houdne.

Verwijderd

Volgens mij is een BlackIce Micro2 niet van DangerDen, maar hij is wel van koper. Ik zie nergens wat over anti-algen spul.
@TS: Zou de boel ff goed schoonspoelen met demi-water en vervolgens vullen met dem-water, waterwetter en je UV-goedje.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry het was een dangerdan micro 1 radiator geen 2

Maar e ik heb niks gelezen op de site dat je die radiator eerst door moest spoelen voordat je hem in je comp bouwde.

Hier de url van de rad: http://www.dangerden.com/mall2/more_1pics.asp?fmmore=226

ook heb ik alleen maar koperen metalen er in zitten dus heb ik geen last dat aleminium wordt aangevreten.

Ook lijkt het me onwaarschijnlijk dat de radiator van binnen zwart gespoten is.
maar toch raar dat de zooi zwart wordt terwijl alles toch koper is.

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 06 juni 2004 @ 23:02:
[...]

Je drinkt je koelwater? :X

Heb je je rad (voor je hem plaatste) niet eerst schoon gemaakt dan? Dat zou ik dan eerst doen (staan wel voorbeelden op GoT over mengsel).
na ik denk dat doorspoelen voor inbouwen niks had uitgehaald omdat de eerste dag was er niks aan de hand dus dan had doorspoelen niet geholpen
(tenzij heledag onder de kraan hangen maar das ook geen oplossing) ;(

Verwijderd

Topicstarter
Maar nog een vraag nu ik dus dat zwarte water heb kan ik dat aquarius 2 setje gewoon met azijn doorspoelen tast dat de pomp niet aan ofzo ?

Verwijderd

Gebruik de volgende keer ff de edit-knop i.p.v. 3 posts. Was het water zwart of donkergroen? Het zou me niks verwonderen als het algen zijn. Zonnig weer met behoorlijke temperaturen zijn de ideale omstandigheden voor algen. Zeker als de eerste dag het water wel normaal was. WaterWetter is, naast corrosiebescherming, tegen algensgroei. Aangezien jij je UV-spul kan drinken, kunnen daar dus ook algen in leven.

Verwijderd

Wuahahha, heb je dorst en zit je met een paar vrienden op een lan party ofzow... iemand glaasje koelwater? :X :P 8)7

Denk ook dat het algen zijn... helemaal met dit weer... ideaal... 8)

*typos fixed

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 16:47 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 19:14
Eff terzijde, dat is officeel een Black ice micro.

[ Voor 9% gewijzigd door _Drake_ op 08-06-2004 17:14 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 00:39:
Gebruik de volgende keer ff de edit-knop i.p.v. 3 posts. Was het water zwart of donkergroen? Het zou me niks verwonderen als het algen zijn. Zonnig weer met behoorlijke temperaturen zijn de ideale omstandigheden voor algen. Zeker als de eerste dag het water wel normaal was. WaterWetter is, naast corrosiebescherming, tegen algensgroei. Aangezien jij je UV-spul kan drinken, kunnen daar dus ook algen in leven.
MM beetje snel denk ik zo in 2 dagen tijd echt pik zwart algen zijn toch groen ofzo
maar e kan je azijn gebruiken om het door te spoelen of gaat dan het koper een beetje reageren ?

Verwijderd

Duh..een BI Micro is van HW Labs! Schaam jullie! :+

http://www.hwlabs.com/

Mijn ervaring met die water toevoegingen is dat het troep is. Je kan er nog beter niks in doen. Als je alles koper hebt dan gaat dat best. Waterwetter kan wel idd.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 21:56 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 12:09:
Maar nog een vraag nu ik dus dat zwarte water heb kan ik dat aquarius 2 setje gewoon met azijn doorspoelen tast dat de pomp niet aan ofzo ?
Pomp is plastic, die kan dat wel hebben. Gebruik iig geen schoonmaakazijn :P
Ik zou spoelen met een 50/50 mengsel van water en azijn, weet niet of azijn ook ongemengd kan.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb nu alles er uit gespoelt (dat zwarte goedje) het was in iedergeval geen alg het was vuil ui de radiator denk dat ze bij de fabriekage niet goed die radiator schoon hebben gemaakt ofzo anyway er zit nu gewoon schoon water in ik zie wel wanneer het veel vuil water wordt

en bedankt voor alle reactie's op mijn topic ;)
Pagina: 1