Internetverbinding werkt niet op pc 1, wel op pc 2

Pagina: 1
Acties:

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Ik heb een Asus p4p800 SE met Gigabit netwerk onboard en een Cistron ADSL-verbinding. Hier hoef je niet voor in te loggen, kabel erin en alles werkt (normaal gesproken dan).

Internet werkt niet op pc 1 (die met de p4p800) en wel op pc 2. Ik heb geen netwerk en geen router. Ik klik dus gewoon de kabel over. Naast de interne netwerkaansluiting op pc 1 heb ik ook een 3com 10/100 kaartje geprobeerd. Ook geen verbinding.

Wat heb ik geprobeerd:
-verbinding repareren (repair)
-modem resetten (onlogisch want op pc 2 doet ie het wel)
-ipconfig (realease,renew,flushdns)
-gecontroleerd of alle netwerkinstellingen goed staan (alles op automatisch)
-gekeken of alle protocollen werken dwz: tcp-ip (ja)
-gekeken of er conflicten zijn (nee)

Meer zou ik niet weten. Waar zou dit aan kunnen liggen? Het lijkt me zo'n vaag probleem.
edit:
okee, de titel moet net andersom :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dries Arnolds op 06-06-2004 22:54 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 18:53

Korakal

Up up up!

gekeken of alle protocollen werken dwz: tcp-ip (ja)
Hoe? Installeer anders de TCP/IP stack eens opnieuw? [google=reinstall tcp-ip stack]

Welke OS'en hebben we het over?

titel gefixt :*

[ Voor 8% gewijzigd door Korakal op 06-06-2004 22:57 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:11
als het mac-adres van je netwerkkaart opgeslagen word bij de provider (kijk naar chello) is het niet zomaar mogelijk om om te pluggen...
probeer dit te achterhalen dmv het even overzetten van netwerkkaart maar dit is onboard dus kan dit niet...
dat is waarschijnlijk het probleem denk ik zo...
moet je ze bellen en vertellen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt (elke keer dat je stekker omplugt }) )

Even niets...

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 15:54
Moet je bij cistron niet het MAC adres van je netwerkkaart registreren?

Als dat zo is dan klopt het wel dat je met de ene computer wel op internet komt en op de andere niet.

Ik zou dat eerst even controleren

Edit: Iemand was me net voor..
Toch even een opmerking erover:
Het is niet altijd nodig om je provider op te bellen. Veel providers hebben gewoon een internet pagina om je mac-adres te registeren en kan je dus gewoon zelf doen. Het duurt alleen altijd even voordat het actief is.

[ Voor 41% gewijzigd door Racemol op 06-06-2004 23:04 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:11
Racemol schreef op 06 juni 2004 @ 23:02:
Moet je bij cistron niet het MAC adres van je netwerkkaart registreren?

Als dat zo is dan klopt het wel dat je met de ene computer wel op internet komt en op de andere niet.

Ik zou dat eerst even controleren

Edit: Iemand was me net voor..
Toch even een opmerking erover:
Het is niet altijd nodig om je provider op te bellen. Veel providers hebben gewoon een internet pagina om je mac-adres te registeren en kan je dus gewoon zelf doen. Het duurt alleen altijd even voordat het actief is.
ik had het ook over chello niet over cistron... :P
bij chello moet je die *** altijd opbellen...
het resetten van de modem wil heel soms nog wel eens helpen maar vaak niet.
maar ik zou niet weten hoe hij dit moet controleren als hij geen losse netwerkkaart heeft...

Even niets...

• Korakal

Korakal

Up up up!

Wanneer u van plan bent een andere PC met een andere ethernetkaart te gebruiken of van ethernetkaart te verwisselen zult u eerst de toegewezen IP-gegevens die u van onze DHCP-server heeft mogen ontvangen moeten vrijgeven omdat op de DHCP-server de IP gegevens geregistreerd worden op het fysieke (MAC) adres van uw netwerkkaart (zogenaamde 'lease') en die verschilt met het adres van een andere.

Wordt dit niet gedaan zal het 7200 seconden (twee uur) duren voordat de DHCP-server een standaard lease doet.

Hoe kan ik de IP-gegevens vrijgeven?

Voor Windows 2000 en XP moet u de netwerkkaart in de computer instellen om dynamisch een IP-adres te verkrijgen. U kan controleren of het goed is gegaan door een DOS/Commando prompt te starten (Start Uitvoeren, cmd in te tikken OK) en dan de volgende commando's te gebruiken:

* ipconfig /all (om de huidige instellingen te tonen)
* ipconfig /release (om het huidige IP-adres vrij te geven)
* ipconfig /renew (om opnieuw een IP-adres aan te vragen)
Maar dat had 'ie al gedaan, dat is het dus niet :P

• Racemol
Korakal schreef op 06 juni 2004 @ 23:07:
[...]

Maar dat had 'ie al gedaan, dat is het dus niet :P
Waar staat dat?

Ik zie alleen staan dat hij ipconfig renew en release heeft gedaan. Maar ik denk dat hij bedoeld dat hij dat op de nieuwe computer (die niet werkt) heeft gedaan.

Volgens de tekst van Korakal is het noodzakelijk om op PC1 een release te geven en daarna pas de kabel om te pluggen naar PC2. Als je dit niet doet kan het dus 2 uur duren.

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
cistron registreert geen mac adres...

Vanmorgen deed internet het nog op pc 1 het nog met de 3com kaart en op pc 2 met een realtek. Nu dus helemaal niks meer met twee verschillende aansluitingen op pc 1 (na een reïnstall).

En Korakal: het flushen van de tcp-ip hielp ook niks. Ik kreeg wel twee rare meldingen uit de log daarvan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\DontAddDefaultGatewayDefault
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\EnableIcmpRedirect
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\EnableSecurityFilters
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\SearchList
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\UseDomainNameDevolution
reset   Linkage\UpperBind for PCI\VEN_10B7&DEV_9055&SUBSYS_905510B7&REV_30\4&2E98101C&0&58F0.  bad value was:
            REG_MULTI_SZ =
                PSched

reset   Linkage\UpperBind for ROOT\MS_NDISWANIP\0000.  bad value was:
            REG_MULTI_SZ =
                PSched

<completed>

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Racemol schreef op 06 juni 2004 @ 23:11:
[...]

Waar staat dat?

Ik zie alleen staan dat hij ipconfig renew en release heeft gedaan. Maar ik denk dat hij bedoeld dat hij dat op de nieuwe computer (die niet werkt) heeft gedaan.

Volgens de tekst van Korakal is het noodzakelijk om op PC1 een release te geven en daarna pas de kabel om te pluggen naar PC2. Als je dit niet doet kan het dus 2 uur duren.
Echt? Hmm, dat ga ik even proberen..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 16:41
[rml][ P4P800] onboard LAN TX ultratraag[/rml]

Er zijn veel problemen met sommige versies van de Asus p4p800, mijne heeft gelukkig nergens last van, maar sommige hebben alleen maar problemen met het netwerkgedeelte. Sommige werkt hij helemaal niet (netwerkkabel disconnect, connected, disconnected etc), of is de upload gaar (TX).

Lees bovenstaand topic voor de gein eens door, of er een oplossing is weet ik niet, maar je kan op ze minst proberen wat er gebeurd met de nieuwste bios :)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Misschien ligt het aan je kabel....

Klinkt misschien raar, maar ik heb hier naar mijn kamer een kabel en die doet het alleen op 1 van mijn netwerk aansluitingen (gigabit LAN van A7N8X-E mobo) In mn andere lan aansluiting doet hij et ook gewoon niet.

2 laptops van mn vader en moeder doet hij het ook niet mee, + pc's van vrienden die wel eens langskomen pakt hij ook niet, dr is echt iets mis met die kabel alleen sommige netwerkadapters zijn er minder gevoelig voor als andere, blijkt.

Misschien is jou kabel ook niet helemaal 100% en doet je PC2 et per toeval wel.... kleine kans dat dit het probleem is maar als je echt niets anders weet, het is niet echt veel moeite om een ander kabeltje te proberen.

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
De tip van Racemol was wat ik nodig had... ik tik dit vanaf pc 1, tnx

• Korakal

Korakal

Up up up!

of eigenlijk gewoon de Cistron FAQ lezen, waar mijn quote uitkomt ;)

• Racemol
Zoiets dacht ik al..

En inderdaad, met de FAQ lezen kom je meestal een heel eind. Niet dat ik daar zelf altijd zin in heb :)

• xtr3me
  • Niet online
kan je wel naar een externe pc pingen...?
zo ja, probeer dan eens naar een externe ftp, met ftp.exe verbinding te maken.
welke fout melding krijg je dan?

edit:
je hebt gelijkt... et werkt al bij em

[ Voor 16% gewijzigd door xtr3me op 07-06-2004 00:38 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik weet het niet, maar volgens mij was zijn probleem al verholpen...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1