Exchange 2003 en ASPemail

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi,

ik heb een server draaien met windows 2003 server, Exchange 2003, IIS en ASPemail (draait nog meer op, maar hier gaat het om :) )

ik wil via een website die op mijn server staat email versturen naar iemand buiten mijn domein.

nu is het probleem dat hij met een melding kwam : Unable to relay

na wat veranderd te hebben op de exchange server deed hij het, ik blij. maar nu ben ik ge-blacklist omdat er gelijk SPAM verstuurd werd vanuit mijn server.
na een hoop geklooi staat mijn server niet meer open voor spam maar kan ik ook geen SMTP berichten meer verzenden vanuit mijn web applicatie :(
hij geeft nu ook geen foutmeldingen meer...

kan iemand mij misschien helpen ? hoe kan ik in Exchange 2003 aangeven dat hij wel alle lokale SMTP relays mag accepteren ?!? thnks.. _O_

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59
Gewoon 127.0.0.1 toevoegen aan de lijst van geauthorizeerde zenders?

• ArjanC
ik had net cistron aan de lijn, die hadden een abuse binnen gekregen, nu schijnt het dat mijn mail server nog smtp accepteert maar er niets mee doet..

via http://www.abuse.net/relay.html stopt hij bij step 8.

weet iemand wat ik nog meer moet veranderen???

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
waarom wil je exchange gebruiken om mail te versturen (vanaf een webpagina als ik het goed begrijp) als je EN IIS (CDONTS, CDO) EN ASPemail hebt geinstalleerd :?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• ArjanC
4of9 schreef op 07 juni 2004 @ 15:11:
waarom wil je exchange gebruiken om mail te versturen (vanaf een webpagina als ik het goed begrijp) als je EN IIS (CDONTS, CDO) EN ASPemail hebt geinstalleerd :?
ehmm.. ik gebruik al een tijdje ASPemail, wat is het voordeel van CDONTS en CDO ?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
CDONTS maakt gebruik van de smtp van IIS, CDO kan exchange of andere smtp server gebruiken (en zijn standaard geinstalleerd op een windows 2k(3) server, en ASPemail is een 3th party component om te mailen, dus mijn vraag is waarom dan nog exchange? (je hebt dus nu 4 manieren om je mail te versturen)

en als je op een blacklist staat zal geen enkele (bijna) mail server je nog relayen, dus voortaan eerst unauthorised relaying uit zetten...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat ik niet helemaal snap is waarom je niet gewoon via een open smtp server een email verstuurd en het goede reply-adres in zet?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1