Netwerk-switch-tool voor laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een programma om met een druk op de knop tussen verschillende netwerkconfiguraties te schakelen. Nu heb ik o.a. MobileNetSwitch gevonden, maar dat kost geld :(

Is er een freeware tooltje dat ik hiervoor kan gebruiken? Zoeken op google is voor mij namelijk een probleempje, omdat de termen die ik kan gebruiken (laptop, switch, network) niet leiden tot de resultaten die ik zoek |:(

Alvast bedankt

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ietsjes offtopic: als dat programma zo belangrijk voor je is, waarom spendeer je dan die 24 EUR niet zodat je het programma 'tot in den eeuwigheid' kan gebruiken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

spone schreef op 06 juni 2004 @ 22:47:
Ik ben op zoek naar een programma om met een druk op de knop tussen verschillende netwerkconfiguraties te schakelen. Nu heb ik o.a. MobileNetSwitch gevonden, maar dat kost geld :(

Is er een freeware tooltje dat ik hiervoor kan gebruiken? Zoeken op google is voor mij namelijk een probleempje, omdat de termen die ik kan gebruiken (laptop, switch, network) niet leiden tot de resultaten die ik zoek |:(

Alvast bedankt
Als het enkel switchen tussen netwerken is, ander ip, dns, gw enz zou je eventueel zelf wat bat files kunnen maken.

Er is een krachtige tool netsh in windows om de netwerkinstelling, command line based te beheren.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Welk OS? Voor Windows XP en 2000 kan je de ingebouwde commandolijn tool netsh gebruiken. Kan je zo in een batch verschillende configs oproepen...

Hehehehe... las er overheen...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 23:19 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
en aangezien ik een tweaker ben >:) zal ik eens gaan googlen naar de werking van netsh in batchfiles :)

bedankt!

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 13:56

BCM

Ook is er een programma'tje netswitcher.

Nadeel van netsh is volgens mij dat je bijv geen proxy instellingen kunt spoelen.

Cedo Nulli

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Proxy instellingen zou je nog kunnen aanpassen via een KIX-scriptje bijvoorbeeld. Of importeren van .REG filetjes, dat moet ook kunnen.

Verwijderd

http://www.netswitcher.com/

$14.

En als je dát er niet voor over hebt mag je zelf even de GoT-search doorspitten, ik herinner me zo 3 topics van de afgelopen 6 maanden over zo'n tootlje ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.