Toon posts:

Problemen geluidsboxen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 dagen een probleem met mijn boxen. Toen ik hem laatst namelijk opstartte, deed alleen de rechterbox het. Ik heb een Philips 4.1 Stereo set. Als ik de stekker er iets uithaal, dan doet alleen de linkse het, maar wanneer de stekker er helemaal in zit, doet alleen de rechter het. Kent iemand dit probleem en ligt het aan de stekker of aansluiting? Ik vind dit nogal vreemd, omdat het ineens gebeurde zonder enige aanleiding..

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gaat het geluid van je pc naar het 4.1 setje??
Heb je misschien de balans op de pc of cd-speler fout staan?

[ Voor 18% gewijzigd door Edmund op 06-06-2004 22:31 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Het probleem lijkt in ieder geval niet in je geluidssetje of de kabel daarvan te zitten. Kijk inderdaad eens even naar je software-mixer en naar de "socket" in je geluidskaart, of daar niets is verbogen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
ja gaat via mijn pc naar de boxen. Maar ligt dat wel aan mijn balans als de stekker er half uit doet, mijn linker box het dan wel doet?

• Edmund
  • Niet online
Ja dit kan wel. Als je de stekker er een stukje uit trekt komt de aansluiting voor het rechterkanaal aan de aansluiting van het linkerkanaal.

En de balans nakijken is toch zo gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved! Had over één schuifje heen gekeken 8)7 Maar ik maakte maar een nieuwe topic omdat een vriend van me laatst zijn kabel wel kapot had en ongeveer het zelfde probleem had.
Bedankt voor de reacties en een slotje mag d'rop!

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 22:37 ]

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Er vanuit gaande dat je een windows machine hebt, zal er in je systray een mooi mixer icoontje staan. Er wordt van je verwacht dat je dat zelf wel weet ;)

micheljansen.org

Verwijderd

We zijn immers allemaal als expert geboren B) :X :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 22:41:
Het is inderdaad een aangeboren afwijking :+

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 22:41:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Bron: Registratievoorwaarden en faq
Kunnen we nu stoppen met op mij persoonlijk te flamen?

Ik probeer de TS ook alleen maar te helpen. Dat je weet dat Windows een ingebouwde mixer heeft, die een balansregeling kent mag je toch wel verwachten van iemand die T.net bezoekt? Zeker als het in de eerste reactie al vermeld wordt.

micheljansen.org

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook wel verstand van zaken, maar het is gewoon door wat onzorgvuldigheid gekomen. Nu nog een goede 5.1 (of 4.1 als dat bestaat) driver voor winamp zoeken en dan kunnen we weer verder :+

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 22:57:
Ik heb ook wel verstand van zaken, maar het is gewoon door wat onzorgvuldigheid gekomen. Nu nog een goede 5.1 (of 4.1 als dat bestaat) driver voor winamp zoeken en dan kunnen we weer verder :+
Als je trouwens een softwareprobleem wilt uitsluiten, kun je je setje even op een discman of iets anders aansluiten, om te kijken of het probleem dan ook optreedt. Heb je dat vast uitgesloten :)

micheljansen.org

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 06 juni 2004 @ 23:02:
[...]

Als je trouwens een softwareprobleem wilt uitsluiten, kun je je setje even op een discman of iets anders aansluiten, om te kijken of het probleem dan ook optreedt. Heb je dat vast uitgesloten :)
Wat een goede ideeën toch weer op deze zondagavond! Merçi!

• Edmund
  • Niet online
Fouten maken is toch menselijk. Ik heb een systeembeheerder ook weleens een halve dag zien zoeken naar waarom een netwerk-printer het niet deed. Het probleem was dat er een poort uitstond. Maar begon met het controleren van de kabel en printer. Als hij meteen had gekeken naar wat op dat moment het meest logisch was, had hij het probleem eerder opgelost.

[ Voor 30% gewijzigd door Edmund op 06-06-2004 23:08 ]

Verwijderd

Dit topic gaat nu wel over heel andere dingen die in de TS zijn beschreven. Laten we het hier maar bij houden. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.