Toon posts:

Krijg netwerk niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een heel basic netwerk probleem en ik kom er niet uit. Het is vast simpel maar ik ben uitverzonnen. Eerst maar eens de setup. Twee PC’s met elkaar verbonden via een sweexrouter en via de router verbonden met internet.

Pc 1 ‘WERKSTATION’ – Windows XP Pro
Pc2 ‘DOWNLOAD’ – Windows XP Pro

Tot nu toe heb ik het volgende voor elkaar gekregen . Beide pc’s hebben internet. Pc 1 ziet onder ‘volledig netwerk-microsoft windows netwerk’ alleen dat er een netwerk is genaamd ‘THUIS’, maar niet de pc’s erin. Op het moment dat ik in Thuis wil kijken krijg ik de melding dat ik geen toegangsmachtiging heb voor het netwerk.

Pc 2 ziet in het ‘volledig netwerk-microsoft windows netwerk’ wel het netwerk THUIS met daar in beide pc’s, maar heeft geen toegangsmachtigingen tot Pc1. Ik kan niet pingen van de ene pc naar de andere pc. Uiteindelijk wil ik een situatie waarin ik over en weer bestanden kan delen in het netwerk en eventueel gebruik wil maken van het externe bureaublad.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Gegoogeld, Netwerk FAQ gelezen en de search gebruikt
- Gast accounts geactiveerd
- Gespeeld met de mapoptie ‘eenvoudig delen van bestanden gebruiken’. Geen effect aan of uit overigens.
- Meer dan eens de wizard laten lopen op beide pc.
- Wachtwoord aangemaakt voor de admins op beide pc’s
- Windows firewall uit op beide pc’s
- TCP/Ip protocol geinstalleerd
- Onder ‘verbindingen van buitenaf’ aangegeven dat externe gebruikers toegang mogen hebben.
- Troubleshooter doorlopen en vastgelopen op het niet kunnen pingen

Het mag duidelijk zijn dat ik een noob op dit gebied ben. Het komt ook door het feit dat ik hiervoor met 1 pc en 1 Mac een netwerk had gemaakt en dat ging vlekkeloos. Naief om te denken dat het met 2 pc’s gemakkelijker of even gemakkelijk zou zijn. Ik hoop dat iemand met hiermee kan helpen, want ik weet niet wat ik moet doen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48
En gebruik je DHCP van je router?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die is enabled. Het rare is dat in de DHCP client log alleen Pc2 als 'linked to the broadbandrouter' staat. Toch kan Pc 1 gewoon op internet. (Of komt dit omdat ik de router setup vanaf pc1 bekijk? Dat lijkt me toch niet?)

• Dennis
Controleer je TCP/IP instellingen dan eens. Misschien handig als je hier de ipconfig /all post van beide pc's.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, here goes....

PC1

Windows IP-configuratie

Host naam : WERKSTATION
Primair DNS-achtervoegsel :
Knooppunttype : onbekend
Ip-routering ingeschakeld : nee
WINS-proxy ingeschakeld : nee

Eternet-adapter LAN-verbinding 2

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel : THUIS
Beschrijving :
SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter #2
Fysiek adres : 00-D0 etc….
DHCP ingeschakeld : ja
Autom. Configuratie ingeschakeld : ja
Ip-adres : 192.168.2.107
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.2.1
DHCP-server : 192.168.2.1
DNS-servers : 62.108.1.68
212.142.28.67

PC2

Windows IP-configuratie

Host naam : DOWNLOAD
Primair DNS-achtervoegsel :
Knooppunttype : onbekend
Ip-routering ingeschakeld : nee
WINS-proxy ingeschakeld : nee

Eternet-adapter LAN-verbinding 2

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel : THUIS
Beschrijving :
SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter #2
Fysiek adres : 00-D0 etc….
DHCP ingeschakeld : ja
Autom. Configuratie ingeschakeld : ja
Ip-adres : 192.168.2.102
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.2.1
DHCP-server : 192.168.2.1
DNS-servers : 62.108.1.68
212.142.28.67

• Dennis
DNS probleempje dus ;).

Verwijderd

Topicstarter
LOL, blij dat jij weet wat het is. Hoe los ik het op is meer de vraag...

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 17:52
Dns op 192.168.2.1 zetten :)

de DNS server van je provider zal geen naamomzetting doen voor je lokale netwerk :)

[ Voor 62% gewijzigd door Bud_s op 07-06-2004 00:10 ]

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
aan het IP van je DNS server kan ik opmaken dat je een kwello slachtoffer bent.. ik zit zelf ook achter een router, (en kwello) en ik heb hetzelfde probleem. ik kan wel pingen en FTP-en dus dat doe ik nu als ik iets over moet zetten, maar handig is anders. wat hier precies het probleem is weet ik nog niet, met wat rommelen in de settings heb ik wel weer windows sharing, maar na de volgende reboot niet meer :( ik heb ook nog geen tijd gehad (of zin) om hier een oplossing voor te vinden, maar het heeft gewerkt tot ik mn werkbak opnieuw had geinstalleerd. misschien kan je eens naar de volgende punten kijken:

- probeer eens met statische IP adressen (geen DHCP)
- als je een firewall draait op 1 of beide bakken, voeg de ip-range van je netwerk toe aan je trusted zone
- tussentijds pingen om te zien of je uberhaubt connectie hebt
- XP netwerk wizzard

ik weet het verder ook niet, ik vindt dit soort klusjes echt de rotste... er zit iets fout, alleen je weet niet wat |:(

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, euhm...Na de vorige reacties heb ik dus mijn TCP/IP instellingen aangepast voor de primaire DNS server van Pc1. Heb deze op 192.168.2.1 gezet en gereboot.
Resultaat was helaas dat ik geen internetverbinding meer had.

Ik zit inderdaad bij Chello, maar dat mag toch geen reden zijn om geen behoorlijk netwerk op te zetten? Ik word er echt gestoord van zo lang als ik er mee bezig ben inmiddels.

Fixel; Je zegt dat je soms het netwerk werkend krijgt. Mag ik vragen welke instellingen je gebruikt? Btw; ik kan die wizard niet meer zien :( . Verder zal ik je suggesties eens proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 00:29 ]

Verwijderd

ip adres vast zetten op 192.168.2.101 en 192.168.2.102 voor de 2e pc
gateway en dns beide op 192.168.2.1 zetten
gewoon die dhcp rommel eruitgooien.
werkt veel beter.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 00:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
En dan DHCP ook op de router uitgooien?

Verwijderd

ja gewoon uitzetten, bij een lokaal netwerkje van 1 - 8 computers kan je net zo makkelijk zonder DHCP werken.
zo lastig is het niet.

Verwijderd

Topicstarter
LOL dat zeg jij, maar bedankt voor de info. Ik ga het ff proberen en dan laat ik wel weten hoe het is gegaan...

Verwijderd

wat zijn de instellingen van je router?

waarschijnlijk staan je WAN instellingen niet goed.
ik denk dat daar de DNS niet goed staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hele DHCP verhaal eruit gekiepert, met als resultaat dat ik op Pc1 weer internet heb. Ik kan echter op Pc 1 nog steeds niet in het netwerk kijken. Net zoals in de beginsituatie signaleert hij wel een netwerk maar zie ik beide pc's niet. Pingen is er ook nog steeds niet bij. Timed out. Voor Pc2 is de situatie ook ongewijzigd.

Jeroen; Ik weet niet welke instellingen je bedoelt. Kan je iets preciezer zijn, dan weet ik waar ik naar moet kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 00:59 ]

Verwijderd

ok, from the top

ik heb ook 2 pc's
ze staan allebij op automatiche IP toe kennen.
en op automatiche DNS toe kennen.

voor de rest heb ik voor de netwerkkaart, client voor microsoft-netwerken, bestanden en printers delen(kan het probleem zijn).
En je moet wel iets delen, anders heeft de andere pc er niets te zoeken.

router

lan instelingen.

LAN Subnet Mask: 255.255.255.0
Act as Local DHCP Server: Yes DHCP Server Settings...
DHCP Server Address: 192.168.0.1 (is ook IP van router)
MAC Address: 00:05:65:51:91:08

Wan instelingen

IP Address Type: Dynamic IP Address Settings...
WAN Subnet Mask: 255.0.0.0
Default Gateway: 10.0.0.138 (vervang deze voor die van je provider)
Primary DNS: 194.109.104.104 DNS Client Settings... (vervang deze voor die van je provider)

Dit is hoe het bij mij werkt, ik kan dus ook niet 100% garaderen dat het bij jouw ook werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Local DHCP heb ik inmiddels op aanraden van bovenstaande GOTters uitgezet en ik heb handmatig de lokale ip's toegekend.
Ik zal morgen verder kijken naar hoe bij mij de instellingen mbt WAN en DNS zijn vergeleken met de jouwe.
Ga nu pitten, werk morgen. :r .

Alvast bedankt tot zover iedereen!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Er bestaan ook broadcasts op het lokale netwerk waardoor pc's elkaar op de hoogte houden dat ze er zijn.

- je zult hoe dan de sweexrouter moeten kunnen pingen. Dat zal wel gaan, dan weet je iig dat tcpip goed draait en dat het kabeltje goed is.
- je zou de andere pc moeten kunnen pingen, gewoon op ipadres. Dan weet je of er een verbinding bestaat.

Test dat eerst maar eens. Gaan bovenstaande testjes goed, dan is het een windows probleem en kijken we verder. :)

Edit: Na je startpost nog eens gelezen te hebben denk ik niet dat het aan dhcp, dns of fysieke verbindingen ligt.

Maak op beide pc's eens een nieuwe andere user aan (test1 op pc1 en test2 op pc 2) en geef ze een ww.
Maak ze even voor het gemak beiden admin equivalent, reboot en probeer het nog eens.

Heb je een share aangemaakt en daar die nieuwe users ook rechten op gegeven ?

Ik denk dat het met een lokale policy te maken heeft (gpedit.msc bij start, run).
Daar staat ergens welke gebruikers een machine via het netwerk mogen benaderen.

[ Voor 42% gewijzigd door aZuL2001 op 07-06-2004 01:39 ]

Abort, Retry, Quake ???

• aZuL2001
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 01:27:
Local DHCP heb ik inmiddels op aanraden van bovenstaande GOTters uitgezet en ik heb handmatig de lokale ip's toegekend.
Heeft geen enkele zin imho. Zit het probleem niet nml
Ik zal morgen verder kijken naar hoe bij mij de instellingen mbt WAN en DNS zijn vergeleken met de jouwe.
Ga in ieder geval je macadres niet aanpassen. Is nergens voor nodig
Ga nu pitten, werk morgen. :r .
Je kunt je baan ook opzeggen })

Abort, Retry, Quake ???

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 00:27:
[knip]

Fixel; Je zegt dat je soms het netwerk werkend krijgt. Mag ik vragen welke instellingen je gebruikt? Btw; ik kan die wizard niet meer zien :( . Verder zal ik je suggesties eens proberen.
hier is de setting van mn server:

Ethernet adapter LAN-verbinding 1Gbit:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel:
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 192.168.1.7
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 192.168.1.1

mn werkpc is ook ingesteld met de zelfde settings, alleen op het IP 192.168.1.2 (rare nummering, ik weet het) beide systemen draaien windows 2000 pro SP4.
en ik heb client voor ms netwerken en bestandsdeling printerdelen ingeschakeld.

bij de firewall op de systemen (beide norton internet securty 2004) heb ik de range 192.168.1.2 - 192.168.1.10 toegevoegd als mijn locale netwerk en je moet in de advanced settings netwerk delen toestaan (staat standaard op blokeren)

bij de router is DHCP uitgeschakeld en router heeft dus het gateway IP (duh) ik heb ook het mac adres van de nic in mn werkbak ingevoerd in de router omdat ik een keer spontaan geen internet meer had en dit het probleem oploste. maar waarom ik geen netwerk heb snap ik nog steeds niet, ik ben er een 2 weken geleden mee bezig geweest, maar ik heb het nog niet opgelost... ik heb er atm ook geen tijd voor gezien ik mn huis aan het opknappen ben.

btw, heb je toevallig een Linksys BEFSR41 router? zoja, kan ik misschien wel wat screenies posten van mijn settings.

Mn 3D printer blogje..

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 12:29
Dit ligt dus niet aan je DNS of DHCP instellingen...
Hoe jullie daar op zijn gekomen weet ik niet hoor. Hij zegt toch dat ie gewoon internet heeft, maar de PC's ín het netwerk niet kan benaderen. :)

A3onflux, gebruik je toevallig een firewall?
Zo ja, dan moet je wel zorgen dat de IP adressen van de betreffende systemen toegang hebben tot elkaar.
En zoals al eerder gezegd, is het handig als de users + passwords overeen komen op de verschillende systemen, zodat je specifieke users toegang kunt geven i.p.v. stomweg "everyone" te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kipcorn op 07-06-2004 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Er is progressie geboekt!. Vraag me niet hoe, maar toen ik vanavond opstartte kon pc1 ineens in het netwerk kijken net als pc 2.

Huidige situatie is nu: Pc1 ziet het netwerk genaamd 'THUIS' en de 2 pc's die erin zitten. Pc 1 heeft echter geen toegang tot Pc 2 doordat er geen toegangsmachtigingen voor zijn. Voor Pc 2 geldt nu hetzelfde, maar heeft geen toegang tot Pc 1 om dezelfde reden.
Pingen naar de router op 192.168.2.1 lukt, maar pingen van pc naar pc geeft een timeout. De Ip's zijn door mij handmatig toegekend en niet via DHCP.

Het gaat er nu dus om de toegangsmachtigingen te verkrijgen van Pc tot Pc. (denk ik...)
Ik gebruik hier Sygate als firewall, zal proberen de ip range toe te voegen.

Kipcorn; Hoe regel ik dat met die toegang voor specifieke users?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 22:01 ]

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 12:29
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:42:
Ok, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Er is progressie geboekt!. Vraag me niet hoe, maar toen ik vanavond opstartte kon pc1 ineens in het netwerk kijken net als pc 2.

Huidige situatie is nu: Pc1 ziet het netwerk genaamd 'THUIS' en de 2 pc's die erin zitten. Pc 1 heeft echter geen toegang tot Pc 2 doordat er geen toegangsmachtigingen voor zijn. Voor Pc 2 geldt nu hetzelfde, maar heeft geen toegang tot Pc 1 om dezelfde reden.
Pingen naar de router op 192.168.2.1 lukt, maar pingen van pc naar pc geeft een timeout. De Ip's zijn door mij handmatig toegekend en niet via DHCP.

Het gaat er nu dus om de toegangsmachtigingen te verkrijgen van Pc tot Pc. (denk ik...)

Als je een share aanmaakt (bijvoorbeeld D:\ genaamd "Data") dan kun je opgeven welke gebruikers er toegang tot hebben.
Standaard staat dit op "everyone".
En als je Sygate gebruikt is het heel simpel: Tools --> Options --> Network Neighborhood.
De rest wijst zich (als het goed is) vanzelf.

Als dit het probleem trouwens niet oplost, dan weet ik het ook niet zo 1 2 3.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:42:

en internet?

Verwijderd

Topicstarter
Internet op beide pc's. Netwerk neighborhood had ik al geregeld, dus dat moet goed gaan. Ik ga ff zien of ik de shares op 'everyone' kan zetten.

Hmm, is dat de te delen map, delen en beveiliging, delen en beveiliging netwerk, vinkje voor 'van deze map een gedeelde netwerkmap maken' en vinkje voor 'netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen' ?

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 22:50 ]

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:41
ja :)

Verwijderd

Je kan beter op beide systemen een user aanmaken met hetzelfde username + passwd. Zo kun je dus vanaf beide machines een share benaderen. Dit is natuurlijk een stuk veiliger dan een folder te sharen met als 'rechten' everyone.
Zo kan namelijk iedere client op het netwerk zo toegang krijgen tot die share.

• Dennis
Kipcorn schreef op 07 juni 2004 @ 21:07:
Dit ligt dus niet aan je DNS of DHCP instellingen...
Ik kan mijn DNS dusdanig configureren dat internet wel werkt en lokaal netwerken niet hoor, dus zo'n rare conclusie is dat niet.

• denios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02 01:57
Misschien totaal niet van toepassing voor dit specifieke geval, maar ik heb eens eenzelfde soort probleem gehad, en wat bleek, de service "Remote Access Connection Manager" was uitgeschakeld (vraag me niet hoe dat gebeurd is).
Het lullige is dat ik alles kon instellen, alle instellingen klopten, pingen gaf ook die timeout die hierboven beschreven werd, en geen enkele error werd gemeld. ook bij herinstalleren van ICS (ja, voor de zekerheid toch effe proberen) werd de service niet automatisch geactiveerd.
Vreemde was dat ik ook 1 of 2 keer wél het netwerk kon zien in explorer, maar geen toegang verkrijgen, en de rest van de tijd het netwerk niet eens kon zien...

Kan dus weer in een klein hoekje zitten...

"You! Out Of The Gene Pool!"

Verwijderd

Topicstarter
Even een update na gisteravond. (Ben nu op het werk) Heb op elke pc een nieuw account aangemaakt met zelfde naam en wachtwoord. Heeft niet mogen baten, geen toegang tot de andere pc en nog steeds niet pingen over en weer.

Denios; Hoe heb je die remote acces manager dan weer ingeschakeld?

Ik denk dat dit zo ongeveer het laatste is wat ik kan proberen. Als iemand nog suggesties heeft, hoor ik dat graag.

Heb trouwens ook alle kabels opnieuw aangesloten en gecheckt, maar natuurlijk was dat het niet. Hardwarematig zit het goed in elkaar. Ook qua ip adressen lokaal kan het niet mis zijn, aangezien ze handmatig zijn toegekend. Ik kan er niet over uit dat ik het netwerk wel kan zien, maar er niet in kan. :( :'(

Ik ben ook maar even in het Sweex router topic aan het lezen gegaan. Ik wordt heeeeeeeeeeel verdrietig :'( :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 17:17 ]

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Zet eerst eens Sygate en alle andere firewalls uit, en probeer het pingen aan het werk te krijgen. Zolang dat niet werkt, kun je al het andere gedoe zeker vergeten...

My other computer is your windows box.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:27
kijkt chello niet naar het macadres? probeer die eens in de router te clonen

Verwijderd

Topicstarter
Mac is gecloned op op de router. Dat is voor elkaar en ik geloof ook niet dat het daar aan ligt. Ik ga zo de firewall en de virusscanner uitgooien en dan kijken of er dan gepingt kan worden.
Ik zou ook graag willen weten hoe ik die remote acces manager kan aanzetten

• aZuL2001
Die Remote Access Connection Manager is een service en dus via het configuratiescherm bij services te vinden.

Check voor meer info over welke services je veilig kunt uitschakelen of wat ze doen http://www.blackviper.com eens.

Verder heeft Dim helemaal gelijk, en had ik daar ook al een opmerking over gemaakt dacht ik, zorg dat je eerst van pc1 naar pc2 (en omgekeerd) kunt pingen én antwoord krijgt op je ping.

Anders blijf je als een kip zonder kop dingen 'vogelen' :+

Abort, Retry, Quake ???

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 15:28

macnerd

No Apples please :-)

Misschien nog een paar ideetjes:
* Staat NetBIOS aan (bij WINS instellingen)?
* Als je een software firewall gebruikt (ICF, ZoneAlarm, ...), laat deze inbound/outbound verkeer toe op NetBIOS poorten (135-139)?
* Is de Computer Browser service gestart op beide pc's? Deze service zorgt nl. voor het up-to-date houden van de lijst onder 'Mijn netwerklokaties'.
* Is er minimaal 1 share aanwezig? M.a.w., heb je niet alleen aangegeven dat bestands- en printerdeling aan moet staan, maar heb je ook daadwerkelijk iets gedeeld?
* Als pingen op ip-adres mogelijk is, probeer dan een verbinding te maken naar een share met dat ip-adres, dus iets als \\192.168.2.100\MijnShare. Als dit mogelijk is, dan zit het op naam-niveau fout, denk dan aan NetBIOS/DNS/Hosts-file.
* Indien je geen NetBIOS wilt gebruiken, gebruik dan static ip's en zet deze in de hosts-file (C:\Windows\System32\Drivers\ETC) met de namen van de betreffende pc's.
* Wat betreft de gebruikersaccounts: het werkt niet als beide computers over een gemeenschappelijk account beschikken. Dan zou het altijd moeten werken, want beide computers hebben een administrator en een al dan niet ingeschakeld guest-account. Belangrijk is dat gebruiker A op pc 1 ook bestaat (gevalideerd kan worden) op pc 2, met hetzelfde wachtwoord. Mocht toegang slechts incidenteel nodig zijn, dan kun je denken aan een drive-mapping via een andere gebruikersnaam (zie venster Extra > Netwerkverbinding maken...).

Zoals al eerder genoemd, begin je bij netwerkproblemen normaal gesproken met het pingen van een andere computer. Kun je pingen, dan is er toegang op het laagste niveau, en ligt het dus aan instellingen. Als de andere computer ergens anders staat, met routers (normale routers, geen breedbandrouters) ertussen (zoals in een bedrijfs- of schoolnetwerk), doe dan een traceroute (tracert.exe) om te zien waar een pakketje strandt. Probeer zowel ip-adressen als hostnames.

Ook kan de netwerkkaart kapot zijn, maar dat gebeurt maar heel af en toe. Werkt ping, dan is je kaart dus niet kapot en je kabel ook niet. De kaart heeft zelf ook een ip-adres, ook wel local loopback adres genaamd, ip-adres 127.0.0.1 of hostname localhost. Meestal zit er bij de netwerkkaart lampjes; eentje geeft aan of er verbinding is, een andere geeft aan of het een 10Mb of 100Mb lijntje is (uitgaande van een 10/100 netwerkkaart). Branden de lampjes niet, dan kan de kaart en/of de kabel kapot zijn.

Verder ga je dan gewoon instellingen na (zie ook posts van de anderen) en dan moet het eigenlijk altijd lukken. Succes in ieder geval!

MacNerd

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren niet toegekomen aan verder sleutelen. Vanavond weer. Ik zal stapsgewijs de suggesties nazien, met firewall en virusscanner uit. Tot zover alvast bedankt.

Update: zelfs zonder virusscanner en firewall lukt het gewoon niet te pingen. Ik ben bang dat de router gewoon brak is....Iedereen bedankt voor de ideeen en info, maar ik denk dat ik de handdoek in de ring gooi...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 22:02 ]

Verwijderd

had hetzelfde probleem op mijn netwerk na het uitzetten van de firewall nog niks, ik gebruik norton nis2005,na een tip van iemand het volgende gedaan ,
firewall weer ingeschakeld en een regel toegevoegd van en naar andere computers binnen mijn adresbereik via tcp en udp pas nadat ik deze regel helemaal bovenin gezet had werkte het pas mogelijk doordat de regels van boven naar beneden gelezen worden verder heb ik gecontroleerd of een van ip nummers niet per ongeluk automatisch gebliokkeerd waren en zonodig die blokkering opheffen je hoeft dan ook geen bereik of computers meer toe te voegen in je trusted zone wel opletten dat de regel toepast op alle locaties "zoals b.v. thuis onderweg enz. in norton heb je namelijk verschillenden".

ik hoop dat dit ook bij jou het probleem is zo te horen wel

verder gebruik ik op alle computers een andere gebruikernaam en wachtwoord maar dat is dan ook totaal niet belangrijk.

Verwijderd

Ik denk dat 't nu wel opgelost is hoor ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.