Toon posts:

[voeding] koeler langzamer lopen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ey,

ik word best wel para van dat geluid van de koeler in me voeding, bestaat er niet een progie waar ik die koeler langzamer mee kan laten lopen?.

ik las ook iets over , dat je hem op 7 volt moet laten lopen.

maar hoe :?

geel-zwart = + 12V
geel-rood = + 7V
rood-zwart = 5 V

ik heb geen geel }:O [ denk ik ]

maarja hopelijk kan iemand me helpen

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je hebt geen geel? Heb je überhaupt je kast wel open gehad dan?
Als je hem op 7 volt wilt laten lopen moet je de interne fan losmaken van zijn interne aansluiting in de voeding en naar "buiten", naar een gewone molex stekker, daar moet je wel geel hebben.

Edit:
Of je sluit hem aan op een fancontroller

[ Voor 12% gewijzigd door Roamor op 06-06-2004 22:32 . Reden: 1 ]

Verwijderd

Progjes die dit doen bestaan niet.
En als je geen gele snoeren in je PC hebt heb je een _hele_ rare voeding :X

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Idd :) je zal je voeding uit je kast moeten halen en open moeten schroeven hiermee vervalt de garantie van je voeding en daar zal je de draadjes die naar je fan moeten gaan op moeten zoeken :) deze zal je door moeten knippen (Isoleer de andere eindje's die je niet meer gebruikt met tape zodat ze nergens kortsluiting kunnen maken!! en dan zal je ze moeten gaan verbinden aan een molex stekker :)

En wel op de volgende manier:
Afbeeldingslocatie: http://vincent.stoomgroepholland.nl/Fan.JPG

Let er wel op dat er in je voeding componenten zitten waar nog een hoop spanning op kan staan! Kijk dus uit met wat je aanraakt binnenin je voeding!

[ Voor 3% gewijzigd door Apen-nootjes op 07-06-2004 20:53 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Eh, 'denk ik' werkt hier natuurlijk niet.
We verwachten wel een beetje eigen inzet, dus je had op z'n minst even kunnen kijken of je voeding gewoon de standaard kleuren gebruikt.
Verder is dit al heel vaak aan de orde geweest, dus gewoon een beetje zoeken en je komt er wel uit.

Verder sluit ik me bij apen-nootjes aan:
Let er wel op dat er in je voeding componenten zitten waar nog een hoop spanning op kan staan! Kijk dus uit met wat je aanraakt binnenin je voeding!

Dus ik zou er sowieso vanaf blijven als je niet weet waar je mee bezig bent!

[ Voor 35% gewijzigd door Twynn op 07-06-2004 21:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.