Toon posts:

[XP] Zwart flikkerend beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en het is niet de fout van het beeldscherm (Medion 17" flatscreen). Tijdens de 'black-outs' reageert de computer niet meer dus dan kan het niet aan mijn beeldscherm liggen. Hij heeft net 2 dagen helemaal uitgestaan dus het kan ook niet aan de warmte liggen denk ik zo. De zwarte beelden krijg ik nu ongeveer 1x per minuut!! Het wordt ook steeds erger. Wat is er kapot/gaat er kapot, iemand enig idee, als er meer info nodig is zal ik proberen die te vinden maar dit is wat ik tot nu toe merk.

BVD!

(P.s flikkeren duurt 5 seconden, en gebeurt het 3x ofzo)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat doet je PC in safe mode? :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat heb ik nog niet geprobeerd, maar het vreemde is, dat flikkeren gebeurt pas al ik ongeveer een uur lang de computer aan heb (en erop werk), soms is het heel hevig en dan is het weer tijdje weg, heel irritant, ik heb het gevoel dat het aan een bepaald programma ligt. Ik heb sinds kort pFTP draaien als client en sindsdien ik dat programma draai gebeurt dit :S

Verwijderd

Zitten de kabeltjes goed?
Doet hij dit ook met een ander OS?
Doet hij dit ook met een ander beeldscherm?
Heb je gelezen waar een post aan moet voldoen hier op GoT? Je geeft namelijk een beetje weinig info over wat ja al geprobeerd hebt en wat daarvan de uitslag was.

Verwijderd

Topicstarter
Als het van de een op de andere dag gebeurt zonder dat ik de computer ook maar aangeraakt heb lijkt het me toch stug dat er kabeltjes los gegaan zijn. Kan het zijn dat de CPU het niet meer trekt doordatie bijvoorbeeld te warm wordt, god mag weten hoe dat kan ... En ja ik weet hoe topics moeten in GoT want draai al tijdje mee maar veel weet ik er niet van, dus misschien weten jullie iets van een bepaald programma die dit kan veroorzaken. NetLimiter heb ik nare berichten over gehoord namelijk.

Verwijderd

Kabeltjes kunnen losraken/beschadigen.
Heb je al een antwoord op mijn andere vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik degene die een topic opent om vragen te stellen en niet jij, en als je nog eens goed naar mijn verhaal had gekeken kon je zien dat je antwoord erin vermeld stond.

Anyway het zijn geen losse kabels, that's for sure, het is een Intel processor en ik denk eerder dat het aan het stof ofzo op de koeler ligt zodat de processor als een safestand dat ding even op zwart zet. Iemand daar ooit mee te maken gehad?

Verwijderd

Ik stel jouw vragen om zo er achter te komen wat het probleem is. Het is namelijk met de info die je geeft niet mogelijk om aan te geven waar het aan ligt.
Aantal mogelijke oorzaken:
1 Beeldscherm stuk
2 OS stuk
3 Computer stuk
4 Een programma buiten Windows zorgt ervoor

Als je computer vreemd doet kun je gelijk naar tweakers gaan en vragen wat de oplossing is, maar je kunt ook eerst zelf kijken of je iets kunt vinden, dan hoef je de volgende keer misschien niet meer naar tweakers toe.
Als je zelf wilt uitzoeken waar het aan ligt kun je kijken waar het aan ligt of kijken waar het niet aan ligt. Aangezien je niet weet waar het aan ligt kun je gaan uit zoeken waar het niet aan ligt.
Als je een voor een uitsluit waar het niet aan ligt weet je waar het wel aan ligt. Dan kun je het probleem oplossen.

Daarom vraag ik of het probleem zich voorkomt als je een andere OS gebruikt, daarmee sluit je 2 uit.
Daarom vraag ik of je een ander beeldscherm kan uit proberen, daarmee sluit je 1 uit.
Daarom vraagt elevator of hij het ook in veilige modus doet, daarmee sluit je 4 uit.

Als je een van die dingen niet kan/wil moet je het gewoon zeggen dan kan ik een andere suggestie doen om uit te zoeken waar het probleem zit.

ps.
Windows kan gaan hangen als je beeldscherm kapot is.
Als je computer 2 dagen uit heeft gestaan is hij afgekoeld, dit betekend niet dat hij daarna niet meer warm wordt.
Pagina: 1