Toon posts:

[Access] Klein rapporten probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor school (ja ik ben de zoveelste ;)) moet ik een database bouwen, verdere details zijn niet echt nodig want de vraag is simpel (en erg dom maar ik kom er niet uit)

ik ben nu bij het feit beland dat ik rapporten moet maken, ben erachter dat je dit op basis van queries doet, alleen is mijn probleem dat ik vervolgens bij een offerte bijvoorbeeld alle klanten onder elkaar krijg terwijl ik uiteraard een offerte gescheiden wil houden per klant.

hou filter ik dit of hou ik dit uit elkaar is de vraag.

Ik weet het het is een schandalige vraag, maar ik zit nogal in tijdnood en kom er zo snel niet uit!

Alvast bedankt voor alle eventuele hulp.

• TribalMind
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Dat kun je doen met behulp van Sorting and Grouping( sorteren en groeperen), end dan geef je vervolgens het veld op waarmee je wil groeperen (klant in dit geval) Good Luck

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://fun.gxszone.net/misc/access.JPG

dat heb ik gevonden, als volgt staat hij nu (standaard)
heb al wat lopen prutsen met de instellingen maar krijg er niet echt wat uit...

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 22:38

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Wat is nu precies het probleem dan?
Als je elke klant op een aparte pagina wilt moet je bij de optie 'Keep Together' zijn

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Verwijderd

Topicstarter
Nou het probleem is dus als volgt:
hij zet netjes uiteraard klantnaam etc etc erboven
vervolgens de producten van die klant
en daarna gooit hij alle producten van de andere klanten er ook onder...in aparta alinia's

Verwijderd

Je wil een pagina per OFFERTE? Je moet dan groeperen op Offerte, waarbij je alleen de footer nodig hebt voor de totalen per offerte. Je moet ervoor zorgen dat je per Offerte op een nieuwe pagina begint. De kopregel in de detail-sectie moet je verplaatsen naar de Page Header. Zoek maar eens verder.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

En bij het openen van het rapport (wat je natuurlijk via code doet) moet je filteren op het juiste veld, lijkt mij in dit geval OfferteID

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik dit precies doen? ben nog echt nieuw in access...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

In de help van DoCmd.OpenReport kan je er vanalles over vinden.
Voor school (ja ik ben de zoveelste ) moet ik een database bouwen, verdere details zijn niet echt nodig want de vraag is simpel (en erg dom maar ik kom er niet uit)
en
hoe moet ik dit precies doen? ben nog echt nieuw in access...
???

Pak je boek er eens bij en let de volgende keer op in de klas!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1