Windows 98 op nieuwe laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CyberEspresso
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:32
Voor een tuinder moet ik twee laptops instellen zodat deze kunnen inbellen op hun server die op het werk staat. Deze server werkt echter met de "Externe toegangsserver" van Windows 98. De client kan maximaal een Windows 98 of ME systeem zijn, Windows XP cliënt kunnen niet op een 98 server inbellen. Vraag me ook niet waarom, maar dit is door MS bevestigd.

Nu gaan de laptops uitsluitend gebruikt worden voor het inbellen, dus wil ik graag weten of het mogelijk zal zijn om Windows 98 op redelijk nieuwe laptops te installeren die standaard met XP geleverd worden.

Denken jullie dat ik Windows 98 kan installeren op de toshiba A10-131 laptop (http://nl.computers.toshi...UCT_ID=80909&DISC_MODEL=0) of krijg ik dan te maken met onoplosbare problemen met drivers enzo?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Waarom zou het niet kunnen? Zoek de specs op van dat ding en kijk of er hardware inzit waar geen 98 drivers voor zijn...

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Lijkt me wel dat toshiba zelf hier drivers voor levert. Mijn sony VAIO heeft ook gewoon drivers voor elk OS :)

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• CyberEspresso
m0n0 schreef op 06 juni 2004 @ 21:40:
Lijkt me wel dat toshiba zelf hier drivers voor levert. Mijn sony VAIO heeft ook gewoon drivers voor elk OS :)
Op de site zijn alleen XP en 2000 drivers te vinden. Welke onderdelen er precies inzitten wordt mij ook niet helemaal 100% duidelijk met de info op hun site. Gebruiken laptops over het algemeen vrij generieke onderdelen die ook door Windows 98 of ME herkend gaan worden?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Op www.toshiba-tro.de staan geen drivers voor dit type en Win98........

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik denk dat W98 alleen moeite gaat hebben met het HyperThreading en misschien, ik neem aan dat er een P4 in zit, en misschien het USB 2.0

Verder zie ik niet echt problemen, zo lang je maar de goede drivers kan vinden.
Ik weet alleen niet of het goed gaat zonder diskdrive. Maar ik denk dat een USB-pen ook wel zal werken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

http://www.intel.com/desi...vers/platform/852_855.htm
Hier alvast drivers voor chipset. Dat is dus geen probleem. Deze ondersteunt meteen videocard enz. Daar heb je dus al geen problemen mee. Nu de rest nog even ..........

ps. Check ffies die drivers die meegeleverd zijn. Maybe draaien deze ook wel op win98se.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 21:48 ]

• funkflex
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Resistor schreef op 06 juni 2004 @ 21:44:
Ik denk dat W98 alleen moeite gaat hebben met het HyperThreading en misschien, ik neem aan dat er een P4 in zit, en misschien het USB 2.0

Verder zie ik niet echt problemen, zo lang je maar de goede drivers kan vinden.
Ik weet alleen niet of het goed gaat zonder diskdrive. Maar ik denk dat een USB-pen ook wel zal werken.
er zit een celeron in aap :D :D lezen!

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• CyberEspresso
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 21:46:
http://www.intel.com/desi...vers/platform/852_855.htm
Hier alvast drivers voor chipset. Dat is dus geen probleem. Deze ondersteunt meteen videocard enz. Daar heb je dus al geen problemen mee. Nu de rest nog even ..........

ps. Check ffies die drivers die meegeleverd zijn. Maybe draaien deze ook wel op win98se.
Ik zie dat de drivers voor de modem en netwerkkaart gewone Intel drivers zijn, dus daar is misschien ook wel een Win98 versie van te vinden.

Wat voor mij belangrijk is: Zijn er speciale drivers nodig voor de PCMCIA sloten, of zitten die in het besturingssysteem ingebouwd?

Op welke drivers zou ik nog meer moeten letten?

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

m0n0 schreef op 06 juni 2004 @ 21:47:
[...]

er zit een celeron in aap :D :D lezen!
Ik las
CyberEspresso schreef op 06 juni 2004 @ 21:38:
*blablabla* Deze server werkt echter met de "Externe toegangsserver" van Windows 98. De client kan maximaal een Windows 98 of ME systeem zijn, Windows XP cliënt kunnen niet op een 98 server inbellen. *blablabla*

Nu gaan de laptops uitsluitend gebruikt worden voor het inbellen, dus wil ik graag weten of het mogelijk zal zijn om Windows 98 op redelijk nieuwe laptops te installeren die standaard met XP geleverd worden.

Denken jullie dat ik Windows 98 kan installeren op de toshiba *blablabla* of krijg ik dan te maken met onoplosbare problemen met drivers enzo?
Ik las het 'redelijk nieuw' als 'er zit een P4 in', en ik klikte niet op de link :)

PCMCIA lijkt mij redelijk algemeen, het is zo'n beetje de PCI van de laptop, dus dat zal wel goed gaan.

Ik zit te denken aan de USB 2.0 drivers, als die er niet zijn heb je denk ik een klein probleem. (geen USB, wat toch redelijk onmisbaar is tegenwoordig)

[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 06-06-2004 21:54 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

CyberEspresso schreef op 06 juni 2004 @ 21:50:
[...]

Ik zie dat de drivers voor de modem en netwerkkaart gewone Intel drivers zijn, dus daar is misschien ook wel een Win98 versie van te vinden.

Wat voor mij belangrijk is: Zijn er speciale drivers nodig voor de PCMCIA sloten, of zitten die in het besturingssysteem ingebouwd?

Op welke drivers zou ik nog meer moeten letten?
Dit werkt zeker weten wel. Deze worden gewoon fijn herkent door win98 SE

• CyberEspresso
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 21:54:
[...]

Dit werkt zeker weten wel. Deze worden gewoon fijn herkent door win98 SE
Kijk dat is goed nieuws, zijn er verder misschien nog zaken die ik over het hoofd zie?

Verwijderd

Nee. Gewoon installeren die hap :)
Pagina: 1