Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone Live vebruik (email)

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
Me vriendin heeft net een nieuw abbonement bij vodafone met 120belminuten en een sharp gx30. Totzover prima, leuk gsmetje, etc. Bij het abbo zit 500kb live verbuik. Ze heeft haar oude prepaid nr meegenomen, aangezien dat ook van vodafone was zou het maar 1 dag duuren. Maar helaas,

Eerste probleem is dat ze haar belminuten verbuik niet kan opvragen (via 1200). Dan zou ze dus in dat menu 1 moeten toetsen om een smstje te krijgen met daar het bel vebruik erin. Maar zij krijgt bij optie 1 de klantelijn aan de telefoon. Daarna de sharp zelf, ze heeft nog maar 5x een mailtje gestuurd, en dat ding berekent al 470000 bytes aan data, een simpel rekensommetje komt al gauw op 470000 / 1024 = +/- 470kb (correct me if am wrong)... Lijkt me sterk dus... Maarja, ook dat kunnen we niet opvragen.

Uiteraard heeft ze al vaak genoeg met de klantenlijn gebeld, en die zeggen nou dat het nog wat weekjes duurt voordat haar nr als 'abbo nr' gezien wordt. Klinkt nogal vaag lijkt me...

Meer mensen hier geknoei mee gehad? of weet iemand een oplossing op dat mailvebruik (zou best een bug kunnen zijn?).

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Mjah, als je e-mail verstuurd via het Vodafone live menu, dan kan dat best wel... dat gaat echt via zoveel omwegen, waarbij je telkens allerlei schermen langsmoet vóórdat je ook maar 1 e-mail hebt verstuurd (allemaal fijn met plaatjes enzo ;)). Ik zit iig al snel op 100 kb als ik een paar live pagina's ben doorgegaan. E-mail verstuur ik dan ook liever vanuit mijn telefoon (en buiten de Live-menu's om) en dat scheelt een hoop Kb's...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gebruik de sneltoets email in de foon (waarschijnlijk heeft vodafone hem er al in gezet) dan kom je in live! uit direct in het emailmenu, scheelt je alweer heel wat schermen (dus €-ies!!)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
ja die sneltoetst gebruik ik ook, (bij berichten opties).

Gully:
Welke 'ingebouwd' email client? Of heb je andere gsm? Met me nokia 3650 heb ik ook een aparte email client op me gsm. Maar bij die sharp gx30 kon ik hem niet zo snel vinden... zal vanavond weer es kijken :)

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Mister_X schreef op 07 juni 2004 @ 14:40:
ja die sneltoetst gebruik ik ook, (bij berichten opties).

Gully:
Welke 'ingebouwd' email client? Of heb je andere gsm? Met me nokia 3650 heb ik ook een aparte email client op me gsm. Maar bij die sharp gx30 kon ik hem niet zo snel vinden... zal vanavond weer es kijken :)
jah klopt, ik heb een gd87, en dan heb je gewoon een e-mail client :) zit die er op de gx30 echt niet op nee?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

srry mss voor de offtopic vraag maar kan ik met een vodafone abbo (60/120) tussendoor opvragen hoeveel ik verbeld/versmst heb?

ik kon dit nl niet vinden op de vodafone site ....

This is the Way.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat klopt, Vodafone Live! sites zijn behoorlijke dataverbruikers (qua opmaak enzo) zelf als je afbeeldingen weergeven uit heb gezet veranders er qua data verbruik niets, ligt ook aan de live! toestellen, zelf gebruik ik Vodafone GPRS op een siemens ME45 en daarmee verbruik je nog amper 5KB om mail te tezen, en te versturen..

Op me Live! toestel (SE T610) gebruik ik dan ook niet Live! sites voor email maar een wap-alternatief, waardoor het verbruik ook makkelijk onder de 10KB kan blijven.

om vlug even mail te versturen kan je met je tel (browser) naar http://webcab.de/sm.wml
om je inbox van diverse, waaronder Vodafone, providers te lezen kan je http://webcab.de/wwmm.wml gebruiken, voer eenmalige je prov gegevens in, maak een bookmark en voortaan kost het maar enkele KB's in plaats van vele Live! KB's.......

Over belstatus bij Vodafone weet ik het niet zeker (heb geen abo bij Voda) maar via 1200 kan het..hoe precies weet ik niet....

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

ReBr schreef op 07 juni 2004 @ 18:33:

Over belstatus bij Vodafone weet ik het niet zeker (heb geen abo bij Voda) maar via 1200 kan het..hoe precies weet ik niet....
1200, optie 1 en je krijgt een sms (ontdekte ik laatst ook pas :))

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:06
Gully schreef op 07 juni 2004 @ 22:30:
[...]

1200, optie 1 en je krijgt een sms (ontdekte ik laatst ook pas :))
WTF :? Dit kan alleen maar van 9 tot 22? o_0

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Wormaap schreef op 08 juni 2004 @ 22:28:
[...]

WTF :? Dit kan alleen maar van 9 tot 22? o_0
hmm...apart... :? dat is gewoon een automatisch iets, toch? :) of zou dr nou echt iemand zitten die bij elke ingetoetste optie 1 een knop indrukt "stuur sms met belvoorraad" :P

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:06
Gully schreef op 08 juni 2004 @ 22:38:
[...]

hmm...apart... :? dat is gewoon een automatisch iets, toch? :) of zou dr nou echt iemand zitten die bij elke ingetoetste optie 1 een knop indrukt "stuur sms met belvoorraad" :P
Dat dacht ik dus ook :X
Aan het langzame praten van 't bandje te horen, zou ik ook bijna denken dat't een betaald nummer is, maar een betaalde klantenservice doen ze toch niet aan he? :?

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Wormaap schreef op 08 juni 2004 @ 22:41:
[...]

maar een betaalde klantenservice doen ze toch niet aan he? :?
nopes...

Pagina: 1