[PANASONIC TX-28PS1F] Service Menu

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik heb de panasonic tx28ps1 gekocht, het beeld is erg goed alleen onderin is het een beetje vervormd, het is niet echt ernstig, dus ik wil eerst weten of ik het zelf beter kan afstellen met o.a pin cushion settings etc. Ik heb echt heel veel gezocht in google en GoT search maar kan gewoon niet echt vinden hoe je nou in het service menu kom. Het enige wat ik wel kon vinden was:
For Panasonic TX-W28R3 (and similar models)

The remote control is used for entering and storing adjustments, with the exception of cut-off adjustments which must always be done prior to service adjustment. Perform adjustments in accordance with screen display. The display on the screen also specifies the CCU variants as well as the approximate setting values. The adjustment sequence for the service mode is indicated below.

* Set the Bass to maximum position, set the Treble to minimum position
* Press the Reveal on the remote control and at the same time press the Volume on the customer controls at the front of the TV, this will place the TV into the Service mode
* Press the RED/GREEN buttons to step down/up through the functions
* Press the YELLOW/BLUE buttons to alter the function values
* Press the STORE button on the preset panel after each adjustment has been made to store the required values
* To exit the Service Mode, press the Normalization button
Als ik bovenstaande probeer, en ik druk op reveal + volume op mijn tv zelf dan komt er wel een nieuw schermpje met wat waardes en afkortingen, echter kan ik er helemaal niks veranderen / kan niet scrollen met de red/green knoppen. ik neem trouwens aan dat Reveal het schermpje met plus erin is..als dat het niet is tell me :D
Ik hoop dat iemand me kan helpen om in het service menu(werkend) te komen, eventueel met een procedure die specifiek bij mijn model tv hoort. Er moet toch iemand zijn die dit dagelijks doet :D

ma ma ma ma ma macron one

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Ik heb zelf hier een 28pk10.
Het service kom ik in door bas op max treble op min en dan volume -/V op tv en index op remote in te drukken.
Dan krijg ik een menu met:

E2 program
TV >> ext (hier staat de gele cursor lijn)
ext >>TV

druk ik nu op groen van de remote kom ik in het menu:

H-Pos
005

Elke keer als ik op groen druk kom je een onderdeel verder en met rood kun je een onderdeel terug gaan.
Met geel en blauw kan ik de waarde verzetten van de parameters.

Om een veranderde waarde op te slaan gebruikt je str op de TV of onder het klepje van je remote, om het service menu nu verlaten op de N drukken onder het klepje van de remote.

[ Voor 4% gewijzigd door MARTIJN_ op 06-06-2004 22:56 ]

PGEQRZEM

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Het werkt _/-\o_
Er staat Service Menu 1, is er nog een ander? deze heeft iig geen pin cushion settings.

[ Voor 73% gewijzigd door Max|Burn op 07-06-2004 00:01 ]

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
Ja er is nog een servicemenu. Daarvoor heb je een speciale "box" nodig welke is an te sluiten op de scartingang.
Doorzoek met google voor de gein maar eens de panasonic site in de UK op pdf..... Is echt leuk, ik heb zeker 30 technical docs gedownload, ook van deze tv. Ik heb een TX28PK-1F. En ook het beeld iets bijgesteld.
Pas wel op met de settings, je kunt je tv er mee verneuken.

Carpe Diem

• Patten
Google:

zoektekst:

site:support.panasonic.co.uk

Zo zoek je de hele site af op pdf. 99% kans dat jou tv er ook tussen zit. Heb je meteen een uitleg waar alle instellingen voor dienen. Ook staat hier beschreven hoe je in het servicemenu komt, maar dat wist je al.

Carpe Diem

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Patten schreef op 07 juni 2004 @ 00:34:
Google:

zoektekst:

site:support.panasonic.co.uk

Zo zoek je de hele site af op pdf. 99% kans dat jou tv er ook tussen zit. Heb je meteen een uitleg waar alle instellingen voor dienen. Ook staat hier beschreven hoe je in het servicemenu komt, maar dat wist je al.
Ik heb de pdf van panasonic.nl en daar staan geen service menu instellingen in hoor.
edit: die van panasonic.com is dus hetzelfde alleen Engels..
Service menu's staan nooit in een manual...

edit2: via google zijn er een paar te vinden maar niet van mijn tv :)

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 07-06-2004 08:06 ]

• Patten
Zoek maar eens goed. Ze staan er echt tussen. En de Engelse (UK) heeft een andere content dan de NL site. Goed kijken.

In die servicemanuals staan ook alle waarden in. Ook elektrischeschame's meetpunten etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Patten op 07-06-2004 12:26 ]

Carpe Diem

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Als je op het support deel van panasonic.co.uk zoek op model number TX28PS1 vind hij alleen het USER manual, en zoals ik zei daar staat dat NIET in.

edit: ben nu link voor link de PDF's in google nagegaan, mijn model staat er niet, ik ga er maar van uit dan dat die niet te vinden is online... Ik download wel een paar manuals van andere modellen misschien is het hetzelfde(sommige dingen zijn in ieder geval hetzelfde met andere modellen)

[ Voor 58% gewijzigd door Max|Burn op 07-06-2004 13:20 ]

• Patten
Klopt, de instellingen staan ook wel in de andere manuals, dan weet je tenminste wat je bij loopt te stellen. Zelfs de (meet)waarden kloppen veelal. Ik heb dit een tijdje aan mijn dealer gedemonstreerd, en zelfs die kende dit nog niet. Wel grappig.

Carpe Diem

Pagina: 1