[XP] share die lokaal gemount wordt(?)

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Het is geen vraag, en ook geen probleem maar ik zou wel eens willen weten hoe dit kan:

Ik heb 2 pc's in een LAN waarvan 1 pc een hdd bevat met zowat alle documenten, mp3's, films etc. Die volledige drive staat gedeeld. De ander pc mount die gedeelde schijf, omdat op die schijf dus ook de "mijn documenten" ed staan van de gebruikers van deze pc.

Nu is de pc waar die schijf in zat stuk (geheugen kapot maar dat maakt op zich niks uit), maar ik wou verder werken, dus ik neem die schijf uit die pc (is rackje, nog handig ook) en steek hem in de andere pc.

Ik had dus verwacht dat ik ff de "mijn documenten" zou moeten verplaatsen aangezien de netwerkdrive niet te benaderen valt (ah nee die pc is stuk...)

Maar: niks is minder waar: die netwerkdrive lijkt gewoon online te zijn (op een pc die niet eens werkt), en er verschijnt geen nieuwe disk in de verkenner. De documenten staan dus ook allemaal op hun plek enzo...

zonder dat ik iets voor veranderd/geconfigged heb... hoe heeft windows dat geflikt???

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft hij gewoon dezelfde driveletter gekregen als voordien toen hij gemount was. Het laat windows koud of die schijf zich lokaal bevindt of niet.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarschijnlijk "make available off-line" gedaan
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 20:05:
Waarschijnlijk heeft hij gewoon dezelfde driveletter gekregen als voordien toen hij gemount was. Het laat windows koud of die schijf zich lokaal bevindt of niet.
Stierepoep; de nieuwe host gaat 'm echt niet automatisch sharen

[ Voor 80% gewijzigd door Brahiewahiewa op 06-06-2004 20:06 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
ik denk dat je "off-line werken" oid aan hebt gezet.
maar wat is nou het nut van dit topic? ff microsoft de hemel in prijzen of wat?

edit: fuck net te laat he :x

[ Voor 15% gewijzigd door HyperioN op 06-06-2004 20:07 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 20:05:
die drive heeft letter m:
dan zijn er nog 2 vragen: hoe weet windows dat die schijf de schijf is die voordien allen via netwerk was te benaderen?
waarom blijft die dan als een netwerkdrive in de verkenner staan?
ik gebruik de "use files offline" feature niet, en heb het ook nooit gedaan...

de bedoeling is erachter te komen hoe dit in zijn werk gaat... ik vind dit maar raadselachtig.

[ Voor 10% gewijzigd door the_stickie op 06-06-2004 20:09 ]

Verwijderd

Zou Windows geen gegevens over het sharen wegschrijven op de data en de doelpartitie. Als die dan overeenkomen weet hij dat hij ze mag mounten. Het is een wilde gok maar het zou wel een logische verklaring zijn.

Hetzelfde gebeurd ook als je een data schijf hebt d:. Die je nadien verplaatst naar de secondary master (Omdat je een schijf heb tussegestoken). De driveletter stijgt naar e: en geen enkel programma doet daar moeilijk over. Terwijl er toch een hoop verwijzingen aanwezig zijn naar d:\*\*.
Ook als `mijn documenten` op de data schijf staat mount hij die gewoon.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 23:43 ]

Pagina: 1