Toon posts:

[cs] Server public access problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik een dag aan het kl*ten om een CS 1.6 dedicated server goed werkend te krijgen, maar het wil me gewoon -niet- lukken om het ding toegankelijk te maken vanaf het internet. Zo langzamerhand volgens mij alles geprobeerd, veel FAQ's, searches, howto's etc. etc. gelezen, maar het wil maar niet. Wellicht kan iemand me helpen:

Situatie:
Ik gebruik een aparte server om verschillende applicaties te draaien. Met het grootste gemak draait er al een Q3A dedicated server, wat websites, een FTP server, etc. zonder problemen. Dit alles is extern toegankelijk zonder problemen. Het spul is via een Alcatel Speedtouch 510i gekoppeld aan www.

CS server:
Voor de CS server heb ik het "dedicated server pakket" gedownload, V1.1.2.5 welke gebruik maakt van Steam (zoals alle huidige servers). De server is geinstalleerd en geconfigureerd, waarbij ik de hldsupdatetool heb gebruikt om succesvol een server account aan te maken bij Steam. Tevens via deze tool alle nodige updates uitgevoerd.

Ik gebruik de server vooralsnog in de standaard config die ik opstart middels commando: hlds.exe -game cstrike -console +maxplayers 16 +map de_chateau

Ik gebruik dus de console versie, maar de gewone client-console geeft een gelijk resultaat.

WWW toegang:
Om ervoor te zorgen dat de server (op UDP poort 27015) client connects zal accepteren heb ik in de NAT sectie van de ADSL router poort 27015 gerout naar de server. Het lijkt me logisch dat alleen incoming UDP packets gerout moeten worden, net zoals bij de andere game-server die al op de machine draait.

Het resultaat:
De server draait, zonder foutmeldingen netjes zonder problemen. Wanneer ik op het LAN probeer de server te bereiken lukt dit probleemloos en kan ik in mn eentje (duh) gewoon in de server spelen. Wanneer ik echter anderen vraag mn server te connecten blijkt deze niet bereikbaar. Ook als ik zelf (via WLAN van mn buurman :P) de server rechtstreeks op IP probeer te benaderen lukt dit simpelweg niet.

Inmiddels heb ik stapels experimenten uitgevoerd om 't ding toch bereikbaar te maken via WWW. Ook andere threads over dit onderwerp op verschillende fora en hier op GoT geraadpleegd en uitgeprobeerd, maar het mag niet baten. Ik heb duidelijk -geen- dedicated LAN configuratie in gebruik, maar een zogenoemde internet config, waarbij de server zich netjes aanmeldt in de masterserver en publiek beschikbaar is etc.

Wie o wie kan me vertellen wat een mogelijke reden kan zijn waarom 't ding niet publiek beschikbaar komt en ook niet in de steam masterserver listing te zien is. Hier gaat het licht zo langzamerhand uit...

[edit]
Wat ik nog vergat te melden: ik kreeg van Steam een bevestigings e-mail met een code die ik moet gebruiken op het moment dat Steam daar om vraagt. Ik heb in het verdere proces van servertje knutselen echter nergens het verzoek gehad die code te gebruiken, maar dit is precies het zelfde geval bij mijn gewone CS client die ik gebruik om te spelen: een code heb ik gekregen, maar nooit hoeven gebruiken. Wellicht zit hier de grondslag van mn probleem...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, na veel vissen en zoeken en wat hulp elders is duidelijk geworden dat:

1. Steam de port naar buiten toe mapt naar eentje die ligt op 53xxx ipv 27015.
2. De Region van de server in de config ingesteld moet worden op 3 (SV_region 3)

Nu werrukt het ineens doordat de regiocode zorgt voor het verschijnen in de lijst en je gericht naar de server kunt zoeken dankzij het juiste poortnummer.

Wellicht heeft iemand er iets aan...