[Ervaringen] Sancties ISP door overmatig dataverkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[search=afsluiten isp dataverkeer] geeft me wel een paar topics, maar niks uitgebreids / algemeens.

Eigenlijk heb ik 2 vragen:

• Zijn hier mensen die 'berispt' zijn door hun ISP voor overmatig dataverkeer :?
• Zijn hier mensen die van hun ISP mail hebben gekregen ivm bv P2P :?

Dan vraag ik me af, hoe ging dat? Werd je direct afgesloten, of alleen een waarschuwing? Heb je toen je internetgedrag aangepast? Zo nee wat gebeurde er toen? Hoeveel data had je gegenereerd? Welke ISP+abonnement? In geval van bv P2P: wat had je gedaan? (hou het algemeen, geen sites of extreme dingen aub).

Deze vraag stel ik omdat ik (en jullie vast ook :)) graag inzicht wil in de grens van dataverkeer / waarna ISP's actie gaan ondernemen, en vooral wat die acties precies inhouden. Ze schermen bijna allemaal met een vage FUP, dus zal je zelf uit moeten vinden wanneer het te veel is. Door ervaringen van anderen op dit gebied te lezen, kan je daar natuurlijk een beter inzicht in krijgen.

Persoonlijk verplaats ik ongeveer 40Gb per maand, op een Planet Internet 2048 ADSL abonnement. Nog nooit iets gehoord, maar ik hou me best wel in omdat ik geen gezeur wil. Een kennis van me beweert een jaar geleden bij 80Gb direct afgesloten te zijn door Planet, maar zijn verhalen kloppen wel vaker niet :+

Ohja, als je reageert á la : "Ik verplaats 30Tb per maand hahaha", zeg dan ook even welke ISP en abonnement je hebt en hoelang je dat al doet. Anders krijgen wel allemaal zinloze replies waar niemand wat aan heeft :)

edit:
probeer korte posts te onderbouwen aub, het is niet mijn bedoeling hier een saai opsomtopic van te maken

[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 06-06-2004 19:52 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

ISP's waarvan ik weet dat ze er aan doen zijn:
Chello (bij vrij hoog gebruik van 50gbyte +, zetten ze je gewoon op een 64/64 verbinding voor de rest van de maand, zonder echt vantevoren te specificeren wat wel mag :z), Zonnet en Hetnet (als je die harde limiet overschrijdt). Verder heb ik er zelf ook bijna nooit van gehoord. Ik hoor zelfs eigenlijk niets van mensen die extra moeten betalen omdat ze meer dataverkeer gegenereerd hebben.

Ikzelf heb ervaring met planet internet en die lui die meten het niet eens en sturen echt noooooooit een mailtje, hier downloaden we maandelijks gemiddeld 10-20gbyte, maar soms hebben we een usenetmanie en dan komt de 100gbyte grens makkelijk in ons zicht. Nooit wat van gehoord.

XS4all doet er met de comfort en advanced abbo's ook totaal niet moeilijk over, bij wanadoo heb ik nog nooit van iemand gehoord die erop aangesproken is en zelfs van tiscali (met datalimieten van 2gbyte enzo) hoor ik eigenlijk nooit dat iemand moet bijbetalen, maar nou ken ik niet zo heel veel mensen met tiscali...

Overigens heb ik ooit ook zoiets gevraagd (zonder succes overigens: Datalimiet adsl-lite, iemand al voor data moeten bijbetalen?).

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 06-06-2004 19:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

voor mij is 20 gig per maand wel redelijk normaal, dan doe ik echt níks behalve af en toe een filmpje, wat mp3 etc.

Toen ik bittorrent nog veel gebruikte kwam ik makkelijk tussen de 20 en 70 gig per maand (wat ik toen echt al als extreem ziek bestempelde). Nu heb ik de afgelopen 2 maanden (bij het ontdekken van usenet :P) ~250 gig gedaan, nog steeds heb ik er niks van gehoord.

Heb zelf XS4All, en de 2048 verbinding (nouja is nu 2,2 mbit geworden zelfs :P).

verbruik

Dus óf ze moeten me nog te grazen nemen, óf XS4all is gewoon extreem coulant (ik denk het laatste).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik verstook ongeveer 8 à 9 GB / maand met mijn @Home 64/32kbit abbo. Nog nooit iets over gehoord.

• Mike Jarod
  • Niet online
Skaah schreef op 06 juni 2004 @ 20:06:
Ik verstook ongeveer 8 à 9 GB / maand met mijn @Home 64/32kbit abbo. Nog nooit iets over gehoord.
Als ik goed reken, zou je dan kunnen zeggen dat jij 24 uur per dag op 4kb/s loopt te downen, terwijl 8kb/s je max is. Dat lijkt mij in verhouding met je abonnement best veel (50%). Als een ISP daar geen actie op onderneemt zou je denken dat mensen met het breedband abo ook een heleboel kunnen downloaden. Aan de andere kant is ~10Gb niet zo veel in vergelijking met de breedband abo's, dus is het voor hun misschien niet de moeite waard om actie te ondernemen. Interessant :)

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 10:28
Bij @Home valt het idd wel mee. Als je gewoon zorgt dat je je in de piekuren weat rustig houdt kun je vrijwel onbeperkt downloaden. Wel heb ik gehoord dat @Home (@ random?) af en toe een mail verstuurd waarin staat dat je verdacht wordt van het aanbieden van content waar copyright op berust (zie o.a.dit topic)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Eind 2002 haalde ik de 80 GB bij een 512kbit verbinding van Wanadoo (basic)
Begin 2003 werd dat zelfs 110GB bij een 786kbit verbinding van Wanadoo (basic)
Maart 2004 haalde ik 125 GB bij een 1024kbit verbinding van Wanadoo/Casema

In alle gevallen, nooit wat van gehoord. Ben benieuwd hoe mijn nieuwe provider XS4ALL daarover dent...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Mike Jarod schreef op 06 juni 2004 @ 19:35:
[search=afsluiten isp dataverkeer] geeft me wel een paar topics, maar niks uitgebreids / algemeens.

• Zijn hier mensen die 'berispt' zijn door hun ISP voor overmatig dataverkeer :?
Nope, niet voor overmatig dataverkeer. Ik zit de laatste paar maanden zo tegen de 120GB per maand, das voor een deel ook aan legale materie.
• Zijn hier mensen die van hun ISP mail hebben gekregen ivm bv P2P :?
Yup. Ivm uploaden naar nieuwsgroepen. Brief gekregen van m'n ISP. Die hielden in dat de MPAA mijn ISP ingelichtte dat er vanaf mijn IP films werden geupload.

De brief van mijn ISP was vrij standaard, en daarbij zat een kopie van de brief van de MPAA en logs van wat ik uploadde. Vrij dik pakketje dus. Bij die waarschuwing is het eigenlijk gebleven, want ik heb nu al vier keer zo'n brief mogen ontvangen. Je schrikt er natuurlijk wel van, maar blijkbaar doen ze er niet veel aan.

ISP: OptOnline, 10MBit (dan vraag je er ook om imo)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 15:06

Nessuno

io sono nessuno

ik heb een 7.8 mbit down en 1mbit up van cistron
zit normaal tussen de 20 ende 40 in
en zo nu en dan uitschieters naar net iets onder de 100gb(download menia) (wat mijn grens qua abo is)
verder nooit problemen met ze gehad
1x sinds ik het hep mee gemaakt dat ze downwaren om 3 uur sn8 :P
gelijk ff gekeken met 56k modem op de site bleek dat het onderhoud was dat
het gewoon van te voren aangegeven was :Z
verder niets dan lof over deze provider

Na rose e cient spin

• Mike Jarod
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 06 juni 2004 @ 20:00:
Nu heb ik de afgelopen 2 maanden (bij het ontdekken van usenet :P) ~250 gig gedaan, nog steeds heb ik er niks van gehoord.

*knip*

Dus óf ze moeten me nog te grazen nemen, óf XS4all is gewoon extreem coulant (ik denk het laatste).
Ik zie jou nu even als 'de grote test' :+

Als ze daar geen actie op ondernemen kan je volgens mij alles maken :)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

LuNaTiC schreef op 06 juni 2004 @ 20:00:
voor mij is 20 gig per maand wel redelijk normaal, dan doe ik echt níks behalve af en toe een filmpje, wat mp3 etc.

Toen ik bittorrent nog veel gebruikte kwam ik makkelijk tussen de 20 en 70 gig per maand (wat ik toen echt al als extreem ziek bestempelde). Nu heb ik de afgelopen 2 maanden (bij het ontdekken van usenet :P) ~250 gig gedaan, nog steeds heb ik er niks van gehoord.

Heb zelf XS4All, en de 2048 verbinding (nouja is nu 2,2 mbit geworden zelfs :P).

verbruik

Question is natuurlijk of je van Newszilla trekt (weinig/geen kosten voor xs4all), of van een andere newsserver?

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

Tweaker.nu

we all float down here

ik heb hier een demon 8/1 abo en verstook gemiddeld 50 gig per maand (voornamelijk usenet) en nog nooit iets vernomen

DU Meter Monthly Report

Period (Month) Download Upload Both Directions Dial-Up Time

mei 2004 50.11 GB 3.20 GB 53.32 GB N/A
juni 2004 7.06 GB 927.63 MB 7.96 GB N/A

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

eamelink schreef op 06 juni 2004 @ 21:29:
[...]

Question is natuurlijk of je van Newszilla trekt (weinig/geen kosten voor xs4all), of van een andere newsserver?
newszilla ja, dus ik gok ook dat het daar door komt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Vroeger.... (;)) toen ik nog internet had via de TU/e, ben ik een keer zonder waarschuwing direct afgesloten van mn internetaansluiting. Reden: 10 Gig UP verkeer per dag, gedurende 1 week :) Opzich dus wel logisch... :Y)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

zo, even mn stats gechecked. mn provider is xs4all. met een fast abbo.
Mijn piek is januari 2004 geweest, 178 GB down. Gemiddeld zit ik toch wel op 125 gb per maand. Ik heb echt nog nooit wat gehoord van xs4all. Dus dat zit wel helemaal goed. Upload kijken ze niet naar, dus niet interessant om dit te melden.

edit.
hmz, ik heb t topic klein beetje helemaal verkeerd begrepen |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 23:25 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 11:51
:? Beetje vreemd hoe het in dit topic gaat. Volgens mij stelde de TS niet de vraag hoe mensen hun ervaringen waren met isp's en normaal gebruik maar wie er wel eens een brief/mail van zijn isp had gehad ivm veel verkeer of p2p etc... Vervolgens reageert iedereen van "Nee ik heb nog nooit iets gekregen" of Ik heb echt nog nooit wat gehoord van <providernaam> ivm mijn gedown/upload".... Nou volgens mij doen isp er ook niet moeilijk over zolang het anderen niet stoort. FairUsePolicy ring-a-bell? ;) :+

[ Voor 4% gewijzigd door Gody op 06-06-2004 23:24 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Afbeeldingslocatie: http://bacchus.demon.nl/mrtg/gb.php?host=127.0.0.1_2&month=5&year=2004

En dat is van een gemiddelde maand ;)

Ik zit nu bijna een jaar bij Demon met een 8/1 abo en nog nooit problemen gehad hiermee. Het meeste aan veel traffic vindt overigens plaats buiten de spitsuren :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:01
Handig man, vnstat (http://humdi.net/vnstat)

Oct '03 | 82,890 MB
Nov '03 | 86,214 MB
Dec '03 | 125,377 MB
Jan '04 | 114,220 MB
Feb '04 | 68,176 MB
Mar '04 | 247,674 MB
Apr '04 | 235,277 MB
May '04 | 226,648 MB
Jun '04 | 26,511 MB

Ik doe mijn best de linux community te steunen door een paar torrents constant open te laten staan op de server/gateway hier in huis. Dan gaat je dataverkeer best hard op een demon 8/1. Nog niets over gehoord.

[ Voor 6% gewijzigd door garp op 06-03-2005 00:17 ]

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Heb bijna twee jaar bij Xs4all gezeten met een gemiddeld dataverkeer van rond de 75Gb (basic 768/128) abbonement. Nooit iets van vernomen.

In de laatste maand voor mijn overstap naar demon heb ik een 'test' gedaan hoe ver ik kon gaan met downloaden. Ben toen tot bijna de 200Gb gekomen maar niets van Xs4all vernomen.

Sinds zo'n 6 maanden zit ik nu bij demon met een 2048/1024 verbinding. Gemiddeld zit ik nu op 155Gb per maand, al loopt het de laatste tijd meer naar de 200Gb.

Wat fair use is, is volgens mij wel deels te berekenen. Met een 2048 verbinding kan je per maand maximaal zo'n 600Gb downloaden. Demon werkt met een overboeking van 25:1, dus fair-use zou dan minimaal 25Gb per maand.

Als je hierbij nog meeneemt dat vrijwel niemand zijn verbinding maximaal gebruikt, lijkt mij 50Gb/75Gb wel redelijk. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat Demon dat ook vind ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -Marshal- op 07-06-2004 00:19 ]

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ik zit zelf rond de 130 Gb per maand gemiddeld.

Overgrote deel zijn downloads vanaf usenetserver (nieuwsgroepen)

Door de dvdr en hdtv films tikt t aardig aan. Vooral HDTV is lomp, rustig 10 gig voor 1 film....

150 Gb houd ik zo'n beetje als max aan, vind ik al aso genoeg. Als ik meer wil heb ik gewoon pech vind ik, voor 65 eur kan dat bijna niet ;)

Demon 8/1 trouwens

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:22
Arno schreef op 06 juni 2004 @ 23:27:
[afbeelding]

Ik zit nu bijna een jaar bij Demon met een 8/1 abo en nog nooit problemen gehad hiermee. Het meeste aan veel traffic vindt overigens plaats buiten de spitsuren :P
O-)

Ik doe +/- 200-250, soms 300 per maand, zit bij EIS (Eweka), 2mbit lijntje. Problemen? Neuh, nog never iets gehoord, en zit toch al wel vanaf november 2002 bij eweka...

[ Voor 54% gewijzigd door DjGeRo op 07-06-2004 08:11 ]

Verwijderd

Ik zit bij multikabel / quicknet, en denk dat ik gemiddeld een 30gb per maand score op mijn 4096/768 kabel abbo.

Ik heb nog nooit gehoord van iemand die op het multikabel net sancties gekregen heeft.

Maar mischien heb ik ook wel niet goed gezocht.

• Wom
  • Laatst online: 15:43

Wom

Het wachten is op de eerste Zeelandnet gebruiker ;)

Ikzelf ben van XS4all Basic gedowngrade naar Lite. Xs4all werkt met een FUP, en ik zit op een GB of 10 per maand dus dat is vrij normaal. Klasgenoten zitten met zelfde abonnenemten op 80BG+ in de maand soms en ook zij horen er niks van. Zoals eerder genoemd lijkt Xs4all er vrij coelant in :)

• Mike Jarod
  • Niet online
Nou aan jullie reacties te lezen lijken ISP's hier helemaal niets aan te doen :)

Nog meer mensen met ervaringen?

bij mij gaat nu ieg de rem er af :P

Verwijderd

Hummm, wij zitten hier op ziek hoog verbruik. Zit hier in een studenten huis en heb voor mij en me medestudenten netwerkje aangelegt met een demon 8mbit down, 1mbit up. Voor de verhoging (februarie) was dit 2mbit down, 0.5mbit up.

Even een opsomming van wat wij verstoken:

nov: 180gb
dec: 140gb
jan: 91gb
feb: 124gb
mar: 102gb
april: 88gb
mei: 73gb
jun(expected: 72gb

Nog NOOIT iets van gehoord, dus laat maar lekker zo doorgaan... Btw, 90% van de data is van mij, rest zijn mutsen die beetje mailen. Het heeft misschien ook voordeel dat bijna alles wat ik download (99%) van newsservers af is...

Hoop je hiermee wat inzicht geven te hebben in demon.. :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb xs4all basic en verstook zo'n 150 gbyte per maand maar dat is 95% van newszilla af dus kost hun geen drol. Alleen met de dual layer DVD branders zal 't nog wel iets meer worden :/

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:22
elke maand rond de 200 gig downloads met chello classic. nog nooit wat van gehoord, terwijl er een limiet van 50 gig is ofzo :Y)

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 16:14
Arno schreef op 06 juni 2004 @ 23:27:
[afbeelding]

Hoe maak jij zo'n grafiekje? Naar mijn weten kan je neit bij de Demon Service Pagina zien wat je per maand verstookt? Heb jij soms een win2k/linux bak als router, die al het externe verkeer monitord?

Overigens heb ik zelf een Demon 2/1 lijntje, met zo'n 5 a 6 GB per dag! (allemaal P2P verkeer..)

Verwijderd

Wanadoo ADSL Fast (4Mbit)

ik heb hem speciaal genomen omdat zei als enige destijds keihard aangaven absoluut geen datalimiet/fup te hebben maar echt onbeperkt dataverkeer.

Ik verplaats tussen de 200 en de 300GB per maand.
Meestal zit het tegen de 200 aan, soms zitten er uischieters tussen.

Abo loopt sinds februari.

Meeste dataverkeer kom uit Amerika (buzzardnews - usenet)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 00:44 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Met mijn zonnet Lite heb ik ook nog nóóit problemen gehad.
Download van 40Gb per maand gaat er gewoon standaard doorheen zonder enig probleem...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Mike Jarod
  • Niet online
Ontving net een standaard mailtje van Planet ivm de geplande snelheidsverhoging. Stond ook dit in:
Grenzeloos

Maar dit is nog niet alles! De huidige datalimiet van uw ADSL-abonnement verdwijnt en wordt vervangen door een zogenaamde Fair Use Policy. Dit betekent dat u in principe onbeperkt kunt internetten en zoveel kunt up- en downloaden als u wilt. Planet Internet behoudt zich echter het recht voor om bij zeer intensief internetgebruik maatregelen te treffen. Planet Internet wil hiermee voorkomen dat haar abonnees de dupe worden van een enkeling die extreem veel gebruik maakt van de voorzieningen.
Ik vind het zo'n vaag gedoe. Toen ik m'n abo afsloot stond er op de website "geen datalimiet", maar in de kleine lettertjes FUP. Nu beweren ze dus dat ik oorspronkelijk wel een datalimiet had, maar dat dat nu omgezet gaat worden naar een FUP 8)7

Verwijderd

In de tijd dat ik een verbinding had op de TU/e backbone kreeg ik een briefje van de TU/e dat ik in de gaten werd gehouden door de Entertainment Software Alliance. Dit was na een middagje 40gb binnenhalen en verder heel rustig gebruik...

Was trouwens in dezelfde week als toen een aantal studenten in Enschede waren gepakt. Schrik je ff van... maar nooit meer echt iets van gehoord...

Ze konden me trouwens precies de titels van de spellen (volgens hen waren het films) noemen die ik gedownload had.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 01:04 . Reden: typo ]

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06

macnerd

No Apples please :-)

Bij mijn huidige abo bij Ladot (Economy 512/256, triest he...? :'( ) heb ik een FUP, maar ergens in de kleine lettertjes staat iets van 100GB genoemd als datalimiet. Of ze actie ondernemen bij overschrijding weet ik niet want mijn verbruik ligt daar ver onder (waarschijnlijk < 10GB zelfs).

De verbinding loopt over het bbned-netwerk en dat werkt vrijwel altijd goed. De administratie van Ladot is echter een zooitje (zowel financiele als logistieke), en je wordt genaaid bij upgrades (oude prijs betalen en geen upgrade, dus 512/256 voor 58,- :( :( ) Wat die dingen betreft toch zeker af te raden.

MacNerd

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 07 juni 2004 @ 08:57:
Het wachten is op de eerste Zeelandnet gebruiker
Bij deze dan.

Mijn situatie:
Kabel Plus 512 Jaar (€ 350,- per jaar)
Maximale download snelheid 512 kb/sec (ca. 62 kB/sec) haa;t de 59 net.
Maximale upload snelheid 192 kb/sec (ca. 22 kB/sec)
Vrij dataverkeer 3750 Mb per periode

stukje uit de Fair use policy van Zeelandnet:

Binnen de Fair Use Policy wordt onderscheid gemaakt tussen 3 verschillende manier van overschrijden.
-In enige periode wordt het datalimiet met minder dan 100 % overschreden.
-Binnen 3 aaneengesloten periodes wordt de dataverkeerslimiet 2 maal met minder dan 100% overschreden.
-In enige periode wordt de datalimiet met meer dan 100 % overschreden.

Zelf ben ik per ongeluk 1 keer over de limiet heen gekomen, en kreeg direct een automatisch verstuurd emailtje van de overschreiding van 2 mb.
Tot een rekening van een paar cent is het echter nooit gekomen.
Kenissen van mij zijn echter wel 2 maanden achter elkaar over de limiet heen gegaan. Zeelandnet verhoogde direct automatisch het abbonenment tot een hogere limiet en een hoger €rekening.
De overschreden mb's zijn gelukkig nooit betaald moeten worden.

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 16:14
Als ik het dus goed heb, is het met dit programma mogelijk om vanaf mijn Win2k 24/7 server _precies_ te monitoren wat & hoeveel er door mijn WAN poort van mijn DrayTek 2600 Annex B gaat? If so, _/-\o_

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Is er te weinig capaciteit daar in Zeeland ofzo ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En die totalen die je ziet, zijn overigens wel up- en downloadverkeer bij mekaar opgeteld ;)

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 01:11:
Zelf ben ik per ongeluk 1 keer over de limiet heen gekomen, en kreeg direct een automatisch verstuurd emailtje van de overschreiding van 2 mb.
Tot een rekening van een paar cent is het echter nooit gekomen.
Kenissen van mij zijn echter wel 2 maanden achter elkaar over de limiet heen gegaan. Zeelandnet verhoogde direct automatisch het abbonenment tot een hogere limiet en een hoger €rekening.
De overschreden mb's zijn gelukkig nooit betaald moeten worden.
Ik heb voor mijn huidige Planet ADSL abo ook Zeelandnet gehad, en ken heel veel mensen die het nog steeds hebben.

Als ik het goed begrijp heb je op dit moment 2 opties:
• FUP, 2x achter elkaar meer dan de limiet -> hoger abo of zie punt 2. Zeelandnet is hier keihard in. Ze hebben hier vwb kabel ook een monopoliepositie, dus ze kunnen dit blijkbaar maken. Ik noem dit eigenlijk geen Fair Use, maar gewoon een vaste datalimiet met ruime voorwaarden. Ik zal maar niet verkondigen hoe ik over Zeelandnet denk.
• Je geeft aan dat je voor elke overschreden MB wilt betalen, dan krijg je deze ook altijd doorberekend (prijs weet ik niet).

2 jaar geleden had ik bijna voor Zeelandnet gewerkt, maar dat is op een zeer naaierige manier afgeketst. Achteraf ben ik er toch wel blij mee dat het zo gelopen is :P

Verwijderd

Mijn gemiddelde verbruik ligt toch wel rond de 150-200 gb per maand, makkelijk. Nooit wat van gehoord, maar ik ben dan ook zo'n Surfnet slet :P

Heb wel eens vrienden gehad met "servertjes" die pas rond de 500/750 gb per maand een telefoontje kregen maar that's about it.

Wel verhalen gehoord dat ALS ze je goed pakken je er ook gelijk rustig een maand van af ligt hier...

ps: het is trouwens "coulant" voor mensen die het woord willen gebruiken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 08:26 ]

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik ben er al wel op aangesproken, had 21 gb verbruikt bij fiberworld. Maar daar heb ik al een heel topic aan gewijd.

http://specs.tweak.to/6635

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 22:52:
Hummm, wij zitten hier op ziek hoog verbruik. Zit hier in een studenten huis en heb voor mij en me medestudenten netwerkje aangelegt met een demon 8mbit down, 1mbit up. Voor de verhoging (februarie) was dit 2mbit down, 0.5mbit up.

Even een opsomming van wat wij verstoken:

nov: 180gb
dec: 140gb
jan: 91gb
feb: 124gb
mar: 102gb
april: 88gb
mei: 73gb
jun(expected: 72gb

Nog NOOIT iets van gehoord, dus laat maar lekker zo doorgaan... Btw, 90% van de data is van mij, rest zijn mutsen die beetje mailen. Het heeft misschien ook voordeel dat bijna alles wat ik download (99%) van newsservers af is...

Hoop je hiermee wat inzicht geven te hebben in demon.. :)
haha, dat noemt ie ziek veel :D
in mijn eentje heb ik afgelopen maand 90 GB gedowned, dit over mijn 1024/320 Tiscali Lite(!) abbo met FUP (oude versie, wordt niet meer aangeboden).
Ook had ik ongeveel 60GB aan upload. (dit monitort Tiscali niet).
Ik heb geen downloads van newsservers, dus Tiscali heeft een dure aan mij.
maar ik haal wel vaker dit soort hoeveelheden data binnen, en ik heb er nog nooit iets van gehoord.

Verwijderd

Download met chello. Al heel wat jaartjes via usenet. Laatste paar maanden echter dvd's aan het downloaden vanwege aanschaf surroundsetje. James bond collectie kwam ook nog langs op DVD en kon ik niet laten schieten, maar.........moet nu wel. Zat vorige maand op 230 gig en deze maand in paar daagjes op 60 gig en sinds vandaag: 600 bytes/s. Even bellen met chello: u bent druk bezig meneer. Servertje aan het draaien? Nee, dan zou de uploadsnelheid toch wat omhoog moeten beste man. 230 gig haal je bij chello niet met uploaden. Maar goed: tot einde van de maand 64/64 kbit. limiet zijn ze aan het monitoren en ligt op 40gig. Bij chello plus op 80gig, maar dat kost 80 euro en vind ik te veel. Ben dus aan het orienteren op andere ISP.

Verwijderd

silentsnow schreef op 09 juni 2004 @ 02:15:
[...]

Is er te weinig capaciteit daar in Zeeland ofzo ?
Absoluut niet, Zeelandnet gebruikt/misbruikt gewoon haar monopolie positie.
Lees hier voor meer: Zeelandnet, tijd om actie te ondernemen!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:18:
Download met chello. Al heel wat jaartjes via usenet. Laatste paar maanden echter dvd's aan het downloaden vanwege aanschaf surroundsetje. James bond collectie kwam ook nog langs op DVD en kon ik niet laten schieten, maar.........moet nu wel. Zat vorige maand op 230 gig en deze maand in paar daagjes op 60 gig en sinds vandaag: 600 bytes/s. Even bellen met chello: u bent druk bezig meneer. Servertje aan het draaien? Nee, dan zou de uploadsnelheid toch wat omhoog moeten beste man. 230 gig haal je bij chello niet met uploaden. Maar goed: tot einde van de maand 64/64 kbit. limiet zijn ze aan het monitoren en ligt op 40gig. Bij chello plus op 80gig, maar dat kost 80 euro en vind ik te veel. Ben dus aan het orienteren op andere ISP.
lol ja, TUJBC posting levert hier ook wel wat gigjes op ;)

Ben met downen nu bij 15 ofzo, dus nog 14 dvds te gaan deze maand...

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 00:00:
Wanadoo ADSL Fast (4Mbit)

ik heb hem speciaal genomen omdat zei als enige destijds keihard aangaven absoluut geen datalimiet/fup te hebben maar echt onbeperkt dataverkeer.

Ik verplaats tussen de 200 en de 300GB per maand.
Meestal zit het tegen de 200 aan, soms zitten er uischieters tussen.

Abo loopt sinds februari.

Meeste dataverkeer kom uit Amerika (buzzardnews - usenet)
Uhm, wanadoo roept heel hard van de daken "geen datalimiet" maar dat is niet gelijk aan 'onbeperkt' bij wanadoo! (bij niemand is dat zo maar de aanname is snel gemaakt, slimme marketing jongens/dames daaro)....

http://webapps.wanadoo.nl/wcr/popups/popup_av_fup.html

Goed lezen waar je voor tekent.....

;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck: Dat is bij planet ook zo, dit topic is er niet om die vage benaming te bediscusseren maar om erachter te komen welke ISP's er nogal streng op zijn en welke niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Beste "'Midnightimpact" Misschien al de overweging gemaakt zeelandnet vaarwel te zeggen, of zit ook in een van de zeeuwse buitengebieden.
Ben sinds Dec.2003 bij Demon terecht gekomen, betaal hier 10,- euro minder per maand voor een 1024 abo.en bij 60/70 Gb per maand hoor je ze nog niet.
Ze hebben inmiddels de voorwaarden al weer versoepeld zie ik net.
Blijf alsnog een provider met weing voor veel geld.
Ze zijn vast al een berg klantjes verloren met al de Adsl aanbiedeingen van tegenwoordig.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

@home breedband hier. Een half jaar geleden downloadde ik 25GB/maand, nu iets meer schat ik. Ook nooit mail gehad, maar volgens mij heb je met breedband ook geen datalimiet (tenminste, niet een die je binnen de maand kunt bereiken :) ).

leoaq.fm // Jeune Loop

• Robin
  • Niet online
Ik zit al drie jaar bij @Home (Breedband-abonnement is dat tegenwoordig) en het afgelopen jaar had ik er maanden dat er dik tachtig gigabyte door de verbinding werd gejaagd. Daar ben ik echter nog nooit voor op de vingers getikt door @Home. De meeste traffic komt uit het leechen van nieuwsgroepen en dat is eigen verkeer van @Home dat niet echt kosten genereert voor ze.

Helaas heeft @Home niet zo een mooi overzicht van het dataverkeer per account, dus echt specifieke cijfers geven kan ik niet. DUMeter gaat ook maar terug tot 15 mei 2004 toen deze pc geherinstalleerd werd.

• heuveltje
  • Laatst online: 17:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

chello classic.
en regelmatig maanden van 60-70 gb.
krijg elke keer 2 waarschuwingen en een mailtje dat ik afgesloten ben.
ze vergeten alleen elke keer me af te sluiten :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
JvS schreef op 13 juni 2004 @ 02:21:
bjck: Dat is bij planet ook zo, dit topic is er niet om die vage benaming te bediscusseren maar om erachter te komen welke ISP's er nogal streng op zijn en welke niet.
True, maar het is zo zonde dat mensen dingen roepen die compleet onwaar zijn daar andere weer waarde aan gaan hechten of een beslissing met een aanhangend jaar contract aan vast hechten.

Dat zou misleiding zijn, en ontevreden zijn over je keuze omdat een ander je foutieve informatie verstrekt heeft is lijkt me niet handig. We zijn hier toch om elkaar te helpen?
leokennis schreef op 13 juni 2004 @ 11:34:
@home breedband hier. Een half jaar geleden downloadde ik 25GB/maand, nu iets meer schat ik. Ook nooit mail gehad, maar volgens mij heb je met breedband ook geen datalimiet (tenminste, niet een die je binnen de maand kunt bereiken :) ).
Tuurlijk heeft een paticuliere breedband aansluitingen grenzen. Waarom denk je anders dat de prijs zo laag is in vergelijking tot de zakelijke diensten?
Robin Vreuls schreef op 13 juni 2004 @ 11:44:
Ik zit al drie jaar bij @Home (Breedband-abonnement is dat tegenwoordig) en het afgelopen jaar had ik er maanden dat er dik tachtig gigabyte door de verbinding werd gejaagd. Daar ben ik echter nog nooit voor op de vingers getikt door @Home. De meeste traffic komt uit het leechen van nieuwsgroepen en dat is eigen verkeer van @Home dat niet echt kosten genereert voor ze.

Helaas heeft @Home niet zo een mooi overzicht van het dataverkeer per account, dus echt specifieke cijfers geven kan ik niet. DUMeter gaat ook maar terug tot 15 mei 2004 toen deze pc geherinstalleerd werd.
't Gaat ze inderdaad om de kosten van het traffic. Dus als je het binnen NL houdt (ams-ix peering traffic) of binnen netwerk van de ISP zijn de kosten wat minder. Maar dit is niet het belangrijkste. Het gaat om de netwerk belasting dat die niet compleet belast wordt op bepaalde segmenten door een relatief kleine groep (groot)verbruikers waardoor een grote groep andere (normale)gebruikers hinder ondervindt.

[ Voor 56% gewijzigd door bjck op 13-06-2004 11:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik zit op de 100-150 GB met Xs4all 2Mbit..

Nog nooit iets gehoord :)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik zit hier bij XS4ALL met een lite abbo van 1120/356 ofzo, upload kan paar kb hoger/lager zijn. We hadden eerst 5 gb datalimiet waar ik niet aan kwam. Sind een tijdje heb ik mezelf een limiet van 25 gb gesteld waar ik bijna aan kom, maar ik hoor nooit wat van xs4all. Voor het echte werk ga ik natuurlijk ff bij UT Twente langs. 8 mbyte/sec :*)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 23:47

Sebastiaan

....

Ik zit met Cable Wanadoo meestal tussen de 50-100gb en nog nooit problemen gehad.

• VisionMaster
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

ik ben niet echt de uber groot gebruiker, maar heb met mijn Tiscali abo (2Mbit) een piek maand gehad, toen heb ik wat experiment data, een zwik linux iso's en wat andere dingetjes ;) 'gekopieerd' van mijn/een workstation naar huis.
Dit ging dus effe non-stop en was 110 GB totaal (zie specs ik heb er een nieuwe disk voor nodig gehad).

Het valt dus, naar mijn idee, op dat een ISP met FUP nooit reageert op een 'burst'. Al ik net effe lees dat mijn Tiscali abo. bij 20GB of meer gaat zeuren over de volgende regel:
Natuurlijk kunt u ook boven uw limiet downloaden. Tiscali brengt u dan 0,50 euro voor elke 100 MB die u boven de limiet verbruikt, maar nooit meer dan 12,50 euro per maand, boven uw normale abonnementskosten in rekening. U kunt uw verbruik inzien via de online helpdesk op www.tiscali.nl.
Nu betaal ik rekening niet zelf, maar volgens mij hebben we die extra toevoeging nooit gehad...

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1