[search=afsluiten isp dataverkeer] geeft me wel een paar topics, maar niks uitgebreids / algemeens.
Eigenlijk heb ik 2 vragen:
• Zijn hier mensen die 'berispt' zijn door hun ISP voor overmatig dataverkeer
• Zijn hier mensen die van hun ISP mail hebben gekregen ivm bv P2P
Dan vraag ik me af, hoe ging dat? Werd je direct afgesloten, of alleen een waarschuwing? Heb je toen je internetgedrag aangepast? Zo nee wat gebeurde er toen? Hoeveel data had je gegenereerd? Welke ISP+abonnement? In geval van bv P2P: wat had je gedaan? (hou het algemeen, geen sites of extreme dingen aub).
Deze vraag stel ik omdat ik (en jullie vast ook
) graag inzicht wil in de grens van dataverkeer / waarna ISP's actie gaan ondernemen, en vooral wat die acties precies inhouden. Ze schermen bijna allemaal met een vage FUP, dus zal je zelf uit moeten vinden wanneer het te veel is. Door ervaringen van anderen op dit gebied te lezen, kan je daar natuurlijk een beter inzicht in krijgen.
Persoonlijk verplaats ik ongeveer 40Gb per maand, op een Planet Internet 2048 ADSL abonnement. Nog nooit iets gehoord, maar ik hou me best wel in omdat ik geen gezeur wil. Een kennis van me beweert een jaar geleden bij 80Gb direct afgesloten te zijn door Planet, maar zijn verhalen kloppen wel vaker niet
Ohja, als je reageert á la : "Ik verplaats 30Tb per maand hahaha", zeg dan ook even welke ISP en abonnement je hebt en hoelang je dat al doet. Anders krijgen wel allemaal zinloze replies waar niemand wat aan heeft
Eigenlijk heb ik 2 vragen:
• Zijn hier mensen die 'berispt' zijn door hun ISP voor overmatig dataverkeer
• Zijn hier mensen die van hun ISP mail hebben gekregen ivm bv P2P
Dan vraag ik me af, hoe ging dat? Werd je direct afgesloten, of alleen een waarschuwing? Heb je toen je internetgedrag aangepast? Zo nee wat gebeurde er toen? Hoeveel data had je gegenereerd? Welke ISP+abonnement? In geval van bv P2P: wat had je gedaan? (hou het algemeen, geen sites of extreme dingen aub).
Deze vraag stel ik omdat ik (en jullie vast ook
Persoonlijk verplaats ik ongeveer 40Gb per maand, op een Planet Internet 2048 ADSL abonnement. Nog nooit iets gehoord, maar ik hou me best wel in omdat ik geen gezeur wil. Een kennis van me beweert een jaar geleden bij 80Gb direct afgesloten te zijn door Planet, maar zijn verhalen kloppen wel vaker niet
Ohja, als je reageert á la : "Ik verplaats 30Tb per maand hahaha", zeg dan ook even welke ISP en abonnement je hebt en hoelang je dat al doet. Anders krijgen wel allemaal zinloze replies waar niemand wat aan heeft
edit:
probeer korte posts te onderbouwen aub, het is niet mijn bedoeling hier een saai opsomtopic van te maken
probeer korte posts te onderbouwen aub, het is niet mijn bedoeling hier een saai opsomtopic van te maken
[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 06-06-2004 19:52 ]