Toon posts:

Windows XP pro; problemen met sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem hier vaker langs zien komen, maar de topics verzanden in dezelfde adviezen... en lopen dood, zonder soelaas te bieden.

Wat is er precies aan de hand: Ik heb 2 XP pro bakken, in een workgroup. Webclient staat uit (maakt alles baggertraag). My Documents staat in z'n geheel gedeeld op het netwerk. Vroeger kon ik vanaf m'n 2de bak, via netwerkomgeving vrolijk mijn "server" bak zien- en een beetje rondkijken naar de shares. Dan zie je dus My Documents, en zn printer. Goed, dat is verleden tijd. Ik heb onder LAN props dat 802.x authenth protocol uitgezet... en toen begonnen de problemen. Soms kan ik m'n hele netwerkomgeving niet meer zien, soms heb ik geen toegang tot m'n shares.. het is hopeloos. Vroeger liet mijn XP "server" bakje dus iedereen gewoon binnen kijken. Nu krijg ik de melding dat ik geen toegang heb tot deze netwerkbron.

Firewall al gehad. Onder local user policy al users als guests toegelaten... het helpt allemaal niet. Is hier nou echt een oplossing voor? of moet ik formatten en dit keer niet aan de LAn settings komen? <zucht>

Kort samengevat wil ik dus via m'n netwerkverkenner weer fijn in mn bakkie met shares kunnen kijken...

update - net indexing service aangegooid. Ik kon even alles doen.. en nu kan ik niet browsen vian netwerkomgeving, maar wel via een direct addy :S

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
-foutje-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 20:18 ]

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:44
gooi om te beginnen "easy file sharing" uit, dat scheelt al een hele hoop...

en ja, gooi alles weer aan dat je uit gezet hebt ;)

"Ik heb onder LAN props dat 802.x authenth protocol uitgezet."

die dus bijvoorbeeld...

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB