Toon posts:

Computer start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is windows XP pro en had al een tijdje last van spyware e.d. wat ik niet weg kreeg.
Nu is het zo ver dat de computer helemaal niet meer in windows komt. (ook niet in safe mode)
Vlak voor je in windows komt (na het winxp laadscherm) flitst het beeld even en zie je heel even een blauw beeld met een error. Veel te snel om te zien wat er staat.
Ik denk dat het een virus is o.i.d. maar hoe haal ik hem nu weg? En dan moet ik ook weten welke het is lijkt me.

Iemand die hier meer van weet?

Bvd!

Verwijderd

Nou, om te beginnen had je eerst wel even de search mogen gebruiken.

Een format is IMO het meest voor de hand liggende...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je windows crasht nog voor hij volledig geladen is?
kan je nog opstarten in safe mode?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en heel wat topic doorgezocht. Niks gevonden dus.

Format is natuurlijk niet het eerste wat ik ga doen. Er staan namelijk wel aardig wat belangerijke dingen op de computer.

Verwijderd

Topicstarter
Hij crasht dus volgens mij precies als hij klaar is. Na dat XP laadscherm met dat laad-balkje.

Zoals in mijn 1e post al gezegd: nee ook niet in safe mode.

Verwijderd

Dat hoeft echt geen virus te zijn hoor, maar toch vrees ik het ergste. Het kan van alles zijn zoals memory-fout (probeer eens ander reepje geheugen) of het wel bekende NTFS-probleem.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:48
Je kunt ook de HD in een andere machine hangen en je data eraf halen ?

En dan jou HD formatteren en XP er nieuw opzetten ?

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij begint wel met windows laden, dus ik zou niet gelijk aan HD error o.i.d. denken. Memory zal dan toch ook niet?

Maar mocht het zoiets zijn (ntfs probleem?), dan is format wel de oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 19:48:
Maar hij begint wel met windows laden, dus ik zou niet gelijk aan HD error o.i.d. denken. Memory zal dan toch ook niet?

Maar mocht het zoiets zijn (ntfs probleem?), dan is format wel de oplossing?
Format is altijd de oplossing, tenzij er iets met je schijf is (bad sectors etc). Maar je kunt de schijf zoals al is gezegd ook in een andere pc hangen en de data er proberen af te halen (neem dan wel een pc met xp erop anders wordt het wat lastig).

Verwijderd

Topicstarter
Mja dat moet ik dan maar doen. Heb gelukkig een bracket in mijn eigen pc dus dat is weer wat makkelijker.

Dank voor jullie hullup, ik ga aan de slag.

[Duim-omhoog]

Verwijderd

Dit lijkt niet echt een BV topic te zijn.
Daarnaast voldoet dit topic niet aan de BV/BSOD guidelines..

Ik stel voor dat je het in het juiste forum nog eens opnieuw probeert. :)

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.