Toon posts:

Mogelijkheden van KNOPPIX

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mogelijkheden van KNOPPIX
------------------------------------

Ik heb zelf 2 PC verbonden met een router. Mocht er 1 crashen dan wil ik die nog kunnen benaderen met een rescue cd van Linux. Ik heb begrepen dat KNOPPIX zo'n Linux cd is waarmee je kunt booten.

Vraag is:
(1) Is KNOPPIX de beste keuze qua rescue cd.

(2) Kan ik met KNOPPIX booten vanaf cd, start ie dan het linux OS? Kan ik vervolgens vanaf het linux OS nog mijn oude C:\ (D:\, etc...) schijf benaderen en kan ik vervolgens mijn gegevens vanaf C:\ overpompen via de router naar mijn andere PC waar Windows XP op staat? Oftewel biedt KNOPPIX netwerkondersteuning en kan ie de WXP partities lezen?

(3) Ben ik nog iets vergeten?

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35

M-ThijZ

Riding on Rails

(1) Persoonlijk vind ik KNOPPIX de beste rescue cd.
(2) Ja dat kan, wees er even alert op dat NTFS partities alleen gelezen kan worden.
(3) Verjaardag van je moeder?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
Knoppix verweg de beste resque cd die ik heb gezien ik heb zelf een c`t versie met ingebouwd virusscanner.
Je kunt je schijven van windows gewoon benaderen mits het FAT schijven zijn NTFS kan ook wel maar naar mijn weten alleen lezen en expirimenteel schrijven en ik weet niet of knoppix de mogelijkheid om met ntfs om te gaan er in heeft zitten.

Zie dat Acid-Rain me voor is

[ Voor 5% gewijzigd door lordgandalf op 06-06-2004 19:28 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Moet je die vraag nu echt dubbel stellen? Verwijderd in "Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen..."

[ Voor 62% gewijzigd door Spider.007 op 06-06-2004 19:34 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35

M-ThijZ

Riding on Rails

lordgandalf schreef op 06 juni 2004 @ 19:28:
Je kunt je schijven van windows gewoon benaderen mits het FAT schijven zijn NTFS kan ook wel maar naar mijn weten alleen lezen en expirimenteel schrijven en ik weet niet of knoppix de mogelijkheid om met ntfs om te gaan er in heeft zitten.
offtopic:
Het is wel mogelijk om write-support in je kernel te bakken, alleen bied dit alleen de mogelijk om bestaande bestanden te vervangen door bestanden die even groot moeten zijn.
Dit is dus vrijwel onbruikbaar.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dubbelposten is inderdaad niet nodig, en verder is alles wat je vraagt volgens mij gewoon te vinden op de site/in de documentatie van knoppix, en anders wel ergens anders op internet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.