[kde] kappfinder sloopt menu

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:31
Onder kde 3.2.2 @ slackware current heb ik een probleem dat wanneer ik kappfinder draai om het menu te updaten dat hij als eerste helemaal geen programma's vind en ten 2de dat hij mijn kde menu sloopt. Aan de rechter zijde valt een gedeelte van het menu weg oa die pijltjes naar rechts waaraan je kunt zien dat je het menu kunt uitklappen.

Verder staan er geen vreemde dingen in mijn log

Info:
kde 3.2.2
kernel 2.6.6
slackware current
x.org met radeon driver

edit:
Als ik trouwens mijn .kde dir leeggooi dan is het probleem weer over. Alleen moet ik dus dan weer iedere keer mijn instellingen allemaal weer terug zetten

[ Voor 16% gewijzigd door Zym0tiC op 06-06-2004 18:50 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zym0tiC schreef op 06 juni 2004 @ 18:37:
Onder kde 3.2.2 @ slackware current heb ik een probleem dat wanneer ik kappfinder draai om het menu te updaten dat hij als eerste helemaal geen programma's vind
Krijg je wellicht foutmeldingen als je kappfinder vanuit een terminal runt?
en ten 2de dat hij mijn kde menu sloopt. Aan de rechter zijde valt een gedeelte van het menu weg oa die pijltjes naar rechts waaraan je kunt zien dat je het menu kunt uitklappen.
Dit is een bekende bug, ik weet niet of het al gecorrigeerd is in CVS voor 3.2.3 of 3.3. Als je de zij-afbeelding voor het menu uitzet (Instellingen -> Configuratiecentrum -> Bureaublad -> Panelen -> Menu's) dan klopt het menu wel weer (hier in elk geval wel.)

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Zym0tiC
_Squatt_ schreef op 06 juni 2004 @ 21:48:
[...]

Krijg je wellicht foutmeldingen als je kappfinder vanuit een terminal runt?
geen foutmelding te zien bij het runnen vanuit een console

[...]

Dit is een bekende bug, ik weet niet of het al gecorrigeerd is in CVS voor 3.2.3 of 3.3. Als je de zij-afbeelding voor het menu uitzet (Instellingen -> Configuratiecentrum -> Bureaublad -> Panelen -> Menu's) dan klopt het menu wel weer (hier in elk geval wel.)[/quote]

He idd dan klopt het wel.

Wat ik natuurlijk kan proberen is om de laatste kde met de hand te compilen inplaats van via swaret te downloaden.

Dat konstruct trouwens op de kde site....werkt dat een beetje naar behoren of is het toch makkelijker om alles met de hand te doen?

• Zym0tiC
Iemand enig idee waarom kappfinder geen gevonden programma's laat zien?
Ik krijg dus ook verder geen error output in een konsole

• Zym0tiC
Zym0tiC schreef op 08 juni 2004 @ 21:54:
Iemand enig idee waarom kappfinder geen gevonden programma's laat zien?
Ik krijg dus ook verder geen error output in een konsole
misschien een oude kick maar ik heb de oplossing gevonden en aangezien ik die nergens in de search kon vinden leek het me wel slim om die toch even te vermelden :)

Wanneer kdelinks is geinstalleerd dan zul je geen apps vinden na het runnen van kappfinder (kde menu updater)

verwijder de kdelinks package met bijv swaret, restart kde en run kappfinder.

En ziedaar een lijstje met alle apps :*)

edit:
Volgens mij was ik iets te voorbarig. Na het installeren van firefox en thunderbird probeer ik nog eens kappfinder te runnen en dit keer helaas zonder resultaat ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Zym0tiC op 14-07-2004 00:16 ]