Hoeveel RHCE zijn er eigelijk in NL ?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Volgens laatste informatie die ik had waren het er 600.
Wie weet hoeveel het er zijn momenteel ?

En misschien voor diegen die het al heeft gehaalt, kan je vertellen wat het examen ongeveer inhoud en wat de meer waarde is in vergelijking tot de L.P.I. examens ?

Ik heb de RH033(LX13 bij IBM) al afgerond, en heb morgen mijn laatste dag voor de RH133(LX14 bij IBM), ik twijfel een beetje hoe nu verder ?

Signature?

Verwijderd

Weet ik niet. Ik denk dat wij de enige zijn... Als we het examen halen

Verwijderd

Ik heb het deze zomer gehaald 8-) Je moet een of andere verklaring tekenen dat je niks over het examen verteld (Zoals bij zoveel examens) dus de inhoud kan ik je niet verklappen ;( Je hebt in iedergeval 3 onderdelen. Een stukje probleem oplossen , multiple choice en een installatie stukje.
Bij het eerste stuk krijg je een instalaltie en dan heb je als opdracht: Login als root. Vervolgens boot je je machine en dan krijg je een af andere fout melding of er gaat iets fout. Zoeken maar dus.
Multiple choice, als je goed oplet bij de lessen dan red je dit wel.
Installatie stukje. Je krijgt van alles wat, apache, gebruikers beheren, mail, samba, beveiliging. Dit is goed te doen.
Ik had gemiddeld 92% B-). (100%, 92% en 84%) Je moet gemiddeld 79% en nergens lager dan 50% scoren om het te halen.

http://www.redhat.com/rhce/rhce806200876101692.html

Als jullie nog examen moeten doen: Succes en hopelijk behoren jullie binnenkort tot de selecte groep RHCE van tweakend nederland. :7

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Heb er over gedacht om RHCE te worden..

Echter er is een nieuwe certificering in opmars..

LPI ! dat is een algemene wereldwijde Linux certificering, met wat meer nivo's etc.. behoorlijk zwaar ook trouwens..

Die is niet Redhat gebonden..

Zie www.lpi.org

IP Rocks