Toon posts:

[MP3] ID3? Ik snap het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende topics bekeken en programma's
geprobeert zoals dr. tag, en tag&rename .. maar het werkt bij mij
niet zoals ik bedoel.
Afbeeldingslocatie: http://rob.ceowebdesign.nl/mp3.jpg
Zoals hierboven, sommigen staan wel goed,
dus [nr].[artiest]-[titel]
En bijvoorbeeld de eerste daar staat: Who's fucked now
dat moet dus worden 01. Sokar - Who's Fucked Now
Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 18:17 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat hangt ervanaf. Winamp (daar lijkt de screenshot van te zijn?) laat standaard de filenaam zien (zonder extensie), tenzij er een ID3 tag inzit. Wat je waarschijnlijk dus moet doen is de ID3 tags verwijderen en de bestanden goed noemen (andere volgorde is waarschijnlijk handiger ;))

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb zelf een hekel aan ID3 tags, omdat je bestanden (fysiek op de schijf) dan een slechte naam houden, en je dus uiteindelijk niet meer zonder er op kan klikken kan zien wat nou wat is.

ik noem me bestanden dus zo:
mp3map\artiestmap\(albumdatum) albummap\artiestnaam - albumnaam - tracknummer - titel.mp3
dit resulteerd bijvoorbeeld in:
F:\Mp3\Rhapsody\(1997) Legendary Tales\Rhapsody - Legendary Tales - 09 - Lord Of The Thunder.mp3

[ Voor 13% gewijzigd door BasieP op 06-06-2004 18:26 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

ik denk dat je dit nodighebt:
http://www.mp3-converter.biz/mp3-media-studio/

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
BasieP schreef op 06 juni 2004 @ 18:25:
ik heb zelf een hekel aan ID3 tags, omdat je bestanden (fysiek op de schijf) dan een slechte naam houden, en je dus uiteindelijk niet meer zonder er op kan klikken kan zien wat nou wat is.

mp3map\artiestmap\(albumdatum) albummap\artiestnaam - albumnaam - tracknummer - titel.mp3
F:\Mp3\Rhapsody\(1997) Legendary Tales\Rhapsody - Legendary Tales - 09 - Lord Of The Thunder.mp3
ik heb ook zo'n soort indeling, maar waarom heb je dan een hekel aan id3?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 15:59

--MeAngry--

aka Qonstrukt

[...]
Om dit tegen te gaan gebruik ik dus ID3-TagIt en doe ik eerst alle nr's netjes renamen zoals ik ze wil.
00. Artiest - Titel in mijn geval en haal ik er daarna ID3-TagIt overheen zodat ie alle ID3-tags invult aan de hand van mijn netjes opgemaakt filenames. :)

Soms met nieuwe CD's doe ik het andersom, dan haal ik met ID3-TagIt de goede namen van Internet, en laat ik daarna de correcte tags omzetten naar de filename. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
plakbandrol schreef op 06 juni 2004 @ 18:28:
[...]

ik heb ook zo'n soort indeling, maar waarom heb je dan een hekel aan id3?
...
*leest eigen post nog eens*
.. :X

--MeAngry--: ik ga zo ff kijken naar dat progje, maar ik denk toch dat ik er ni aan begin.
Heb nu 10.000+ mp3's goed gerenamed, en das aardig veel werk geweest. om het nou allemaal over te doen :X

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Rhapsody _O_

Ik doe precies hetzelfde; maar heb daarnaast wel netjes ID3v1 en v2 tags die netjes door EAC worden toegevoegd. Die worden ook weer gelezen door mijn iPod :)

Aanvulling: naast EAC voor het initieel vullen gebruik ik TagScanner voor massale correcties en filerenaming. Geweldig programma :)

[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 06-06-2004 18:46 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Over dat TagScanner: ik heb al mijn MP3's keurig getagged...en dat programma leest ze niet. Bij renamen krijg ik als resultaat: |NO TAG|

En getagged zijn ze, ze staan op mijn iPod en daarin is de structuur perfect. In iTunes eveneens...

Waarom leest hij de tags dan niet? (in zowel ID3v1 en ID3v2 mode...)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon dat als ik een mp3cd in mijn autoradio stop dat
hij dan ook weergeeft 01. Sokar - Who's Fucked Now en niet
bijvoorbeeld: Who's_Fucked_Now ofzo ..
Het is trouwens Media Player

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 22:20:
ik wil gewoon dat als ik een mp3cd in mijn autoradio stop dat
hij dan ook weergeeft 01. Sokar - Who's Fucked Now en niet
bijvoorbeeld: Who's_Fucked_Now ofzo ..
Het is trouwens Media Player
Lees je wel wat er gezegd wordt? Volgens mij kun je het op deze manier oplossen :)

---

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Spider, heb je enig idee waarom die TagScanner de tags van mijn mp3's niet kan inlezen? (of miss. nog zo'n programma, om te testen of het nou aan mij of aan tagscanner ligt)?

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1