Toon posts:

Waarschijnlijk Kortsluiting in MB, Of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Oude pc staan officieel was et een 120 mhz P1 met 16 mb ram.
Wou hier een linux servertje van maken en dat was ook allemaal gelukt maar toen ben ik eens gaan kijken wat ik er allemaal nog aan kon verandere ... Rammetje bij geprikt HDD erbij dat soort dingen maar de laatste keer dat ik er iets aan veranderde had ik niet door dat er een molex van me voeding tege me koelblok van me cpu aanhing.
Ik rustig die pc aan zettten, meteen Kortsluiting flitsen in me beeldscherm en dat soort zooi dus ik meteen stroom er af en alles.
Hopelijk nog iets te redden ... :'(

- Ram eruit gehaald werkte allemaal nog in andere pc
- Cpu eraf niks aan te zien niks zwarts of gebroken of wat dan ook core intact
- aan het moederbord ook niks te zien
- Fannetje van cpu gaat draaien dus zit stroom om Mobo
- De voeding werkt want gebruik em nu als stroom voor me monitor die niet op het lichtnet kan.
- geen geluid als je hem aanzet zonder ram
- maar je ziet wel de aanduiding vanm 120 mhz op me kast

Wat o Wat kan et weze Is me Moederbord gewoon naar de knoppen of heb ik iets over het hoofd gezien?

Zou ik hem nog aan de praat kunnen krijgen met dit moederbord of Moet ik wat anders zoeke?

Specs:

Intel Pentium Processor 120 mhz
Moederbord Intel 824301
Target SY250, 250 watt voeding

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Vermoed toch dat je voeding kaduuk is.

Het feit dat je monitor het er wel op doet, zegt alleen maar iets over het feit dat de interne doorlus van 220 volt naar de monitor connector in je voeding nog werkt.

Probeer toch eens een andere voeding?

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op 06 juni 2004 @ 18:14:
Vermoed toch dat je voeding kaduuk is.

Het feit dat je monitor het er wel op doet, zegt alleen maar iets over het feit dat de interne doorlus van 220 volt naar de monitor connector in je voeding nog werkt.

Probeer toch eens een andere voeding?
Zal nu ff de voeding uit me 386 slopen maar het vage vond ik dan dat me fannetje van me cpu wel werkt maar de rest niet en dat fannetje zit tog via mijn mobo :?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is je monitor dan niet gewoon kapot? Quote: kostsluitingsflitsen in je beeldscherm /quote

Zo te lezen doet de rest nog wel normaal, dus...

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 06 juni 2004 @ 18:28:
Is je monitor dan niet gewoon kapot? Quote: kostsluitingsflitsen in je beeldscherm /quote

Zo te lezen doet de rest nog wel normaal, dus...
nee want ik gebruikte die voeding in combinatie met die monitor nu juist voor me 386 test server dus die is nie kaduuk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 18:16:
[...]

Zal nu ff de voeding uit me 386 slopen maar het vage vond ik dan dat me fannetje van me cpu wel werkt maar de rest niet en dat fannetje zit tog via mijn mobo :?
Ok heb het ff andersom gedaan

- De voeding uit de 120 mhz pc die laat me 386 mobo draaien
- Met de voeding uit de 386 krijgk mijn 120 Mhz pc niet aan

DUs toch het moederbord?

Of Nog andere ideeën
Pagina: 1