Ik heb hier een Oude pc staan officieel was et een 120 mhz P1 met 16 mb ram.
Wou hier een linux servertje van maken en dat was ook allemaal gelukt maar toen ben ik eens gaan kijken wat ik er allemaal nog aan kon verandere ... Rammetje bij geprikt HDD erbij dat soort dingen maar de laatste keer dat ik er iets aan veranderde had ik niet door dat er een molex van me voeding tege me koelblok van me cpu aanhing.
Ik rustig die pc aan zettten, meteen Kortsluiting flitsen in me beeldscherm en dat soort zooi dus ik meteen stroom er af en alles.
Hopelijk nog iets te redden ...
- Ram eruit gehaald werkte allemaal nog in andere pc
- Cpu eraf niks aan te zien niks zwarts of gebroken of wat dan ook core intact
- aan het moederbord ook niks te zien
- Fannetje van cpu gaat draaien dus zit stroom om Mobo
- De voeding werkt want gebruik em nu als stroom voor me monitor die niet op het lichtnet kan.
- geen geluid als je hem aanzet zonder ram
- maar je ziet wel de aanduiding vanm 120 mhz op me kast
Wat o Wat kan et weze Is me Moederbord gewoon naar de knoppen of heb ik iets over het hoofd gezien?
Zou ik hem nog aan de praat kunnen krijgen met dit moederbord of Moet ik wat anders zoeke?
Specs:
Intel Pentium Processor 120 mhz
Moederbord Intel 824301
Target SY250, 250 watt voeding
Wou hier een linux servertje van maken en dat was ook allemaal gelukt maar toen ben ik eens gaan kijken wat ik er allemaal nog aan kon verandere ... Rammetje bij geprikt HDD erbij dat soort dingen maar de laatste keer dat ik er iets aan veranderde had ik niet door dat er een molex van me voeding tege me koelblok van me cpu aanhing.
Ik rustig die pc aan zettten, meteen Kortsluiting flitsen in me beeldscherm en dat soort zooi dus ik meteen stroom er af en alles.
Hopelijk nog iets te redden ...
- Ram eruit gehaald werkte allemaal nog in andere pc
- Cpu eraf niks aan te zien niks zwarts of gebroken of wat dan ook core intact
- aan het moederbord ook niks te zien
- Fannetje van cpu gaat draaien dus zit stroom om Mobo
- De voeding werkt want gebruik em nu als stroom voor me monitor die niet op het lichtnet kan.
- geen geluid als je hem aanzet zonder ram
- maar je ziet wel de aanduiding vanm 120 mhz op me kast
Wat o Wat kan et weze Is me Moederbord gewoon naar de knoppen of heb ik iets over het hoofd gezien?
Zou ik hem nog aan de praat kunnen krijgen met dit moederbord of Moet ik wat anders zoeke?
Specs:
Intel Pentium Processor 120 mhz
Moederbord Intel 824301
Target SY250, 250 watt voeding