Toon posts:

Windows XP Home Standby disabled NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn compu op standby ging heeft winXP(home) mijn netwerkkaart uitgeschakeld. Het betreft een onboard Realtk LAN-device. Ik kan deze dus niet, zoals in een andere topic werd gesuggereerd unpluggen(hij is onboard ;) ) Verder werkt de kaart correct, hij word gedetecteerd in windows en het is mogelijk om hem te deistallen(al geprobeerd). Verder heb ik geprobeerd zonder netwerkkaart te booten en ik heb hem gedisabled en enabled in bios, tot zover zonder resultaat. Kort gezegd: kaart word herkend, maar er is geen link. Iemand oplossingen?

Verwijderd

Verkeerde kabel gebruikt, crossover ipv straight of omgekeerd?:p En wat heeft standby ermee te maken, connect de kaart wel voordat de pc standby gaat ofzo? En unpluggen kan wel: kabel eruit rukken en er weer in futselen ;) In de device manager kan je instellen of de kaart mag worden uitgeschakeld door energiebeheerbeheer.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verbinding met deze kabel en netwerk werkt al heel lang. Vandaag voor het eerst in iets van 2 jaar comp op standby gezet (per ongeluk) Vervolgens heeft winxp de netwerk kaart op standby gezet, en wordt ie nu niet meer wakker. Ik heb dit problem vaker zien voorbij komen, en het enige dat als oplossing kwam was het hardwarematig verwijderen van de NIC, maar deze is onboard. Het is dus geen kabel probleem of wat dan ook, het enige dat ik probeer te doen is windows zo ver te krijgen om mijn NIC wakker te maken.. wat nog niet echt wil lukken :(

De powermanagement functie van windows stond checked (sta windows toe dit apparaat uit te schakelen in standby modus) maar staat nu uit, helaas heeft dat er niet voor gezorgd dat mn kaart weer wakker werd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 17:42:
Verbinding met deze kabel en netwerk werkt al heel lang. Vandaag voor het eerst in iets van 2 jaar comp op standby gezet (per ongeluk) Vervolgens heeft winxp de netwerk kaart op standby gezet, en wordt ie nu niet meer wakker. Ik heb dit problem vaker zien voorbij komen, en het enige dat als oplossing kwam was het hardwarematig verwijderen van de NIC, maar deze is onboard. Het is dus geen kabel probleem of wat dan ook, het enige dat ik probeer te doen is windows zo ver te krijgen om mijn NIC wakker te maken.. wat nog niet echt wil lukken :(

De powermanagement functie van windows stond checked (sta windows toe dit apparaat uit te schakelen in standby modus) maar staat nu uit, helaas heeft dat er niet voor gezorgd dat mn kaart weer wakker werd.
Even rebooten neem ik aan. Maar dat zal je wel al gedaan hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan... 8)7