Hallo... Ik ben sinds kort de gelukkige bezitster van een Canon IXUS 430 digitale camera. Standaard is deze geleverd met een Canon Compactflash FC-32MH geheugenkaartje. Op het kaartje staat "High Speed" vermeld. Dit werkt allemaal prima, maar nu ben ik op zoek naar een wat grotere CF card... bijvoorbeeld een 256Mb Sandisk CF card, NIET de Ultra, maar de gewone dus. Nu is mijn vraag of iemand weet of de meegeleverde "High Speed" van Canon sneller is dan de 256Mb Sandisk CF card waar mijn voorkeur naar uitgaat ? Ik heb op internet (ook op de Canon site) al gezocht naar de specificaties van dit kaartje, maar helaas niets gevonden.
Dat is hetzelfde kaartje wat ik bij m'n canon S1 kreeg, het is inderdeed een wat sneller kaartje. Een gewone Sandisk CF is heel wat minder snel, dat ga je merken als je veel continous shots maakt op de hoogste resolutie. Verder maakt het denk ik niet zo heel veel uit.
Ik heb zelf een Sandisk 1GB UltraII CF kaartje en die is sneller dan het meegeleverde 32MB kaartje, het lijkt me dat de kleinere varianten van de UltraII net zo snel zijn.
Ik heb zelf een Sandisk 1GB UltraII CF kaartje en die is sneller dan het meegeleverde 32MB kaartje, het lijkt me dat de kleinere varianten van de UltraII net zo snel zijn.
Het prijsverschil tussen Sandisk 256MB standaard en ultraII is volgens de Pricewatch 14 euro. Snelheid van ultraII is minstens 5x zo snel, lijkt het me wel waard voor die paar € meer.