Toon posts:

website auto resize naar schermgrootte

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een website gaan maken, maar ik wil dat het hele scherm gebruikt wordt en niet meer dan dat.

Hoe en met wat Table of iets anders... kan ik een website bouwen die automatisch resized aan de schermgrootte..

alvast bedankt..

Martijn

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
Dat is de meest grote klotestreek die een site je kan leveren...
Exit en einde oefening als ik dat tegen kom. :(

Iedereen moet met zun klauwuh van mijn schermgrootte afblijven, bepaal zelf wel hoe groot ik iets wil zien. En ik denk dat een hele hoop mensen dat met me eens gaan zijn hier... :*)

Verwijderd

javascript gebruiken om de boel de resizen.
window.width e.d. :)

En een tabel van 100% breed maken en 100% hoog dan staat hij overal :)

Ik ben het ook eens met UltraSub! ;)

Gebruik b.t.w. eens de http://gathering.tweakers.net/forum/find hier is echt ZAT te vinden ! :)

*HINT KLIK*

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 16:35 ]

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 16:30:
Ik wil een website gaan maken, maar ik wil dat het hele scherm gebruikt wordt en niet meer dan dat.

Hoe en met wat Table of iets anders... kan ik een website bouwen die automatisch resized aan de schermgrootte..
Hmm hoe bedoel je precies? Ik zie dat een aantal mensen er vanuit gaan dat je een scherm een vaste grootte wil geven met javascript, maar misschien wil je juist jouw content aan de schermgrootte aanpassen? Zo lees ik het iig.

Ik zou idd <TABLE WIDTH=100% HEIGHT=100% CELLPADDING=0 CELLSPACING=0> gebruiken, en dan ook de TD's een procentuele waarde geven. Op die manier stretch je je website zodat hij in het venster van de bezoeker past.

Je dient alleen wel rekening te houden met plaatjes, brede plaatjes zorgen voor een minimum breedte, anders vernaggelt het de layout. Daarnaast heb je ook het punt dat een te klein scherm ervoor zorgt dat je een scrollbar krijgt...

Persoonlijk zou ik er vanuit gaan dat de gebruiker op 800x600 alles nog kan zien, dat je de layout baseert op 1024x768, en dat hogere resoluties (tot 1600x1200) netjes gestretcht worden.

Succes :P

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
Cruz schreef op 06 juni 2004 @ 16:58:
[...]

Hmm hoe bedoel je precies? Ik zie dat een aantal mensen er vanuit gaan dat je een scherm een vaste grootte wil geven met javascript, maar misschien wil je juist jouw content aan de schermgrootte aanpassen? Zo lees ik het iig.
Oei.. Dat kan natuurlijk ook nog..
In dat geval heb ik natuurlijk niks gezegd.. :X
En zijn tables idd de oplossing volgens mij. :P

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cruz schreef op 06 juni 2004 @ 16:58:
code:
1
<TABLE WIDTH=100% HEIGHT=100% CELLPADDING=0 CELLSPACING=0>
Als je het zo wil doen, en je wilt je houden aan de nieuwste webstandaard, dan is dit 'fout' het zal wel werken, omdat de meeste browsers het blijven ondersteunen, maar goed is het niet echt.

Verder hoef je niet alleen tables te gebruiken, je kan bijvoorbeeld ook een <div> of een <span> gebruiken.

Want de table, zoals je die nu wil gebruiken, is zeg maar de <table> functie verkeerd gebruiken. Een <table> is bedoelt voor een tabel, niet voor de lay-out van je website imo :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

/basic...

even op internet kijken in de source van die miljoenen andere websites die zo werken is toch niet teveel gevraagd? Of even experimenteren/proberen for that matter....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.