Toon posts:

[PHP] php.ini kwijt, veel foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit probleem al op andere sites gezet, en gezocht maar niks kunnen vinden.. vandaar dat ik het nu hier probeer.. en hopen dat iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doe..

ik HAD het volgende draaien op mijn systeem:
Apache 2.0.49
PHP 4.3.6
MySQL 4.1.1a-alpha

Laatst heb ik dus windows ff opnieuw geinstalleerd..

Mijn complete Apache + website + configuratie van Apache stond op mijn D: dus die is bewaard gebeleven.
Tevens had ik even mijn MySQL en PHP map van mijn C: naar mijn D: verplaatst.
Dus ik had mijn pc geformatteerd, en NORMAAL GESPROKEN. installeer ik dan apache ff opnieuw en zet dan mijn oude apache map er overheen, verplaats vervolgens mijn PHP en MySQL zooi terug naar de C: en het werkt weer perfect.

En over mijn MySQL problemen, ik kan dus wel alles met MySQL aanroepen maar dan alleen als root, terwijl in de My.ini gewoon de gebruiker staat die ik wil dat er gebruikt word. Enig idee hoe ik dat kan aanpassen? heb hem al een keer opnieuw geinstalleerd maar dat was ook niet de oplossing.

[edit] php probleem weggehaald.. is opgelost

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 23:48 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Vanaf welke kant je het ook bekijkt; dit is geen programmeerprobleem. Er komt geen regel code aan te pas. Je probleem ligt volledig in de configuratie van je software. Oftewel: Dit hoort thuis in Software Algemeen

>> SA

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 21:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bij ieder script wat met de standaard instellingen van PHP niet werkt moet je eens goed nadenken waarom dat zo is. Gebruik je stiekem globals terwijl register_globals uit staat? Dan kun je veel beter je scripts aanpassen dan je PHP.ini. Je zal gewoon even opnieuw moeten configureren, neem een kwartiertje de tijd en het is opgelost, en zo niet, dan moet je je script gewoon aanpassen.

Verder kun je natuurlijk altijd proberen om data recovery uit te voeren om je oude php.ini terug te krijgen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
register_globals had ik idd uitstaan.. heb dat nu veranderd.. en nu werkt dat iig wel.. :)

verder nog iemand die mij kan helpen met mijn MySQL probleem? ik zie daar namelijk de fout ook niet.. :/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 23:46:
register_globals had ik idd uitstaan.. heb dat nu veranderd.. en nu werkt dat iig wel.. :)

verder nog iemand die mij kan helpen met mijn MySQL probleem? ik zie daar namelijk de fout ook niet.. :/
Er is een reden dat register_globals tegenwoordig default uit staat hoor, namelijk veiligheid. Op de lange termijn kan ik je alleen maar aanraden om je scripts aan te passen zodat ze ook met de default instelling werken. Daarmee zijn je scripts ook meer portable.

Intentionally left blank

Verwijderd

je bent vergeten de oude php.ini die in je c:\windows (ofzoiets) te kopieren en weer terug te plaatsen :) want standaard zoekt php naar zijn ini in je windows directory :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 21:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 10:51:
je bent vergeten de oude php.ini die in je c:\windows (ofzoiets) te kopieren en weer terug te plaatsen :) want standaard zoekt php naar zijn ini in je windows directory :)
Dat stond eerst ook in zijn startpost, maar die heeft ie aangepast... (Why? :? )

Ik hoop iig voor hem dat hij die register_globals weer op off heeft gezet. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1