Toon posts:

Thuisnetwerk met een switch en variabele IP's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een internetverbinding thuis die werkt met 1 account, die ik verdeel met een switch naar 3 computers. Deze hebben toegang tot het Internet via hun computernaam en automatisch een IP-adres toegewezen krijgen.

Nu wil ik graag een netwerk maken tussen deze 3 PC's, en ik vraag me af of dat met de huidige opstelling kan. Ik kan dus namelijk niet zelf IP's toewijzen en dergelijke.

Heeft er iemand een oplossing?

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
je kan zo ie zo dchp uit zetten en dan een vast ip geven maar waarom zou je dat doen.
gewoon bij je eigenschappen van je netwerk verbinding kan je client for microsoft netwerk aan zetten en nog meer als je wil

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Het verstandigste zou zijn om eerst eens Hoe deel ik Internet ? te lezen en dan nog eens je specifieke probleem toe te lichten.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij komt het er ook gewoon op neer dat ik een router moet kopen. Toch?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 16:31:
Volgens mij komt het er ook gewoon op neer dat ik een router moet kopen. Toch?
100 punten.
Of een PC als router laten werken natuurlijk.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
hij vraagt hoe hij een netwerk kan maken maar dat heeft ie al. En zo als ik het lees hebben die 3 computers al internet
Deze hebben toegang tot het Internet via hun computernaam en automatisch een IP-adres toegewezen krijgen.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Je geeft te weinig informatie en de grammatica rammelt.
Een wilde gok: Je hebt een zonnet adsl family account waarbij je meerdere externe IP adressen krijgt?
Als je alle pc's via een switch hebt verbonden, dan heb je toch al een netwerk? Je moet alleen zeker weten dat het windows networking verkeer niet lekt, anders heb je een firewall nodig.
Pagina: 1