4 speakers of 1 koptelefoon??

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Ik zit nu al een week te twijfelen welke soundkaart ik ga kopen. Eerst was het of de SB Live of de Xitel SP, maar nu is daar de Guillemot Fortissimo nog eens bijgekomen... :)
Vooral omdat ie zo goedkoop is... :) Wat ik vooral wil is dat ik onder UT en Q3 eens wat beter 3D geluid heb. Ik heb nu een AWE64 met een Labtec 2612 (subwoofer + 2 speakers), dus 3D krijg je daar niet echt mee. Wat ik me nou afvroeg is of 3D geluid niet het beste tot z'n recht komt met een koptelefoon. En dan wilde ik nog weten met welke kaart dat het beste kan.. :P

Thx,

Martijn

P.S. Bij de Xitel zit zo'n FFB koptelefoon, maar hoe sluit je die dan aan? Gewoon met zo'n simpel stereo plugje? Dan heb je toch ook geen 4 kanalen, zoals bij 4 speakers, waar je de boxen met twee plugjes aansluit, of zit ik nu maar wat te lullen?

Verwijderd

het is technisch gezien mogelijk dat je met een oorkoptelefoon met gewoon twee luidsprekers echt 3d sound genereert.
Je hebt wel een aangepaste oor koptelefoon nodig en aangepast geluid (dat laatste wat ik weet door nog geen enkele geluids kaart gedaan extreem veel rekenkracht nodig denk ik)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Die Fortissimo is idd leuk goedkoop, maar ondersteunt alleen Directsound 3D via hardware, en via die ondersteuning EAX en A3D1.0. Wil je echt genieten van 3D sound in games dan zou ik voor een Vortex2 kaartje gaan (al voor 99,- bij CTW) of eventueel een Live.
De Vortex2 en Live drivers hebben iig speciale instellingen voor gebruik met koptelefoon (of 2 speakers, of 4 speakers) en andere kaarten hebben dat meestal ook.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Martijn
Maar krijg je dan ook mooi 3D geluid via een koptelefoon. Met twee speakers kan ik net zo goed m'n AWE 64 houden, dan heb je toch geen 3D sound...

• Martijn
Ik heb er zelf nog effe over nagedacht, maar ik heb toch besloten om er niet teveel geld aan uit te geven. Nu ga ik du kiezen tussen de Fortissimo en de Noname Vortex2 van CTW. Alleen staat er bij die kaart bij CTW alleen A3D bij, niet A3D2, kan ie dat wel?? Zit daar een digitale uit op?

• Zer0
  • Niet online

Zer0

als het een Vortex2 is dan ondersteunt hij a3d2.0, digitale output verwacht ik niet voor dat geld, maar je weet nooit.
over die koptelefoon, ik heb het op mn mx300 nog niet geprobeerd, maar op een TB Montego (Vortex1) klonken de 3d effecten veel beter als een awe64.

• Redox
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Hey martijn, misschien dat je mijn Vortex2 kaart wilt kopen??

het is de Terratec XLerate PRO, A3D 2.0 support (A3d 3.0 met de nieuwste drivers) heeft 4 speaker out (doh) en een optisch digitaal output S/P-Dif. De optisch out kan een Dolby Digital signaal doorheen (5.1 surround) als je DVD's kijkt. Ook is het handig voor Minidisc Opname of DAT recorders.

hij is pas 3 weken oud ofzo, mail me maar als je hem wilt hebben! geechuen@redox.tmfweb.nl of redox@wxs.nl

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb zelf een sb live.. en het is een leuk kaartje.. maar t 3d effect vind ik eigenlijk maar matig !
Het is een mooie kaart en het bezit leuke effecten.. maar ik hoor bijna geen 3 d hoor.
Kep 4 speakers en kep t uitgeprobeert met koptelefoon.. maar echt weinig !
Ik vind een dolby versterker beter.
Maar goed.. we zitten nog in de begin vase van 3d geluid.. dus time will tell !

• Zer0
  • Niet online

Zer0

sorry jhed22.. ff corrigeren.. Creative zit nog in de beginfase... Aureal zit er al midden in >:)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

EEn koptelefoon moet veel beter 3d geluid kunnen geven omdat ie gewoon op een vast plek op je hoofd zit dus veel makkelijker voor, achter boven enzo aan te geven is voor de geluidskaart (boxen kun je op zoveel plekken neer zetten) dat een koptelefoon maar 2 boxjes zijn maakt niet uit je hebt ook maar 2 oren, het geluid is zo te sturen dat het wel lijkt dat het van voor achter boven links rechts etc. komt. Wat ik altijd begrepen heb is dat je voor dit soort effecten niet de sblive moet hebben maar een A3D kaart.
In de C!T van een tijdje terug stond een uitgebreid verhaal hierover.
ik zou nog maar eens aan die Xitel denken, Femme was er ook tevreden over maar struikelde regelmatig over het snoer, maar ja zo als hij zelf zei "eens een boer altijd een boer" ;)

Verwijderd

ik heb de live en de bijbehorende 4speaker+woofer set gekocht en ik vindt dat jammer, ja der komt veel geluid uit maar echt 3d of verbetering tijdens het gamen is er niet, dan moet je nog zo'n surround ding bijkopen. Ik wou dat ik dat geld voor die 2 extra boxen gewoon in een grotere woofer had gestoken zodat ik lekker kon boenken :)
Pagina: 1