[XP] Internet verbinding wordt brak na een paar uur uptime*

Pagina: 1
Acties:

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 20:43
Hallo :)

Zoals de titel al zegt word mijn internet verbinding brak na een paar uur op de een of andere vage manier dan duurt het 5 minuten om een internet pagina te laden 8)7 , me downloads zakken ook helemaal in.

Hiervoor (hiervoor heb ik nooit dit probleem gehad) had ik de boel geformateerd en direct daarna het sasser virus opgelopen die heb ik uitraard weg gehaald met een fix tool in dit geval van f-secure dacht ik.

Het probleem doet zich niet alleen in internet explorer voor maar ook met bittorrent want de download snelheid van de torrents zakt meteen naar rond de 0.2 kbyte/s :(

Ik heb liever geen zin om nog een keer te formateren want de boel draait net lekker weer. Het kan niks te maken hebben met mijn nieuwe Maxtor 160 gb hdd :)

Dank bij voorbaat,

Vriendelijke groeten, :)

Herr Stuhl

EDIT: Dit topic hoor hier niet thuis zou een modje het willen verplaatsen :?

[ Voor 12% gewijzigd door Icingdeath op 06-06-2004 15:57 ]

Verwijderd

iets meer info graag
wat is je i-net verbinding bijv.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS heb je het over?
Welke internet verbinding?
Wat zegt een tooltje als DUMeter op het moment dat je geen snelheid meer hebt?

Meer info is nodig :)

• Icingdeath
Sorry dat ik te weinig info gaf me OS is windows xp en me verbinding is 1500/384
van multikabel.

Ik heb ontdekt dat ik een aantal trojans heb binnengekregen terwijl ik een virusscanner heb (kaspersky) en die krijgt ze niet weg.

Kan ik die virussen binnen gekregen hebben omdat ik geen firewall heb net zoals sasser??

Anders moet ik toch maar een firewall nemen of die van mijn router gebruiken (heb namelijk dmz host setup aan staan)

Herr Stuhl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga je topic even verplaatsen naar Beveiliging & Virussen :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

Verder - begin even met vertellen welke trojans, en hou in de gaten dat een security product geen totaal oplossing is. Het updaten (tijdig) van je virusscanner, het patchen van je systeem en andere maatregelen zijn en blijven altijd belangrijk :)

[ Voor 43% gewijzigd door elevator op 06-06-2004 22:51 ]

Verwijderd

Ik heb ontdekt dat ik een aantal trojans heb binnengekregen terwijl ik een virusscanner heb (kaspersky) en die krijgt ze niet weg.
Virusnamen zouden handig zijn. :)
Kan ik die virussen binnen gekregen hebben omdat ik geen firewall heb net zoals sasser??
Én geen firewall én geen uptodate windows = ontzettend slechte combo....

• Icingdeath
Dacht na lange tijd eindelijk van die virussen verlost te zijn ze blijken er toch nog te zitten na een maandelijkse scan de volgende trojans:

Backdoor.rbot.gen
worm.win32.padobot.e

:Scanned:
:
:Sectors 5
:Files 150154
:Folders 1676
:Archives 1193
:Packed files 229
:
:Found:
:
:Known viruses 2
:Virus bodies 4
:Disinfected 0
:Deleted 4
:Renamed 0
:Quarantined 0
:Warnings 0
:Suspicious 0
:Corrupted 19
:I/O Errors 29
:
:
:Scan speed (Kb/sec) 3907
:Scan time 37:05

Mijn windows is nu uptodate met firewall maar toch lijken die trojans telkens terug te komen

Is het trouwens normaal dat als ik met kaspersky scan dat heel windows verstijft :?

Heb ik deze virussen binnengekregen dankzij het sasser virus of zo?

[ Voor 8% gewijzigd door Icingdeath op 15-06-2004 22:01 ]

Verwijderd

Backdoor.rbot.gen
worm.win32.padobot.e
De eerste maakt gebruik van hetzelfde lek als Blaster.
De tweede maakt gebruik van hetzelfde lek als Sasser.
Mijn windows is nu uptodate met firewall maar toch lijken die trojans telkens terug te komen
Meerdere pc's in je lokale netwerk?
Is het trouwens normaal dat als ik met kaspersky scan dat heel windows verstijft
Standaard 4.5 setting is niet echt handig ingesteld, bij properties de scan process priority naar low zetten verlicht een boel. :)
Heb ik deze virussen binnengekregen dankzij het sasser virus of zo?
Zie bovenaan post.

IMHO kun je beter (nogmaals) formatten, dat is in zulke gevallen het verstandigste.
Houdt dan het volgende in acht: HOWTO: Beveilig je (Windows) pc
Pagina: 1