Toon posts:

[XP/install] Na format foutmelding bij lezen SATA drivers? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al flink gezocht in de search maar ik kan geen oplossing vinden voor mijn onderstaand probleem:

Ik zit met de volgende hardware:
-HDD: Maxtor Diamond Max Plus 9 S-ATA 80 GB
-Mobo: MSI KT6V LSR

Het mobo heeft 2 sata RAID aansluitingen, de hdd zit op de eerste RAID aansluiting.

Als ik Windows XP wil installeren druk ik voor de installatie op F6, voor de SATA raid installatie. Vervolgens gaat Windows verder en maak ik de gewenste partities aan.
Het formateren van de schijf gaat vervolgens behoorlijk snel, en daarna hoort Windows door te gaan met het kopieren van de installatie bestanden.
Hier gaat het echter mis: Windows vraagt nogmaals om de sata raid drivers, maar als ik de floppy erin stop zegt hij de de floppy mogelijk beschadigd is.
Dit is hetzelfde floppy waarmee ik eerst wel de sc hijf kon formateren.

Heeft iemand enig idee hoe ik windows kan installeren op mijn SATA schijf???

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je alle informatie hierover al eens doorgespit? Ik denk dat dit probleem wel via de search is op te lossen. Kijk bijvoorbeeld eens hier tussen :)

Windows XP op SATA schijf > [XP/install] Na format foutmelding bij lezen SATA drivers? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even heel simpel - maar heb je al eens geprobeerd om de driver diskette opnieuw aan te maken? De "boot" fase van de drivers hebben soms minder files nodig dan het daadwerkelijk gebruiken van de drivers waardoor de foutmelding in theorie zou kunnen klopppen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 06 juni 2004 @ 21:50:
Even heel simpel - maar heb je al eens geprobeerd om de driver diskette opnieuw aan te maken? De "boot" fase van de drivers hebben soms minder files nodig dan het daadwerkelijk gebruiken van de drivers waardoor de foutmelding in theorie zou kunnen klopppen :)
Ik heb de flop met drivers al wel gekopieerd naar een andere flop om te kijken of dat hielp. Dat gaf hetzelfde resultaat.
Als je dat bedoeld heb ik het dus al geprobeerd.

Ik ben nog n btje newbie op dit gebied, dus exuse me als ik je niet in 1x snap ;)

--------
Het probleem is opgelost!!!!
Het bleek dat de floppy-drive verrot was...
Thnx voor de help _/-\o_
--------

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 23:29 ]