DVD Geluid schokt, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• sander_kok
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10-2025
Hoi, ik probeerde vandaag een dvd af te spelen om mijn pc. Het beeld is goed maar het geluid schokt heel erg. Hij loopt wel gewoon goed en op tijd maar geeft heel schokkerig geluid.

Mijn configuratie:

Windows 2000 SP4
Liteon DVD - Speler (Geen idee van de speed... :( )
AMD 1800
512 Geheugen
AK77 - 333 Moederbord ben ingebouwde geluidskaart
Radeon 9000 Pro (niet van belang volgens mij maar vermeld het toch even..)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:45
Gaat het om een geperste dvd dan ligt het ergens aan je pc, is het een zelf gemaakte dvd, dan kan het bijvoorbeeld liggen aan een te hoge bitrate waarmee de zaak is gecodeerd.

In het eerste geval kun je eens kijken naar de cpu belasting tijdens afspelen, deze mag de 100% niet bereiken. Het tweede geval is te onderzoeken door te kijken naar de bitrate tijdens afspelen, mag officieel niet hoger komen dan 9,8 Mb/s voor video en audio samen.

Hoe speelt de dvd op een huiskamer/standalone speler?

Verwijderd

Probeer eens BSplayer en dan bij video eigenschappen instellen op Overlay-2 (overlay mixer)

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heb je dat bij meerdere DVD's of bij één? kon ik namelijk niet uit je post opmaken. Verder welk afspeelprogramma heb je gebruikt?

• sander_kok
Heb momenteel geen standalone dvd speler die is recent kapot gegaan maar daarop deden de dvd's het wel gewoon. Het gaat om meerdere dvd's. Ik heb met VideoLan, Windows Media Player Classic en de standaard dvd speler afgespeelt. Ga zo nog even proberen met BS Player..

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 09:31

ranzige pad

kwaaak kwaak

als je een SIS kunje de IDE chipset driver proberen te verwijderen.

HT & NAS & Inventaris

• sander_kok
ranzige_pad schreef op 07 juni 2004 @ 16:27:
als je een SIS kunje de IDE chipset driver proberen te verwijderen.
Huh?
Pagina: 1