Toon posts:

[tv-out] beeld op tv verspringt ea. rare dingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
disclaimer: heb uiteraard vele topics en FAQs doorgespit, echter dit specifieke probleem ben ik niet tegengekomen.

Configuratie: TV-out van TNT2 Ultra (oud, maar werkt prima), naar TV middels composite kabel. Win XP pro., drivers en software up-to-date, voor zover mogelijk met de enigzins verouderde hardware. Gebruik nView om met Alt+S te schakelen tussen mijn 17" TFT en de TV (tis of de een of de ander).

Gewoon schakelen tussen TFT en TV werkt prima, afgezien van het feit dat ie me icoontjes verschuift omdat ie van 1280x1024 naar 800x600 schakelt. Kan ik mee leven.

Echter, als ik het volgende doe, gaat het mis: ik open BS-Player, open de film, en schakel over naar de TV. Op welk moment ik naar fullscreen schakel maakt niet uit. Mediaplayer geeft hetzelfde probleem overigens, dus dat is het niet denk ik.

Het probleem: het beeld is ongeveer de halve hoogte naar beneden geschoven (oftewel, in de onderste helft van het TV scherm is de bovenste helft van het beeld te zien). Als ik de film sluit blijft dit zo. Als ik vervolgens naar m'n TFT terug schakel, lijkt er niks aan de hand, tot ik opnieuw opstart, want dan staat m'n scherm op 800x600 ipv 1280x1024. |:(

Als ik eerst naar TV schakel, en dan de film open (lastig, aangezien de TV in een andere kamer staat dan de compu en je dus niet ziet wat je doet), werkt het wel. Zodra een schermpje voor de film open staat gaat het mis. Alleen heb ik de indruk dat de verhoudingen verknoeit worden (alles uitgerekt zeg maar). Maar daar valt denk ik met TVtool nog wel een mouw aan te passen.

Hoe komt dit, en hoe kom ik er vanaf? Als het op te lossen zou zijn door es een mooie Radeon op de kop te tikken, dan moet dat maar, maar ik hoop de huidige hardware nog ff te kunnen gebruiken. :Y)