Toon posts:

shuttle start nog steeds niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet me echt geen raad meer mijn pc start nog steeds niet op.Heb vanalles geprobeerd waaronder de jumpers verzetten naar 133 mhz maar ondanks dat
start de pc nog niet op.Heb de voeding al verwisseld maar dit helpt ook niet.
Heb al opgestart met kale pc zonder mem en proc maar hij geeft ook niks aan geen gepiep en ook geen beeld.Waar kan dit nog aan liggen.
Het is een nieuw moederbord met nieuw geheugen.Iemand zei dat er op de shuttle moederborden een beveiliging zat en dat je een bios update moet doen,maar ja dan moet ie wel de floppy pakken natuurlijk.
Wie kan mij helpen?????

shuttle MK40V/N

CPU Socket A AMD Athlon XP, Athlon, Duron with 200/266 MHz FSB

Chipsets VIA KM266 + VT8235 :(

Form Factor Micro ATX

Memory DDR200/266 SDRAM,
2 x 184-pin DIMM, Up to 2 GB

IDE / S-ATA / RAID ATA133

Expansion Slot 4X AGP device, 2 PCI slots, 1 CNR slot

Built in Audio / VGA AC97 audio two channel / S3 Pro Savage 8 2D/3D Graphics

USB 6 USB 2.0

LAN VIA VT6103 10/100 Fast Ethernet (MK35VN only)

processor amd athlon xp 1700
256ddr pc 2700 twinmos :(

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Domme vraag, maar heb je de stekker er wel in?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Gooi het geheugen er eens uit en kijk of hij dan wel gaat piepen :)

moet je natuurlijk wel de system speaker aansluiten

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 14:31 ]

Verwijderd

Wat al niet klopt is het gebruikte geheugen, jouw shuttle kan maar geheugen aan tot ddr266. Het geheugen wat jij gebruikt, pc2700 = ddr333, wordt dus niet ondersteund. Maar inderdaad een opstart met een kale pc zou al iets moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen eruit maar nog steeds geen piep

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:52
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 14:34:
Wat al niet klopt is het gebruikte geheugen, jouw shuttle kan maar geheugen aan tot ddr266. Het geheugen wat jij gebruikt, pc2700 = ddr333, wordt dus niet ondersteund. Maar inderdaad een opstart met een kale pc zou al iets moeten doen.
@ NoZZa volgens mij is PC2700 gewoon backwards compatible dus dat is het probleem in ieder geval niet.......

Verwijderd

Topicstarter
ik start nu kaal op maar nog doet ie niks daar snap je toch niks van

Verwijderd

Zit die ATX-connector er echt goed in (dus het haakje klikt achter het haakje van de connector)? Brandt LED op moederbord wel bij aansluiten op stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
De waaiers doen het ook wel en ik hoor de harde schijf wel klikken en als ik de floppy aansluit klikt deze wel maar verder gebeurt er net niks.
De proc kan toch niet stuk zijn?(en al was dit wel zo dan moet ie toch wat doen?

Verwijderd

Oh zijn we al zo ver :P. Ga eens naar je bios en zet eerst dat geheugen eens op 266mhz. Zet cpu frequency ook even zeer laag. Gebruik je AGP- of PCI-videokaart?

edit:
wordt de hd in je bios herkent? staan master/slave goed ingesteld? gooi even je cd-rom etc er tijdelijk uit en wat je allemaal niet nodig hebt

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het probleem ik kan niet in de bios komen

Verwijderd

Topicstarter
vga is on board maar ook op externe reageert ie niet,volgens mij was dat dink al kapot voor ik m kocht

Verwijderd

Kun je niet in BIOS komen omdat je niets ziet of omdat het toetsenbord het niet doet of omdat pc niet op toetsenbord reageert? Geef eens wat info wat er nu gebeurt als je je pc aanzet. Graag zo precies mogelijk :)

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 14:52:
dat is juist het probleem ik kan niet in de bios komen
In de handleiding van je Shuttle staat hoe je je BIOS reset ( jumper waarschijnlijk ) .

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

0xDEADBEEF schreef op 06 juni 2004 @ 14:54:
[...]

In de handleiding van je Shuttle staat hoe je je BIOS reset ( jumper waarschijnlijk ) .
Dat kun je ook doen door de batterijtjes op je mobo even eruit te halen en beide aansluitingen voor de batterijen op je mobo even met elkaar te verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
klopt jumper verzetten naar 2-3 enkele seconden wachten en opnieuw opstarten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 15:02:
klopt jumper verzetten naar 2-3 enkele seconden wachten en opnieuw opstarten
Die 2-3 seconden zijn nu wel voorbij :9

Verwijderd

Topicstarter
ja maar nog niks

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is de beste oplossing dat ik er morgen mee terug naar de winkel ga

Verwijderd

Heb je wel beide voedingsstekkers aangesloten op je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
jawel ik heb ze allebei aangesloten anders zouden de fans het ook niet doen
Pagina: 1