Toon posts:

Problemen met FedoraInstallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken en nadenken heb ik uiteindelijk gekozen voor Fedora Linux, bestandjes gedownload , ISO's gebrand, maar dan...
Tijdens de installatie moet ik kiezen om mijn schijven te partitioneren, wat opzich geen fouten zou mogen opleveren, toch krijg ik een foutmelding in de aard van 'Kan geen harde schijven alloceren' Eerst en vooral mag iemand mij uitleggen wat alloceren is (al is dit bijkomstig), maar het belangrijkste vind ik echter de oplossing voor mijn probleem, ik weet dat de foutmelding mss wat vaag is, maar de genomen screenshots verlies je als de installatie niet goed beêindigd.... Ik had eerst een partitie aangemaakt om Fedora op te installen, maar die heb ik ondertussen al weer verwijderd in de hoop dat dat iets zou oplossen; tevergeefs. Weet iemand een oplossing voor dit, toch wel lastig, probleem ??

Ter info :
Harde Schijf : 200Gb
Bestandsindeling : NTFS

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Naar mijn weten ondersteunt linux de NTFS indeling toch niet? Tenminste, niet om op te installeren. Dacht ik hoor, correct me if I'm wrong.
Al eens geprobeerd een Fat32 partitie aan te maken, en daar op te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm , ik heb ook al gedacht dat het daaraan kon liggen , zal eens effe proberen...

Verwijderd

Volgens mij zal het dat wel zijn. Je moet al heel wat toeren uithalen om een ntfs-partititie te mounten, laat staan erop installeren.

Overweeg dan ook ff om geen fedora te installeren. Heb er slechte ervaringen mee. Vooral dan setupts die niet lukken.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 14:04:alloceren' Eerst en vooral mag iemand mij uitleggen wat alloceren is (al is dit bijkomstig)
In de trant van "reserveren"/"verkrijgen"
, maar het belangrijkste vind ik echter de oplossing voor mijn probleem, ik weet dat de foutmelding mss wat vaag is, maar de genomen screenshots verlies je als de installatie niet goed beêindigd....
Ik neem aan dat die screenshots eerste ergens op je ram-disk staan. Kun je niet als je de screenshots gemaakt hebt, naar een andere console springen (ctr-alt-f1 of ctrl-alt-f2......) en dan je screenshots opzoeken en naar bijvoorbeeld een flopy kopieren?
Ik had eerst een partitie aangemaakt om Fedora op te installen, maar die heb ik ondertussen al weer verwijderd in de hoop dat dat iets zou oplossen; tevergeefs. Weet iemand een oplossing voor dit, toch wel lastig, probleem ??

Ter info :
Harde Schijf : 200Gb
Bestandsindeling : NTFS
Ik neem aan dat de controller waaran je schijf hangt door linux wordt ondersteund?
Het handigst lijkt het me dat je naast je ntfs-partitie gewoon een paar gigabyte leeg laat. Dan kun je de installer zelf automagisch de gewenste partities aan laten maken.
BredeP schreef op 06 juni 2004 @ 14:05:
Naar mijn weten ondersteunt linux de NTFS indeling toch niet? Tenminste, niet om op te installeren. Dacht ik hoor, correct me if I'm wrong.
Al eens geprobeerd een Fat32 partitie aan te maken, en daar op te installeren?
Om er op te installeren wordt inderdaad lastig :) . Je moet voor je linux-installatie ext2/ext3/.... -partities gebruiken. FC2 gebruikt standaard extended 3.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:48
Gewoon eerst ff met bootflop booten en dan met fdisk je partities verwijderen. (Geen nieuwe maken!!) Nu kan je bij de installatie je gewenste partities maken. :) suc6!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Oplossing voor je probleem. Kies in diskdruid eerst voor het verwijderen van je ntfs partities en maak vervolgens nieuwe aan. Let op! dit verwijdert dus alle data die nog op die schijf staat!

Mocht je duelboot willen. Let dan op een bug die in FC2 zit. Deze heeft moeite in het correct interpreteren van bios-informatie. Je krijgt dan fouten zoals "can't align partitions'. Als je geen expert bent, is het vrij ingewikkeld om dat weer recht te zetten. Zie de verschillende issues in bugzilla hierover.

Kortom, de beste manier om FC2 te installeren is op een verse schijf.

success!
Pagina: 1