Multiplier AMD 2200+ vergroten

Pagina: 1
Acties:

• Travvell
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Hallo,

ik recent een ASROCK K7S8X moederbord gekocht met een AMD 2200+ processor. Ik heb in de BIOS gekeken naar de mogelijkheden voor het overklokken van de AMD en ik kan alleen de FSB (Jumpersetting) veranderen maar niet de multiplier. Nou is mijn vraag hoe ik dit kan doen. Het schijnt dat je mijn type processor niet hoeft te `bridgen` maar dat hij asl unlocked is (een vriend heeft dezelfde chip en kom zonder enige moeite de multiplier aanpassen op zijn ASUS moederbord.). Moet ik BIOS flashen of kan ik iets anders doen? Hulp graag :)

Bij voorbaat dank,

-Travvell

Verwijderd

lees je de manual van je moederbord wel is?
nee dan zou ik dat maar gauw doen :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Je kan bij een Asrock K7S8X + LAN rev3.0 de multiplier veranderen d.m.v
5 jumpers op je mobo.

Zie ook blz. 14 van de online te verkrijgen manual.

Uiteraard moet de CPU dan wel unlocked zijn.....

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Omdat je zelf zegt dat je een nieuwe amd athlon 2200+ hebt gekocht zou ik er van uit gaan dat die van na week 40 is. Een amd athlon van na week 40 is namelijk gelocked is en is niet hardwarematig te unlocken:
[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]

Hierdoor heeft het veranderen van de multiplier op je moederbord waarschijnlijk weinig zin.

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
pyro83 schreef op 06 juni 2004 @ 14:06:
Omdat je zelf zegt dat je een nieuwe amd athlon 2200+ hebt gekocht zou ik er van uit gaan dat die van na week 40 is. Een amd athlon van na week 40 is namelijk gelocked is en is niet hardwarematig te unlocken:
[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]

Hierdoor heeft het veranderen van de multiplier op je moederbord waarschijnlijk weinig zin.
Dat was toch alleen bij AMD XP's met een barton-core?

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
jeroen-v schreef op 06 juni 2004 @ 14:09:
[...]

Dat was toch alleen bij AMD XP's met een barton-core?
Was dat maar zo, ik heb zelf een amd athlon xp 2200+ uit week 44. Deze is dus gelocked :( ;( .

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

pyro83 schreef op 06 juni 2004 @ 14:12:
[...]

Was dat maar zo, ik heb zelf een amd athlon xp 2200+ uit week 44. Deze is dus gelocked :( ;( .
ik kan ook bevestigen dat niet alleen bartons zijn gelocked.
ik zit hier namelijk met hetzelfde probleem :(

[Specs]

• Travvell
Bedankt voor de hulp, maar weet iemand misschien een goede duidelijke (liefst Nederlandstalige) guide voor het unlocken van deze chip? Thanx!! :D

Verwijderd

Travvell schreef op 06 juni 2004 @ 20:48:
Bedankt voor de hulp, maar weet iemand misschien een goede duidelijke (liefst Nederlandstalige) guide voor het unlocken van deze chip? Thanx!! :D
kan niet.. :'(

• Travvell
Het kan wel alleen ik vindt alleen maar wazige onduidelijke Engelstalige guides hierover. De L1 bruggen schijnen na week 40 door AMD door te zijn gelast zodat overklokken `onmogelijk zou moeten worden` })

Maar in al die FAQS gebruiken ze verschillende methoden en ik was benieuwd of een van jullie die ervaring heeft met dit thema mij misschien een duidelijke guide kan geven hiervoor. Bij voorbaat dank.
Pagina: 1